  • Data: 2009-05-14 10:42:34
    Temat: Re: "super szept" - ręczny aparat słuchowy
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek wrote:

    > Jakieś naście lat temu wystrugałem sobie układ "whisper" z AVT na LM324 -
    > schematy powinny gdzieś w sieci leżeć - przy poprawnym montażu startuje
    > bez żadnego uruchamiania. Przygotuj się na to, że takie proste rozwiązania
    > wzmacniają wszystko jak leci, zbierają wszelkie szumy z otoczenia.
    > Dodatkowo prawdziwe aparaty słuchowe prawdopodobnie maja optymalizowaną
    > charakterystykę częstotliwościową - a tu dostaniesz trochę przypadkową.

    nie prawdopodobnie, tylko na pewno. Na dokladke wzmacnianie wszystkiego nie
    ma sensu. Aparaty sluchowe sa obecnie dosc wypasionymi systemami dsp. Na
    dzien dobry mozna probowac ze wzmacniaczem z limiterem dynamiki. Nawet
    stare aparaty sluchowe mialy juz system filtrow pasmowych. W sumie jest to
    korektor graficzny z kompresorem. Tak na dziendobry powinno wystarczyc
    wzmacnianie pasma w 4 oktawach od 250 do 2000 Hz, indywidualnie nastawiane
    i kompresor dynamiki do 30-40dB.

    Waldek