    Subject: Re: starzenie opon
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Date: Sun, 15 Nov 2015 21:36:57 +0100

    W dniu 2015-11-12 o 23:15, Shrek pisze:

    > Ja tam kiedyś miałem opony z regulaminowym bieżnikiem (5mm) tylko mi
    > przy każdym ruszaniu i hamowaniu piszczały. I okazało się, że mają 8 lat
    > Hanhooki jakieś. Czyli się starzeją. Autopiętno, że dot nie sprawdziłem,
    > tylko bieżnik.
    >
    > Shrek.

    U mnie podobnie. Letnie Dunlop SP Sport w dwóch autach (Laguna i
    Avensis) po 5 sezonach mimo bieżnika 5-6mm jeden zestaw na śmietnik
    (dostał bąbli) drugi sprzedałem w cenie zmiany opon u gumiarza na darcie
    po asfalcie. Nie nadawały się zupełnie do jazdy na mokrej nawierzchni,
    robiły co one chciały. Po zmianie na nowe (akurat Fulda SportControl ale
    to bez znaczenia raczej bo klasa podobna) nagle okazało się że przy
    mokrej nawierzchni, u mnie na takim jednym rondzie (ciasne i asfalt
    śliski), jak wcześniej przy 40km/h jechałem prosto zamiast zjazd w
    prawo, dało się normalnie skręcić przy 50km/h.

    --
    Irokez