    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: stan kolekcjonerski :)
    Date: Sun, 3 Apr 2016 10:05:55 +0200
    <ndpe08$c3k$2@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrnng0fpr.82f.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Z radiem to chyba oczywiste. Radio zawsze jest "jakieś", czyli
    > umiejscowione w przestrzeni i w czasie. Tu akurat Radio Moskwa,
    > choć oczywiście mogło być też Radio Erewań.

    Erewanskaja wremia? ee... Czyżbyś coś sugerował? To powiedz wprost...

    > No więc chyba nie do końca tak to było. Na nieszczęście moskiewska strefa

    To jasne. Spodziewałbym się raczej, że trafiało w odpowiednie pory
    następnego dnia, spróbuję dorwać gdzieś przekaz o tym mówiący i jeszcze raz
    się w niego wgryźć. Wiadomo, że jak czas moskiewski wskazywał na powiedzmy
    20:00, to we Władywostoku był środek nocy i nierozsądne było by kazać
    narodowi słuchać, co Breżniew baboli, o, dajmy na to, 4 w nocy, trzeba spać,
    by rano wstać. To wiadomo, nagrywamy i puszczamy, gdy narodek szama sobie
    podwieczorek po przyjściu z roboty.

    > czasowa była najdalej wysuniętą na zachód, czyli najpóźniejszą.
    > Pribałtika,
    > Białoruś i Ukraina też wtedy ją miały. Mało prawdopodobne się wydaje, by
    > przemówienia Breżniewa dało się gdzieś wysłuchać wcześniej niż w Moskwie.

    Można jeszcze uwzględnić to, że Breżniew może pier*.*ić we Władywostoku
    akurat, bo z "wizyta gospodarską" pojechał... to także tu, budzić moskwian
    też by było nierozsądnie, bo nie mogli by niewyspani pracować wydajnie w
    dzień dla Dobra Narodu, a samo spędzenie przed odbiorniki jedynie np.
    nocnych cieci, to trochę za mało. Nagrać i puścić we właściwym czasie.
    Ewentualnie powtórzyć o różnych porach, jeśli już koniecznie trzeba. Gazet
    też przecież nie wożono przez cały kraj, bo to za duży koszt, a jednak w
    kioskach w całym .su rano lądowało kolejne wydanie "Prawdy". Oni w ruchu
    pocztowym OCR mieli, kiedy my, przerysowując, na gówno mówiliśmy papu - z
    tego chyba jest specyficzny sposób adresowania i jego wymogi, by mogły to
    porozdzielać automaty.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.