eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 113

  • 71. Data: 2010-01-04 09:11:52
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
    news:hhqog8$ev5$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Jurand wrote:

    >>> Proponuje najpierw spróbowaa :-) Bo nawet skodzin? 1.6 (100km) trzeba
    >>> dusia peda3 gazu do oporu aby jecha3a 180
    >>> a ponadto ze wzgledu na stopniowanie skrzyni jedziesz s3uchaj?c tej
    >>> wyj?cej wiertarki (5000-6000rpm?)
    >>
    >> No i co z tego? ;)
    >
    > Poproś kogoś aby Ci wytłumaczył :->
    >
    >> Jecha3em kiedy? z koleg? do Niemiec. Toyot? Coroll? 1.4 D4D. Praktycznie
    >> non stop peda3 w pod3odze. Predko?ci rzedu w3a?nie 180 km/h. On na
    >> codzien w3a?nie w ten sposób tym samochodem je?dzi - to s3u?bowe, wiec
    >> nie ma lito?ci. Spalanie ?rednie przy takiej eksploatacji - 7.5/100. Nie
    >> chce spalia wiecej.
    >
    > Ok, pójdzmy za Twoją teorią. Zatem 1.0 benzynowe vs 1.4 diesel (znacznie
    > mocniejszy i o wiele dynamiczniejszy silnik)
    > powinien palić znacząco więcej - w końcu liczy się jedynie pojemność i
    > masa tak ? A z dyskusji wynika, że swobodnie żonglujesz typami silników,
    > zatem benzyna-diesel nie powinno mieć znaczenia, tak ?
    >

    W dyskusji, jeśli mam porównywać, porównują diesle z dieslami i benzynowe
    silniki z silnikami benzynowymi.

    >>> Zapomnia3e? równie? wspomniea o jakimkolwiek wyprzedzaniu - gdzie biedne
    >>> ma3e benzyny trzeba dusia niemilosiernie i do praktycznie odciecia.
    >>
    >> Ale my tu nie o wyprzedzaniu dyskutujemy.
    >
    > Wyprzedzanie przecież nigdy nie występuje w czasie jazdy, tak ? Coś
    > jeszcze innego o czym powinniśmy wiedzieć ?

    Występuje, ale o nim nie dyskutujemy. Proste?

    >>> Mój wniosek jest taki. Spróbój zrobia ?redni? ok. 80km/h w trasie tym
    >>> samochodem z ma3ym silnikiem a nastepnie na stacji benzynowej zweryfikuj
    >>> spalanie. Mo?esz sie zdziwia :-)
    >>
    >> Nie zdziwie sie. Nie raz bowiem jecha3em s3abszym autem jako "prowadz?cy"
    >> peleton i na stacji okazywa3o sie, ?e auta o wiekszej pojemno?ci zawsze
    >> zu?ywa3y wiecej paliwa, ni? moje ;)
    >
    > To pozwól teraz komuś innemu prowadzić peleton, komuś z większym i
    > mocniejszym silnikiem.

    Po co - przecież ja się odnosiłem do tego, co napisał Kuba. On jako wzorcową
    przedstawił jazdę pojazdem słabszym.

    > Albo ustalmy trasę, maksymalny czas dotarcia na miejsce a później zmierzmy
    > spalanie. Co Ty na to ?

    O ile czas będzie realny dla samochodu słabszego - może być.

    Jurand.



  • 72. Data: 2010-01-04 09:11:57
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
    news:hhqn9b$sf8$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    >>>> No i co z tego - my nie mówiliomy tutaj o tym, ile da sie spalia "jak
    >>>> bede chcia3". Chodzi3o o przyjecie pewnych wartooci orednich - czyli
    >>>> jeYdzisz sobie po mieocie rozpedzajac sie do, powiedzmy, 80 km/h.
    >>> Przyjmujac wartosci srednie oba auta potrzebuja tyle samo paliwa na
    >>> kazde 100km. A predkosci to 70-80kph na dwupasmowkach, 100kph na drodze
    >>> o dopuszczalnej 80kph.
    >>
    >> W3aonie ?e potrzebuj1 wiecej paliwa, BO (co ju? t3umaczy3em) - ca3y uk3ad
    >> napedowy 31cznie z silnikiem stawia wiekszy opór. I tyle. I ten o kilka %
    >> wiekszy opór powoduje o kilka % wieksze zu?ycie paliwa na trasie. W
    >> mieocie dochodzi do tego problem ruszenia wiekszej masy z miejsca - i
    >> wtedy MUSISZ podaa wiecej paliwa, ?eby ruszya do przodu auto o masie np.
    >> 1.5t kontra auto 1.2t.
    >
    > Czyli wg. Ciebie jedyne co ma znaczenie dla spalania to masa samochodu
    > oraz opory wewnętrzne silnika ? :-)
    > Fantastyczna teoria :-)

    Gdzie to napisałem? Chodzi mi o słowo "jedyne". Bo mam wrażenie, że jesteś
    kolejną z osób, która czyta mocno wybiórczo.

    Jurand.



  • 73. Data: 2010-01-04 09:12:20
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hhqnrc$1j7$1@inews.gazeta.pl...
    > Jurand wydusił z siebie te słowy:
    >
    >
    >> 1.2t. Nie wierzysz - spróbuj popchnąć Opla Corsę a potem Opla Vectrę.
    >> Przy którym się bardziej zmęczysz? Przy większym.
    >
    > a jaki to ma związek z pojemnoscią skokową silnika?

    Że może zrozumiesz, jakie znaczenie w spalaniu miejskim ma masa samochodu.

    Jurand.



  • 74. Data: 2010-01-04 09:14:42
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    DoQ pisze:
    > Karolek pisze:
    >
    >> Z ignorancja.
    >> To co piszesz jest zgodne z logika prostaka.
    >> A ja sie pytam jakie te opory sa naprawde i widze, ze nie ma tutaj
    >> osoby ktora potrafilaby na to odpowiedziec, za to jest wiele osob co
    >> na to sie powoluje.
    >> To jest smieszne :/
    >
    > No wiec z czego wynika wieksze spalanie w trybie miejskim (13,1l vs
    > 15,9l) tego samego samochodu w dwoch wersjach silnikowych?

    To ja sie pytam z czego.
    Sa tu osobniki, ktore twierdza ze to proste, oczywiste i w ogole, ale
    jak pytam konkretnie, to albo milkna, albo nie potrafia odpowiedziec.
    Sorry, ale jezeli ktos nie wie ile mniej wiecej wynosza te opory, to nie
    wie tez czy to rzeczywiscie ma jakis wiekszy wplyw na spalanie.
    Wiec mozle lepiej nie zabierac glosu z taka pewnoscia siebie jak sie po
    prostu czegos nie wie?
    A jak ktos dalej twierdzi ze wie, to niech mi to udowodni w konkretnych
    liczbach (moze sam policzyc jak potrafi).


    --
    Karolek


  • 75. Data: 2010-01-04 09:27:27
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:hhqnrc$1j7$1@inews.gazeta.pl...
    >> Jurand wydusił z siebie te słowy:
    >>
    >>
    >>> 1.2t. Nie wierzysz - spróbuj popchnšć Opla Corsę a potem Opla
    >>> Vectrę. Przy którym się bardziej zmęczysz? Przy większym.
    >>
    >> a jaki to ma związek z pojemnoscią skokową silnika?
    >
    > Że może zrozumiesz, jakie znaczenie w spalaniu miejskim ma masa
    > samochodu.

    Ale porównuj ta same samochody z innymi silnikami
    Jaka jest różnica w masie Mondeo 1,8 i Mondeo 2,5V6 i jaki to jest precent
    ogolnej masy?

    A jest różnica w porównaniu Mondeo do Mondeo i Corsy do Vectry - prawda?
    Odrzuć więc różnice wynikające z innych czynników, bo te nas nie interesują
    w rozmowie o pojemności jako takiej.
    Z braku argumentów szukasz dziury w całym, jakis mas auta, wielkości, oporów
    powietrza itd. a ja mówie o czystej pojemności i mocy.
    Te z większymi silnikami wypadają zupelnie porównywalnie z tymi z mniejszymi
    silnikami
    WIększe różnice niż w spalaniu mogą pojawić sie np podaczas serwisu ale to
    jeszcze inna kwestia.


    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    Omega B X25XE








  • 76. Data: 2010-01-04 09:30:50
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hhs7lq$itn$1@mx1.internetia.pl...
    > Karolek pisze:
    >
    >> Z ignorancja.
    >> To co piszesz jest zgodne z logika prostaka.
    >> A ja sie pytam jakie te opory sa naprawde i widze, ze nie ma tutaj osoby
    >> ktora potrafilaby na to odpowiedziec, za to jest wiele osob co na to sie
    >> powoluje.
    >> To jest smieszne :/
    >
    > No wiec z czego wynika wieksze spalanie w trybie miejskim (13,1l vs 15,9l)
    > tego samego samochodu w dwoch wersjach silnikowych?

    Z tego, że producenci kierują się logiką prostaków. ;)

    Jurand.



  • 77. Data: 2010-01-04 09:31:57
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hhs44k$l0j$1@news.onet.pl...

    >>> A może taki klasyk?:
    >>> http://videos.streetfire.net/video/143-Top-Gear-Toyo
    ta-Prius_180378.htm
    >>> :)
    >>
    >> Definiując określone warunki testu, jestem w stanie udowodnić prawie
    >> każdą
    >> teorię w praktyce.
    >> Teraz wytłumaczę Ci, dlaczego ten test wyszedł tak jak wyszedł - i uznaj
    >> to
    >> za darmową lekcję z dziedziny "sterowanie układami wtryskowymi".
    >>
    >> Jest jedna "pułapka" w tym teście, o czym będzie wiedział każdy, kto ma
    >> pojęcie o sposobie zasilania silnika paliwem. Otóż przysłowiowa "jazda na
    >> max" to najczęściej wdepnięcie pedału gazu do podłogi i jazda z
    >> prędkością
    >> maksymalną. Do silnika wtedy tłoczona jest taka ilość paliwa, której nie
    > ...
    >
    > To była jazda po torze, a nie z pedałem w podłodze - coś tak jak po
    > mieście co niektórzy :).

    To była jazda po torze na max możliwości Priusa. Taka jazda to najczęściej
    albo pedał gazu zupełnie w podłodze, albo hamowanie na max.

    Jurand.



  • 78. Data: 2010-01-04 09:37:36
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    Karolek pisze:
    > DoQ pisze:
    >> Karolek pisze:
    >>
    >>> Z ignorancja.
    >>> To co piszesz jest zgodne z logika prostaka.
    >>> A ja sie pytam jakie te opory sa naprawde i widze, ze nie ma tutaj
    >>> osoby ktora potrafilaby na to odpowiedziec, za to jest wiele osob co
    >>> na to sie powoluje.
    >>> To jest smieszne :/
    >>
    >> No wiec z czego wynika wieksze spalanie w trybie miejskim (13,1l vs
    >> 15,9l) tego samego samochodu w dwoch wersjach silnikowych?
    >
    > To ja sie pytam z czego.
    > Sa tu osobniki, ktore twierdza ze to proste, oczywiste i w ogole, ale
    > jak pytam konkretnie, to albo milkna, albo nie potrafia odpowiedziec.
    > Sorry, ale jezeli ktos nie wie ile mniej wiecej wynosza te opory, to nie
    > wie tez czy to rzeczywiscie ma jakis wiekszy wplyw na spalanie.

    Ze sporą dozą prawdopodobieństwa, różnice wynikają z ilości cylindrów.
    Mało prawdopodobne by te dwa przykładowe silniki (2.0 i 3.0) były, dajmy
    na to czterocylindrowe. Większa ilość cylindrów to przede wszystkim
    konieczność podania większej ilości paliwa. Akurat to dobry przykład
    przy założeniu, że 2.0 to 4 cylindry, a 3.0 to 6 (nieważne czy V-ka, czy
    rzędówka), bo w obu rozwiązaniach pojedynczy cylinder ma ten sam kufel
    pojemności skokowej. Opory w silniku o większej liczbie cylindrów też
    będą nieco większe, ale imho pomijalne.
    Inaczej wygląda to z dwoma silnikami o tej samej liczbie cylindrów - np.
    stare 2.0 i 2.5 w BMW - gdzie wszystkie były rzędowymi 6-tkami.
    O ile 2.5 24V 19x KM palił zauważalnie więcej od 2.0 150KM, o tyle 2.5
    oznaczany jako x23 (czyli wersja ze zmniejszoną mocą do 170KM i momentem
    podniesionym i przeniesionym na niższy poziom obrotów) potrafił spalić
    mniej od 2.0 w normalnym użytkowaniu.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być
    jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie
    się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę."


  • 79. Data: 2010-01-04 09:47:20
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:
    > Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:hhs7lq$itn$1@mx1.internetia.pl...
    >> Karolek pisze:
    >>
    >>> Z ignorancja.
    >>> To co piszesz jest zgodne z logika prostaka.
    >>> A ja sie pytam jakie te opory sa naprawde i widze, ze nie ma tutaj osoby
    >>> ktora potrafilaby na to odpowiedziec, za to jest wiele osob co na to sie
    >>> powoluje.
    >>> To jest smieszne :/
    >> No wiec z czego wynika wieksze spalanie w trybie miejskim (13,1l vs 15,9l)
    >> tego samego samochodu w dwoch wersjach silnikowych?
    >
    > Z tego, że producenci kierują się logiką prostaków. ;)
    >

    Chyba tylko producenci samochodow ktorymi Ty jezdzisz.
    Osobiscie mam auto z silnikiem 2.5l i 3l i ten 3l pali zdecydowanie
    mniej niz ten 2.5l (a masa samego samochodu z 3l jest tez wieksza niz
    tego z 2.5l).
    Wiec jak prostaczku jest z ta logika u Ciebie?


    --
    Karolek


  • 80. Data: 2010-01-04 09:57:08
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    > Akurat to dobry przykład
    > przy założeniu, że 2.0 to 4 cylindry, a 3.0 to 6 (nieważne czy V-ka, czy
    > rzędówka), bo w obu rozwiązaniach pojedynczy cylinder ma ten sam kufel
    > pojemności skokowej. Opory w silniku o większej liczbie cylindrów też
    > będą nieco większe, ale imho pomijalne.

    Tez jestem zdania ze sa to pomijalne wielkosci, ale skoro pojawily sie
    tu opinie, ze te wielkosci maja jakis wplyw to chcialem wiedziec o
    jakiego rzedu wielkosciach mowimy.

    > Inaczej wygląda to z dwoma silnikami o tej samej liczbie cylindrów - np.
    > stare 2.0 i 2.5 w BMW - gdzie wszystkie były rzędowymi 6-tkami.
    > O ile 2.5 24V 19x KM palił zauważalnie więcej od 2.0 150KM, o tyle 2.5
    > oznaczany jako x23 (czyli wersja ze zmniejszoną mocą do 170KM i momentem
    > podniesionym i przeniesionym na niższy poziom obrotów) potrafił spalić
    > mniej od 2.0 w normalnym użytkowaniu.
    >

    To samo porownanie mam na codzien, mianowicie dwa diesle, jeden 3l i
    drugi 2.5l, wbrew temu co tu pisza (spalanie wprost proporcjonalne do
    pojemnosci i masy) 3l ma wiecej kg do ciagniecia, a pali duzo mniej niz
    2.5l.


    --
    Karolek

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: