  • 51. Data: 2013-01-07 12:56:46
    Temat: Re: stare budownictwo
    Od: "Sebastian" <b...@o...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:c5828cc3-1063-45c0-98b1-bb59de4a6c84@go
    oglegroups.com...

    Nie radził sobie bez soli. Jest niezbędna. Dlatego na początku ludzie
    mieszkali nad morzami i oceanami bo tam była sól. Sikając i pocąc się
    organizm pozbywa się soli. Sól jest niezbędna bo zapewnia przewodnictwo w
    układzie nerwowym. Elektrolity przewodzą prąd. No chyba że kiedyś ludzie nie
    sikali i się nie pocili. Człowiek w środku jest słony. Jak się skaleczysz to
    poliż krew. Picia sików nie polecam, chyba że twardziel jesteś. Kroplówki
    pierwszego ratunku jak ktoś straci w wyniku wypadku dużo płynów ustrojowych
    składają się z wody i soli kuchennej. Stężenie jest zbliżone do stężenia
    soli w wodzie z oceanów. Umrzeć można jak wypoci się dużo wody i uzupełni
    brak wodą bez NaCl. Spadnie przewodnictwo w układzie nerwowym i kapota.
    Dlatego płyny dla sportowców zawierają sól kuchenną. Inne sole też. Ale
    kuchennej jest najwięcej. Tam gdzie ludzie mieszkają na pustyniach stężenie
    soli sprawdzają liżąc spoconą skórę. jak pot robi się mało słony to muszą
    uzupełnić NaCl. Nie tylko człowiek potrzebuje soli. Zwierzęta też. Poza tym
    wiele zwierząt nie ma mechanizmu pocenia żeby oszczędzać NaCl. Roślinożercy
    dostarczają NaCl z roślin. Drapieżniki zjadając słone w środku zwierzęta
    roślinożerne. Zamiast pocenia się słonie chłodzą się machając uszami. psy i
    koty ziejąc. Bez soli kuchennej nie ma życia na Ziemi. W ramach dostarczenia
    zwierzętom hodowlanym i dzikim soli przemysłowo produkuje się bloki z NaCl -
    lizawki. Robi się to dlatego że przemysłowa uprawa roślin nie zapewnia
    wystarczającego stężenia NaCl w paszach. Mam nadzieję że krową nie jesteś i
    możesz zmienić zdanie.
    -------------

    Osady były nie tylko nad morzami bo również nad rzekami, a mimo to ludzie
    żyli. W tzw. słodkiej wodzie też znajduje się pewna ilość jonów Na i Cl.
    pozdr.

  • 52. Data: 2013-01-07 13:57:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 13:28:38 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:

> [...]
    >nerwowym. Elektrolity przewodzą prąd. No chyba że kiedyś ludzie nie
    >sikali i się nie pocili. Człowiek w środku jest słony. [...]

    niby dobrze piszesz, ale ... to co robili przed otwarciem Wieliczki ?
    Wieliczka co prawda ponoc 5000 lat liczy, wiec to nie jest dobry
    przyklad, musimy znalezc cos innego, np Indian z prerii ameryki, co
    oni - wycieczki do oceanu sobie urzadzali ?

    >Bez soli kuchennej nie ma życia na Ziemi.

    Co nie znaczy ze nie mozna uzupelnic jedzac rosliny lub inne
    zwierzeta.

> [...]
    >przemysłowa >uprawa roślin nie zapewnia wystarczającego stężenia NaCl
    >w paszach. Mam nadzieję że krową nie jesteś i możesz zmienić zdanie.

    Krowy i owce jakos przetrwaly miliony lat bez wycieczek do oceanu czy
    innego slonego morza.

    J.

  • 53. Data: 2013-01-07 14:53:37
    Od: k...@g...com

    A zastanów się co Ty byś zrobił na miejscu Cara. Chciałeś dobrze a i tak się
    zbuntowali. Z wysyłką na Syberię to trochę nie tak jak się powszechnie wydaje. Wiem
    to z pierwszej ręki. Jakiś przodek trafił na Syberię za udział w powstaniu. lepszego
    źródła nie znam. 5 lat dostał. Nie był kryminalistą tylko kimś w rodzaju
    politycznego. W rodzinie chodziła taka opowieść. Kryminaliści mieli gorzej. Siedzieli
    na zamkniętym terenie i ciężko pracowali. Politycznych traktowano jak przesiedleńców.
    Nikt ich nie pilnował, nikt do nich nie strzelał, nie szczuł psami. Pierwsze pół roku
    było na zagospodarowanie. Mieszkali w kilku w jednym domu i budowali następne. Każdy
    między innymi dla siebie budował swój dom. Mieli za to płacone. Mieli broń myśliwską,
    co by to wtedy nie znaczyło. Chodzili na polowania i upolowane zwierzęta dostarczali
    do punktu skupu. Też za to im płacili. W miasteczku było sporo kobiet. Jedne po
    wyrokach inne same chciały przyjechać. Normalne małe miasteczko na Syberii założone
    po to żeby zasiedlić teren. Połowa więźniów kryminalnych po zakończeniu kary
    zostawała. Przyzwyczaili się. Była dobrze płatna praca były kobiety. Syberia i gułagi
    to wynalazek stworzony przez Lenina. I wydaje mi się że nie należy uogólniać i
    twierdzić ze tam zawsze mordowali ludzi. Ten mój uciekł a raczej wyjechał po trzech
    latach. Trudno mówić o ucieczce jak nikt nie pilnuje. Wrócił do siebie. Zmienił
    nazwisko na inne. Nikt go nie ścigał a przecież wiedzieli że to on bo wyglądu nie
    zmienił. Piszesz że przybyło biednej szlachty. jak im władza zabrała gospodarstwa za
    długi to znaczy ze nie potrafili efektywnie gospodarować. Przybyło w miastach biednej
    szlachty a na wsiach bogatych chłopów. To dobrze czy źle? Według mnie dobrze bo
    efektywniejsze rolnictwo to więcej tańszego jedzenia dla miast. ten inny kodeks
    krajowych komuchów był taki że jak złapali paru co zamach bombowy organizowali to
    faktycznie ich posadzili na trochę. Chyba nie muszę nazwiskami bo temat znany. A
    potem pozwolili im robić doktoraty, zostawać profesorami. Widziałeś żeby tak gdzieś
    było że terroryści po odbyciu krótkiej kary, niewspółmiernej do tego co mogli zrobić
    i ilu niewinnych ludzi zabić potem wypływają na szerokie wody. taka sytuacja jest
    możliwa tylko wtedy jak się chce takich ludzi wykorzystać do innych celów. Jak by
    krajowa komuna była zawsze taka zła jak zaraz po wojnie to by ich o głowy skrócili.
    Może ktoś powiedzieć że wyznaję spiskową teorię dziejów. Ale specjalnie nie będzie
    miał szansy udowodnić ze się mylę. Za dużo faktów świadczy o tym że się nie mylę.
    Zwłaszcza jeśli idzie o najnowszą historię Polski.

  • 54. Data: 2013-01-07 18:22:50
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Bruno wrote:

    > Familioki powiadasz. Bidne , nie otynkowane i bez detali?

    Wygląda to-to jak jakieś Auschwitz, strasznie dołujące. :-(
    Atomówkę proponuję...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 55. Data: 2013-01-08 11:34:40
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Mon, 7 Jan 2013 13:57:55 +0100,
    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > niby dobrze piszesz, ale ... to co robili przed otwarciem
    > Wieliczki ?

    Dobre pytanie. Aż poszukałem. Odpowiedź brzmi: woda mineralna.
    Naturalna woda źródlana zawiera różne minerały. Jeśli jest ich
    bardzo dużo to nazywa się ją wodą mineralną, jeśli zawiera bardzo
    dużo soli, solanką.

    W odróżnieniu od mórz i oceanów =:-) źródła zawierające więcej
    lub mniej soli są dosyć rozpowszechnione w głębi lądu.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 56. Data: 2013-01-08 19:12:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AMX" napisał w wiadomości grup
    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >W odróżnieniu od mórz i oceanów =:-) źródła zawierające więcej
    >lub mniej soli są dosyć rozpowszechnione w głębi lądu.

    I co - kolejka pod takim zrodlem byla, czy to taka sama woda jaka dzis
    pijemy, i soli rzekomo wymagamy ?

    J.

  • 57. Data: 2013-01-08 22:57:49
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Tue, 8 Jan 2013 19:12:38 +0100,
    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I co - kolejka pod takim zrodlem byla,

    Ano była. U wodopoju schodziły się wszystkie gatunki, jedne aby
    się napić, inne aby zapolować na pijących =:-)

    > czy to taka sama woda jaka dzis
    > pijemy,

    Taka sama i nie taka sama. Nieprzegotowana i bez uzdatniania
    jakie przechodzi kranówka. Ale woda mineralna w butelkach taka
    sama.

    > i soli rzekomo wymagamy ?

    Dziś nie wymagamy, mamy jej nadmiar, choćby w wędlinach.

    Natomiast masz rację to nie była odpowiedź, to była tylko część
    odpowiedzi. Woda mineralna *mogła* uzupełniać niedobór soli przy
    braku morza lub Wieliczki w pobliżu. Czy były inne możliwości i
    jak to w rzeczywistości funkcjonowało, to pytanie do biologów.

    Lał wodę
    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 58. Data: 2013-01-09 11:21:52
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2013 22:57:49 UTC+1 użytkownik AMX napisał:

> [...]
    >
    > braku morza lub Wieliczki w pobliżu. Czy były inne możliwości i
    >
    > jak to w rzeczywistości funkcjonowało, to pytanie do biologów.

    Aż coś sprawdziłem. Człowiek potrzebuje do życia z półtora grama soli kuchennej
    codziennie. Tak wiem dzieci mniej bo mniejsze. W wodzie wysoko zmineralizowanej jest
    0,01 grama sodu. Znaczy się że musi wypić ponad sto litrów takiej wody dziennie. jak
    by tylko sód miał pochodzić z wody to człowiek mialby ze cztery nerki wielkości dużej
    dyni każda. A jak by mu się robiły kamienie na nerkach to te średnie były bu
    wielkości połówki cegły. Dobrze że solenie solą kuchenną nie jest jedynym sposobem na
    dostarczanie sodu do organizmu. Teraz w kiełbasach jest dużo soli jak zauważyłeś. W
    pomidorach jest dużo. Na pewno w innych warzywach jest, jest i w mięsie. Ale na
    przykład zimą dwa tysiące lat temu na wielu obszarach nie było szynkowej z Morlin i
    pomidorów tylko śnieg. A i o zwierzynę mogło być ciężko. To w jakiś sposób ludzie
    musieli uzupełniać sód w organizmie. Ktoś napisał że Wieliczka ma 5000 lat. Jak sól
    nie była potrzebna bo wodą źródlaną dało się uzupełnić sól. To w Wieliczce 5000
    tysięcy lat temu wydobywali sól żeby mieli do posypywania autostrad wychodzi.
    Rządzący zawsze mieli talent do łupienia podwładnych. Wtedy nie było akcyzy na
    benzynę, gorzałę i prąd. Znaczy się prawie darmo to było bo jak teraz prawie cała
    cena spirytusu w sklepie to akcyza to 3 tysiące lat temu spirytus kosztował mniej niż
    jedna muszelka. A litr E98 z pół muszelki. Z czegoś musieli władcy żyć. To wymyślili
    sobie że akcyza na sól będzie ok, bo bez soli umiera się tak jak teraz bez prądu.
    Tylko że trochę szybciej. Czy jak na jakiejś stronie w necie czegoś nie wytłumaczą
    jak dziad babie na granicy to znaczy ze nie można uruchomić samodzielnego myślenia?
    napisali w necie że niedobór soli u człowieka wywołuje w początkowym okresie
    osłabienie i gorszą pracę mózgu. To może poniektórzy powinni od czasu do czasu zjeść
    coś osolonego zanim zaczną na niusach pisać.

  • 59. Data: 2013-01-09 16:30:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >W wodzie wysoko zmineralizowanej jest 0,01 grama sodu. Znaczy się
    >że musi wypić ponad sto litrów takiej wody dziennie.

    http://www.ile-kalorii.pl/wiki/artykuly.html

    To teraz jeszcze podsumuj sod i potas dla dziennego posilku ... litr
    mleka powiedzmy, dwa jajka, 150g miesa, pol kg zboza, ziemniakow ..
    nie, ziemniakow w Polsce dawniej nie bylo.
    Ale troche roznych warzyw chyba jedli.

    Tak czy inaczej - homo sapiens liczy kilkadziesiat tysiecy lat, a
    wczesniejsze formy miliony.
    Malpy tez zyja nad morzami lub przy slonych zrodlach ?

    >W pomidorach jest dużo.

    Pomidory sole. Dla smaku :-)

> [...]
    >wydobywali
    >sól żeby mieli do posypywania autostrad wychodzi.

    Byc moze nie wydobywali, tylko zatezali slone zrodla.
    Ale ... w innych rejonach tez mieszkali ludzie.

    >To wymyślili sobie że akcyza na sól będzie ok, bo bez soli umiera się
    >tak jak teraz bez prądu.

    Myslisz ze ludzie by skojarzyli ze sie umiera, nawet gdyby to byla
    prawda ?
    Bo przeciez wcale nie tak szybko sie umiera, o ile w ogole.

    J.

  • 60. Data: 2013-01-09 21:12:52
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 16:30:47 UTC+1 użytkownik J.F napisał:

> [...]
    >
    > prawda ?
    >
    > Bo przeciez wcale nie tak szybko sie umiera, o ile w ogole.

    Będziesz potrafił przyznać że nie maiłeś racji w sprawie soli jeśli powołam się na
    stronę mf.gov.pl? Ciekawe rzeczy tam piszą.
    A tak przy okazji. Ludzie kilka tysięcy lat temu nie byli ani głupsi ani mniej
    inteligentni niż są teraz. Czy kojarzyli fakty? Oczywiście. Zakaz jedzenia przez
    Żydów wieprzowiny wynika z kojarzenia faktów. Pokombinuj jakie to mogły być fakty.
    Dlaczego akurat wieprzowina a nie króliki albo kozy. Wytłumaczenie jest proste.
    Ciekawe czy je znasz? A jak nie znasz to czy samodzielnie potrafisz to wyjaśnić
    opierając się na kojarzeniu faktów. Bozia nie ma nic z tym wspólnego, również gadki
    że świnia je wszystko łącznie z gównem i dlatego jest nieczysta to bzdura. Hodowana
    świnia je to co dostanie do jedzenia. Podłoże jest czysto medyczne.