  • 41. Data: 2010-02-25 22:00:47
    Temat: Re: sprzetowy kontroler raid
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "zielony bazyliszek" <b...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:hm409h$7jp$2@news.onet.pl...

    > Wszyscy mi odradzaja, a gdzie poparcie dla eksperymentatora? :(

    Lej sikiem prostym na tych co Ci odradzają (bo ich nie stać na dwa dyski i
    odrobine ryzyka) - do odważnych świat należy czyli sprawdź i daj znać jak to
    działa...

    --
    marfi

    PS: Przez blisko dwa lata testowałem RAID1 na 2*WD320.

  • 42. Data: 2010-02-26 07:45:53
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "marfi"
    >Lej sikiem prostym na tych co Ci odradzają (bo ich nie stać na dwa dyski i
    >odrobine ryzyka) - do odważnych świat należy czyli sprawdź i daj znać jak to
    >działa...

    Idź do mojego prezesa i powiedz mu, że go nie stać na dwa dyski
    i odrobinę ryzyka. Naprawdę, tu piszą też ludzie, którzy mają trochę
    więcej doświadczenia niż domowy pecet.

    >PS: Przez blisko dwa lata testowałem RAID1 na 2*WD320.

    Bo oczywiście wątkotwórca pytał o RAID-1, prawda?

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 43. Data: 2010-02-26 08:11:44
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Idź do mojego prezesa i powiedz mu, że go nie stać na dwa dyski
    > i odrobinę ryzyka. Naprawdę, tu piszą też ludzie, którzy mają trochę

    Przeraziłeś mnie tym prezesem :))))

    Poparłem go bo napisał takie coś:
    "Wszyscy mi odradzaja, a gdzie poparcie dla eksperymentatora? :("

    tylko nie wziąłem pod uwagę tego prezesa :)))

    --
    marfi

  • 44. Data: 2010-02-26 09:04:23
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
> [...]
    >
    > Idź do mojego prezesa i powiedz mu, że go nie stać na dwa dyski
    > i odrobinę ryzyka. Naprawdę, tu piszą też ludzie, którzy mają trochę

    Hmmm, ja mam tez wiecej doswiadczenia niz domowy pecet. Dlatego takie
    rzeczy testuje sobie w domu...
    :)

  • 45. Data: 2010-02-26 10:03:04
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    zielony bazyliszek pisze:
    > no raid 0 podstawowy, 2 dyski :) chce domowego peceta z raidem :)

    1) Wiesz, że niewiele Ci to da?

    2) Wiesz, że dwukrotnie zwiększasz w ten sposób ryzyko
    utraty wszystkich danych?

    3) Wiesz, że *sprzętowy* kontroler RAID na SATA kosztuje
    koło 1000 zł bodajże, a wszystkie te wynalazki po 100 zł
    bazują w większości na mocy obliczeniowej CPU?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 46. Data: 2010-02-26 10:03:53
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zielony bazyliszek"
    >Hmmm, ja mam tez wiecej doswiadczenia niz domowy pecet. Dlatego takie
    >rzeczy testuje sobie w domu...
    >:)

    Jeśli masz odrobinę zdrowego sceptycyzmu i chcesz sobie po prostu
    zobaczyć jak to wygląda (a nie chcesz się utwierdzić w przekonaniu, że
    będzie zajedwabiście), to postaw sobie programowy AID-0 i zobacz czy
    masz zauważalną różnicę w wydajności. IMHO szkoda pieniędzy na takie
    zabawy dla idei.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 47. Data: 2010-02-26 10:33:17
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Radosław Sokół" <R...@p...pl> wrote in message
    > 3) Wiesz, że *sprzętowy* kontroler RAID na SATA kosztuje
    > koło 1000 zł bodajże, a wszystkie te wynalazki po 100 zł
    > bazują w większości na mocy obliczeniowej CPU?

    Właśnie zamówiłem (za m.in. Twoją radą -dzięki) NAS na SATA z funkcją RAID0
    i 1. Podobno potrafi ściągać pliki z BitTorrenta bez podłączonego komputera,
    czyli ma własny CPU, a kosztuje raptem 400 zł (Edimax NS-2502)...

  • 48. Data: 2010-02-26 10:38:02
    Od: FD <f...@o...pl>

    Mariusz Kruk pisze:

> [...]
    > będzie zajedwabiście), to postaw sobie programowy AID-0 i zobacz czy
    > masz zauważalną różnicę w wydajności. IMHO szkoda pieniędzy na takie

    no ale on woli sie uczyc na swoich bledach a nie na cudzych :)
    dajcie mu szanse :]

  • 49. Data: 2010-02-26 11:32:43
    Od: Onufry Zagloba <z...@g...com>

    On 25 Lut, 22:15, ToMasz <t...@g...pl> wrote:

    > Do eksperymentów postaw soft-raida0. Bedziesz
    > miał w praktyce wydajność prawie taką samą jak z hardwarowego. Bedzie to
    > wydajność w konkretnych przypadkach siegająca 200% wydajności jednego
    > dysku.

    Byłbyś tak miły i podał nieco więcej konkretów o tym software RAID?
    Tzn. interesuje mnie przepis jak go sworzyć pod XP. Znalazłem jakieś
    poradniki ale albo mówią o tworzeniu pod Linuchem albo są dość mętne w
    opisie.

    Konkretniejszy opis to:
    http://www.techimo.com/articles/index.pl?photo=149
    Ale nie mogę w tym momencie sprawdzić czy to działa a jak się już za
    to zabiorę to chciałem to skończyć ;-)

    I na koniec przepraszam za NTG.

    Onufry Zagłoba

  • 50. Data: 2010-02-26 15:48:57
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "strach" <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > RAID0 i 1. Podobno potrafi ściągać pliki z BitTorrenta bez podłączonego
    > komputera, czyli ma własny CPU, a kosztuje raptem 400 zł (Edimax

    ...i ma wydajność gorszą niż jeden dysk bez RAID0 ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj