    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 25 Jan 2014 05:53:13 -0800 (PST)
    Subject: Re: stacja pogodowa - wiele wyswietlaczy
    From: k...@g...com

    W dniu piątek, 24 stycznia 2014 19:21:35 UTC+1 użytkownik John Kołalsky napisał:
    > Użytkownik <a...@p...pl>

    > Ilu ludzi już zdeklarowało się ?

    Z wyjątkiem pomysłodawcy nikt. W domu w którym mieszkam na mojej klatce był pożar.
    Nie żadna popierdółka tylko taki z drabinami i laniem wody wężami. Na szczęście
    nikomu nic się nie stało. Na okoliczność pożaru kupiłem drogą kupna 4 czujniki dymu.
    Jeden dla mnie trzy dla sąsiadów. Tanie dwadzieścia złotych za sztukę. Poszedłem do
    sąsiadów żeby im odsprzedać po cenie zakupu. Tak na wszelki wypadek bo poznali że
    wypadki się zdarzają. Oczywiście kupiłem bez uzgodnienia z nimi. Jeden kumaty sąsiad
    wziął jeden i się ucieszył bo zamierzał kupić i go wyręczyłem. Ci co u nich się
    paliło ( nie są z najbiedniejszych) stwierdzili autorytatywnie że im nic takiego nie
    jest potrzebne. Drugi sąsiad też się wyślizgał. Ten sąsiad mieszka nam tymi co u nich
    się paliło. Kumaty sąsiad wziął jeszcze jeden jak się dowiedział że ci od pożaru nie
    wzięli. Przykręcił na swoim piętrze na klatce ale piszczyk przeniósł do domu. Zrobilo
    się malo przyjemnie jak ci od pozaru zagadnęli kiedyś ze teraz jest bezpiecznie bo na
    klatce jest czujnik. Sąsiad odpowiedział że to on ma bezpieczniej bo jak będzie dym
    to nie będzie piszczało na klatce zeby ich powiadomic tylko u niego żeby wiedział że
    na spierdalać. Na pytanie dlaczego tak że ich nie powiadmi stwierdzil że jak ktoś
    wycenia życie swoje i swojej rodziny na mniej niż 5 złotych od sztuki to on nie ma
    zamiaru inwestować w baterie żeby chronić coś tak bezwartościowego. Podobnie z takim
    systemem meteorologicznym. Generalnie człowiekowi potrzebna jest jedna zmierzona
    informacja. Jaka jest temperatura. Reszty nie musi mierzyć bo zobaczy czy jest wiatr,
    czy pada śnieg. Pomiar temperatury można zrealizować za 5 złotych. Na dodatek każdy
    termometr ma swój. Robienie pomiaru wielu parametrów i rozsyłanie wyników do mieszkań
    jest mniej więcej tak potrzebne jak szankier na chuju. Najprościej można sprawdzić
    przydatność systemu zbierając po 50 złotych zaliczki na jego budowę.