  • 1. Data: 2015-11-12 20:54:57
    Temat: starzenie opon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/9054114,czy-o
    pony-sie-starzeja-jak-dobierac-opony-samochodowe-i-n
    a-co-zwracac-uwage-wymiana-opon,id,t.html

    "1 rok przechowywania ma taki wplyw jak 3 tygodnie normalnej jazdy lub
    1 tydzien jazdy ze zlym cisnieniem".

    No no - ciekawe, branza sama tak mowi ... czyzby zadna hurtownia nie
    chciala kupowac opon, bo za duze straty jak sie nie sprzedadza ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2015-11-12 23:15:40
    Temat: Re: starzenie opon
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 12.11.2015 20:54, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > No no - ciekawe, branza sama tak mowi ... czyzby zadna hurtownia nie
    > chciala kupowac opon, bo za duze straty jak sie nie sprzedadza ? :-)

    Ja tam kiedyś miałem opony z regulaminowym bieżnikiem (5mm) tylko mi
    przy każdym ruszaniu i hamowaniu piszczały. I okazało się, że mają 8 lat
    Hanhooki jakieś. Czyli się starzeją. Autopiętno, że dot nie sprawdziłem,
    tylko bieżnik.

    Shrek.

  • 3. Data: 2015-11-12 23:57:56
    Od: mk <m...@i...pl>

    W dniu 2015-11-12 o 23:15, Shrek pisze:
> [...]
    > przy każdym ruszaniu i hamowaniu piszczały. I okazało się, że mają 8 lat
    > Hanhooki jakieś. Czyli się starzeją. Autopiętno, że dot nie sprawdziłem,

    Helloo (MAriolka)
    Przypominamy, iż regulaminowy jest do 1,6mm:)

    MK

    ---
    Avast.

  • 4. Data: 2015-11-13 00:02:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 12 Nov 2015 23:57:56 +0100, mk napisał(a):

    pony-sie-starzeja-jak-dobierac-opony-samochodowe-i-n
    a-co-zwracac-uwage-wymiana-opon,id,t.html

    > Helloo (MAriolka)
    > Przypominamy, iż regulaminowy jest do 1,6mm:)

    Albo do TWI

  • 5. Data: 2015-11-13 06:42:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 12.11.2015 23:57, mk wrote:

    > Helloo (MAriolka)
    > Przypominamy, iż regulaminowy jest do 1,6mm:)

    Co nie znaczy, że 5 mm jest już nieregulaminowe:P

    Shrek

  • 6. Data: 2015-11-13 09:59:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-12 o 20:54, J.F. pisze:
    > http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/9054114,czy-o
    pony-sie-starzeja-jak-dobierac-opony-samochodowe-i-n
    a-co-zwracac-uwage-wymiana-opon,id,t.html

    Znałem kiedyś jednego dziennikarza z DZ. On za pieniądze napisze
    wszystko, więc i o oponach pewnie tak samo napisali (jak nie on, to
    koledzy).
    Jacek
    PS
    co do meritum, to (nie mówimy tu o mechanicznym zużyciu) tylko o
    starzeniu gumy - główne czynniki to promieniowanie UV, tlen i
    temperatura oraz w mniejszym stopniu wilgotność.
    Jeżeli opona leży w ciemnym i w miarę chłodnym pomieszczeniu, i nic
    złego się nie dzieje. Nie dajmy sobie robić wody z mózgu.

  • 7. Data: 2015-11-13 10:21:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Znałem kiedyś jednego dziennikarza z DZ. On za pieniądze napisze
    >wszystko, więc i o oponach pewnie tak samo napisali (jak nie on, to

    Dokladnie, ale tu jakas konferencja przedstawicieli przemyslu
    gumowego, dziennikarz tylko relacjonuje - zapewne nie za darmo :-)

    >Jeżeli opona leży w ciemnym i w miarę chłodnym pomieszczeniu, i nic
    >złego się nie dzieje. Nie dajmy sobie robić wody z mózgu.

    Przez rok na pewno.
    Ale wiesz, przyjdzie lipiec, temperatura skoczy do 30 C :-)

    J.

  • 8. Data: 2015-11-13 10:28:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 12.11.2015 20:54, J.F. wrote:

> [...]
    >przy każdym ruszaniu i hamowaniu piszczały. I okazało się, że mają 8
    >lat Hanhooki jakieś. Czyli się starzeją. Autopiętno, że dot nie

    No coz, sporo rodakow ma stare opony i az tak bardzo nie narzekaja.

    ADAC kiedys badal i twierdzil ze w niektorych typach opon daje sie
    zauwazyc roznice miedzy opona nowa, a przechowywana 3 lata.
    Szczegolnie w zimowkach.

    Ale kto ich tam wie, kto sponsorowal.

    J.

  • 9. Data: 2015-11-13 12:14:44
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

> [...]
    a-co-zwracac-uwage-wymiana-opon,id,t.html

    > "1 rok przechowywania ma taki wplyw jak 3 tygodnie normalnej jazdy lub 1

    No to moje opony po 5 latach jeżdżenia postarzały się o ponad pół wieku,
    zakładając, że cały czas miałem prawidłowe ciśnienie, bo jak nie, to
    nawet o 150 lat.
    Kto na ochotnika założy nówki nieśmigane 100-letnie opony?
    Może ten, kto takie głupoty wymyśla...

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2015-11-13 12:27:38
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-11-13 o 12:14, Miroo pisze:
    pony-sie-starzeja-jak-dobierac-opony-samochodowe-i-n
    a-co-zwracac-uwage-wymiana-opon,id,t.html

    > No to moje opony po 5 latach jeżdżenia postarzały się o ponad pół wieku,

    Literówka - po 3 ;)