  • Data: 2009-05-14 10:35:25
    Temat: Re: "super szept" - ręczny aparat słuchowy
    Od: Tomek <...@...z> szukaj wiadomości tego autora

    Aleksander Naganowski pisze:
    > potrzebuję dla starszej osoby skonstruować lub kupić urządzenie na
    > kształt aparatu słuchowego, ale w formie podobnej do walkmana.
    > Urządzenie ze słuchawkami (wyjście na zwykły jack), zasilane
    > bateriami, które wzmacniałoby dźwięki z otoczenia. Potrzeba do tego
    > pewnie prostego, wbudowanego mikrofonu, układu wzmacniacza i
    > potencjometru, ale nie jestem na tyle biegły w praktyce, żeby sobie
    > coś takiego samemu zaprojektować.
    >
    > Możecie jakoś pomóc? Może są gotowe zestawy? Może schematy?

    Jakieś naście lat temu wystrugałem sobie układ "whisper" z AVT na LM324 - schematy
    powinny gdzieś w
    sieci leżeć - przy poprawnym montażu startuje bez żadnego uruchamiania. Przygotuj się
    na to, że
    takie proste rozwiązania wzmacniają wszystko jak leci, zbierają wszelkie szumy z
    otoczenia.
    Dodatkowo prawdziwe aparaty słuchowe prawdopodobnie maja optymalizowaną
    charakterystykę
    częstotliwościową - a tu dostaniesz trochę przypadkową.