  • 141. Data: 2016-04-03 00:20:34
    Temat: Re: stan kolekcjonerski :)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale po co ? Powie mu sie, ze praca zaczyna sie o 3, a konczy o 11-tej
    > i wystarczy.
    >
    > Tylko tlumaczenie co to jest "poludnie" troche sie skomplikuje :-)

    Ja należę do tej mniejszości (chyba miejszości), która uważa, że
    istnienie czasu letniego i zimowego jest czymś dobrym. Bowiem
    przekonany jestem, że odczucie iż nie należy brać się za jakąkolwiek
    twórczą robotę nie bierze się stąd, że kąt elewacji gwiazdy dziennej
    jest zbyt mały. Tylko ze świadomości, Że Jeszcze Nie Minęła Dziesiąta.

    > Nie trzeba Moskwy i Wladywostoku - gdzies tam dwie sasiednie stacje sa
    > w roznych strefach. A zaludnienie takie, ze pociag moze i dwie godzny
    > jechac.

    No więc właśnie te dwie godziny są bardzo ważne. Granice stref czasowych
    wyznacza się tak, by nie dzieliły one obszarów powiązanych ze sobą
    kulturowo. Kilka lat temu przeniesiono stefę jakichś pacyficznych wysp
    na drugą stronę liniii zmiany daty -- bo stan poprzedni był uciążliwy
    dla stosunków gospodarczych. Stąd też strefa czasowa wyznaczona przez
    Słońce w Zgorzelcu ciągnie się aż po hiszpańską Galicję.

    --
    Jarek

  • 142. Data: 2016-04-03 00:31:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    >>> http://stare-telewizory.republika.pl/galeria/galeria
    1.html

    > Widziałem taki w jakimś filmie. Do tej pory myślałem, że ten
    > "kutasik" to element wystroju wnętrza dodany przez panią domu
    > a wygląda na to, że on był fabrycznie.

    A to na zdjęciu nie jest aby rekwizytem filmowym? Bo ja wciąż nie
    mogę dociec gdzie te piloty sprzedawano (z kutasikiem lub bez).

    Jarek

    --
    Nie była to dziewczynka,
    lecz chlopiec, jak malinka.

  • 143. Data: 2016-04-03 00:39:52
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    > A to na zdjęciu nie jest aby rekwizytem filmowym? Bo ja wciąż nie
    > mogę dociec gdzie te piloty sprzedawano (z kutasikiem lub bez).

    OIDP na filmie pani wyłączyła tym telewizor, więc nie zgadza się z
    opisem tego ze zdjęcia - mogła by to być kolejna wersja tego pilota, ale
    najwyraźniej kutasik był obowiązkowy.

    --
    Mirek.

  • 144. Data: 2016-04-03 00:49:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > OIDP na filmie pani wyłączyła tym telewizor, więc nie zgadza się z
    > opisem tego ze zdjęcia - mogła by to być kolejna wersja tego pilota,
    > ale najwyraźniej kutasik był obowiązkowy.

    To, że tym się dało wyłączyć telewizor, to i ja mogę zaświadczyć -- to
    wynika z publikowanych schematów. Natomiast charakterystyczną rzeczą
    kinematografii okresu PRL było przedstawianie stanu postulowanego.
    Telewizor zdalnie streowany był czymś, co może istniało w kuluarowych
    rozmowach na plenum KC, opisywała to literatura przedmiotu (w postaci
    wzmiankowanych schematów), ale w rzeczywistości mało kto to spotykał.

    --
    Jarek

  • 145. Data: 2016-04-03 01:04:42
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 02.04.2016 o 20:12, J.F. pisze:

    > Skoro skreca to dyfer nadal potrzebny ... ale w zabawkach widac nie,
    > wystarczy naped na jedno kolo.

    Gokarty mają napęd na dwa koła na sztywno i skręcają ostro.

    --
    Mirek.

  • 146. Data: 2016-04-03 01:11:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, April 3, 2016, 12:01:35 AM, you wrote:

    > A to akurat sens ma - jesli audycja z Moskwy na caly kraj, to "minela
    > godzina 12:00" moze zmylic.
    > USA problemu nie znaja, bo sie nigdy panstwowego programu nie
    > dorobily. Tylko wojsko musi sobie radzic ..

    Marynarka używa GMT (Zulu).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 147. Data: 2016-04-03 01:26:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Apr 2016 00:20:34 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > dla stosunków gospodarczych. Stąd też strefa czasowa wyznaczona przez
    > Słońce w Zgorzelcu ciągnie się aż po hiszpańską Galicję.

    Ale od Minska do Wladywostoku tak sie nie da (tzn da, po co jakies
    strefy). Czyli strefa wzdluz toru zmienia sie, i to pare razy, i
    gdzies droznicy maja problem...

    J.

  • 148. Data: 2016-04-03 08:59:36
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Mar 2016 00:40:37 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Czy ktoś w ogóle widział takiego pilota na kablu? Gniazdka były,

    Widział.

    Duży, dwie gałki były.

  • 149. Data: 2016-04-03 09:30:52
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Mar 2016 13:37:17 +0200, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:
    > Tak, to mogę potwierdzić - okrągłe wtyczka i gniazdo, jak oktal.
    Ale o kolor
    > kabla nie pytaj - nie pamiętam. Chyyyba niebieski, ale boję się, że
    kłamię

    Kabel zielony, dość gruby (jak dzisiejsze kable na 230V), nieco
    splaszczony, jakby igielitowy (izolacja). Pilot, który miałem w
    łapkach, nie miał przycisków, był z takiej samej masy jak obudowa
    "Szarotki" (polistyren?), kolor ecru, dwie gałki z kołnierzami. Na
    kołnierzach cyfry. Obudowa nie była gładka, ale miała rowki. W rzucie
    xy kształt nieco zbliżony do elipsy, w xz i yz prostokątny. Długość
    od 10 do 15 cm. Szerokość od 3 do 6 cm. Wysokość od 1 do 2 cm plus
    gałki.

    Skrajnie niepraktyczne. Bo nie zmieniało kanałów. Co było logiczne:
    był nadawany tylko 1 kanał, niezależnie od 12 pozycji przełącznika w
    samym telewizorze. Ok, potem był drugi kanał, a mieszkając w
    odpowiednim miejscu można było oglądać telewizję z NRD. Dodatkowe
    pozycje przełącznika w odbiorniku (karuzela z obwodami rezonasowymi)
    przydawały się gdy pozycja 1 miała uszkodzone zestyki.

  • 150. Data: 2016-04-03 10:05:55
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Z radiem to chyba oczywiste. Radio zawsze jest "jakieś", czyli
    > umiejscowione w przestrzeni i w czasie. Tu akurat Radio Moskwa,
    > choć oczywiście mogło być też Radio Erewań.

    Erewanskaja wremia? ee... Czyżbyś coś sugerował? To powiedz wprost...

    > No więc chyba nie do końca tak to było. Na nieszczęście moskiewska strefa

    To jasne. Spodziewałbym się raczej, że trafiało w odpowiednie pory
    następnego dnia, spróbuję dorwać gdzieś przekaz o tym mówiący i jeszcze raz
    się w niego wgryźć. Wiadomo, że jak czas moskiewski wskazywał na powiedzmy
    20:00, to we Władywostoku był środek nocy i nierozsądne było by kazać
    narodowi słuchać, co Breżniew baboli, o, dajmy na to, 4 w nocy, trzeba spać,
    by rano wstać. To wiadomo, nagrywamy i puszczamy, gdy narodek szama sobie
    podwieczorek po przyjściu z roboty.

    > czasowa była najdalej wysuniętą na zachód, czyli najpóźniejszą.
    > Pribałtika,
    > Białoruś i Ukraina też wtedy ją miały. Mało prawdopodobne się wydaje, by
    > przemówienia Breżniewa dało się gdzieś wysłuchać wcześniej niż w Moskwie.

    Można jeszcze uwzględnić to, że Breżniew może pier*.*ić we Władywostoku
    akurat, bo z "wizyta gospodarską" pojechał... to także tu, budzić moskwian
    też by było nierozsądnie, bo nie mogli by niewyspani pracować wydajnie w
    dzień dla Dobra Narodu, a samo spędzenie przed odbiorniki jedynie np.
    nocnych cieci, to trochę za mało. Nagrać i puścić we właściwym czasie.
    Ewentualnie powtórzyć o różnych porach, jeśli już koniecznie trzeba. Gazet
    też przecież nie wożono przez cały kraj, bo to za duży koszt, a jednak w
    kioskach w całym .su rano lądowało kolejne wydanie "Prawdy". Oni w ruchu
    pocztowym OCR mieli, kiedy my, przerysowując, na gówno mówiliśmy papu - z
    tego chyba jest specyficzny sposób adresowania i jego wymogi, by mogły to
    porozdzielać automaty.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.