  • 51. Data: 2010-02-26 23:29:26
    Temat: Re: sprzetowy kontroler raid
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Radosław Sokół napisał:

    > 1) Wiesz, że niewiele Ci to da?

    No jednek smiem polemizowac czy przy montazu HD niewiele...

    > 2) Wiesz, że dwukrotnie zwiększasz w ten sposób ryzyko
    > utraty wszystkich danych?

    Nieistotne....

    > 3) Wiesz, że *sprzętowy* kontroler RAID na SATA kosztuje
    > koło 1000 zł bodajże, a wszystkie te wynalazki po 100 zł
    > bazują w większości na mocy obliczeniowej CPU?

    a te kontrolery po 500?

    Pomijajac, ze cena nieistotna...

  • 52. Data: 2010-02-26 23:31:34
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zielony bazyliszek"
    >
    > Jeśli masz odrobinę zdrowego sceptycyzmu i chcesz sobie po prostu
    > zobaczyć jak to wygląda (a nie chcesz się utwierdzić w przekonaniu, że
    > będzie zajedwabiście), to postaw sobie programowy AID-0 i zobacz czy
    > masz zauważalną różnicę w wydajności. IMHO szkoda pieniędzy na takie
    > zabawy dla idei.

    Ale pozwolisz mi marnowac moje pieniadze na co chce? :)

    Jedni wydaja kupe kasy na fajki, inni kupuja dwa dyski i kontroler...

  • 53. Data: 2010-02-27 19:35:34
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zielony bazyliszek"
    >Ale pozwolisz mi marnowac moje pieniadze na co chce? :)
    >
    >Jedni wydaja kupe kasy na fajki, inni kupuja dwa dyski i kontroler...

    Ależ oczywiście. Po prostu w tym wątku parę osób, które mają
    doświadczenie z produkcyjnymi systemami, gdzie to naprawdę może mieć
    znaczenie, stara się z uporem godnym lepszej sprawy pokazać ci, że
    chcesz stracić pieniądze.
    Ale jak chcesz, to twoja osobista tragedia.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 54. Data: 2010-02-27 19:42:22
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zielony bazyliszek"
    >No jednek smiem polemizowac czy przy montazu HD niewiele...

    Montaż HD, to jednak cokolwiek co innego niż wymieniałeś wcześniej,
    jeśli mnie starcza pamięć nie myli.

    >a te kontrolery po 500?

    Jeśli chodzi np. o kontrolery oparte o Sil31xx, to są to jak najbardziej
    pseudo-RAID-y.

    >Pomijajac, ze cena nieistotna...

    Sorry, alboś troll, alboś dureń.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 55. Data: 2010-02-27 22:16:25
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zielony bazyliszek"
    >
    > Montaż HD, to jednak cokolwiek co innego niż wymieniałeś wcześniej,
    > jeśli mnie starcza pamięć nie myli.

    Domowe zastosowanie. Weszly TV HD, weszly handycamy HD, hobbysci chca
    miec filmik z ferii zmontowany w 7 minutowy teledysk do pokazywania, a
    nie w 3 godziny raw materialu :)

    > Jeśli chodzi np. o kontrolery oparte o Sil31xx, to są to jak najbardziej
    > pseudo-RAID-y.

    Dobrze wiedziec. Czyli na jaki chip patrzec?

    > Sorry, alboś troll, alboś dureń.

    Znaczy jak ktos ma kase i woli ja wydac raz na kontroler niz przepalic
    jako fajki to troll?

    Nawet jak wydam 1000 na kontroler, z ktrprego bede zadowolony przez dwa
    lata, to ile mnie to wyjdzie miesiecznie? Tyle co flaszka sredniodobrej
    wodki raz na miesiac?

  • 56. Data: 2010-02-27 22:18:54
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

> [...]
    > chcesz stracić pieniądze.
    > Ale jak chcesz, to twoja osobista tragedia.

    Zadna tragedia. Skoro juz dyskusja zmierza w celu kto wie lepiej co dla
    mnie dobre, to jednak bede obstawal, ze dla mnie lepsze to co ja uznam
    za dobre. Przyszedlem tu po rade jaki kontroler, a nie czy mam kupic czy
    nie. Jesli do montazu HD ( i innych rozrywek) wydajac 500 wtopie a
    wydajac 1000 bedzie dobrze dzialac, to wydam tysiac. Nie pracuje w Zabce
    na kasie. Zadna tragedia. Od ust sobie nie odejme.

  • 57. Data: 2010-02-28 11:46:11
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    >
    > Nawet jak wydam 1000 na kontroler, z ktrprego bede zadowolony przez dwa
    > lata, to ile mnie to wyjdzie miesiecznie? Tyle co flaszka sredniodobrej

    Nie. Chodzi o to, ze w wiekszosci zastosowan domowych roznica miedzy
    najtanszym Silicon Image z Chin za 15USD z przesylka a profesjonalnym
    raid sprzetowym jest pomijalna, chyba ze masz 8 dyskow, ktore caly czas
    miela.

    --
    pozdr

  • 58. Data: 2010-02-28 14:09:32
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-26 11:33, strach pisze:
    > Właśnie zamówiłem (za m.in. Twoją radą -dzięki) NAS na SATA z funkcją
    > RAID0 i 1. Podobno potrafi ściągać pliki z BitTorrenta bez podłączonego
    > komputera, czyli ma własny CPU, a kosztuje raptem 400 zł (Edimax
    > NS-2502)...

    Każdy NAS ma swoje CPU :) A RAID 0 w NASie to średnie rozwią-
    zanie -- większość ma na pokładzie Linuksa z Sambą, a Samba
    jest niestety dosyć powolną implementacją SMB/CIFS. Całkiem
    dobre urządzenia NAS z gigabitowymi interfejsami sieciowymi
    rzadko osiągają więcej niż choćby 20 MiB/s, więc pakowanie
    RAID-0 nic wyniku nie podniesie, a tylko zwiększy ryzyko utra-
    ty danych.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 59. Data: 2010-02-28 14:10:41
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-27 00:29, zielony bazyliszek pisze:

    > No jednek smiem polemizowac czy przy montazu HD niewiele...

    Teraz dopiero wspominasz o obróbce wideo. Ok, zrób magazyn
    danych wideo na dwóch dyskach w RAID 0, ale system i oprogra-
    mowanie raczej zainstaluj na trzecim dysku.

    > Nieistotne....

    Czyżby?

    > a te kontrolery po 500?

    Podaj oznaczenie modelu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 60. Data: 2010-02-28 14:38:52
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    > Teraz dopiero wspominasz o obróbce wideo. Ok, zrób magazyn
    > danych wideo na dwóch dyskach w RAID 0, ale system i oprogra-
    > mowanie raczej zainstaluj na trzecim dysku.

    Zaczynam myslec o 2 raidach 0 na 4 dyskach :)

    > Czyżby?

    Owszem. Od nietracenia danych jest backup :) Wolny acz pojemny magazyn
    backupowy do robienia mirrora danych podpinany chocby przez usb. Plus
    GoodSync - to jedno z najtanszych rozwiazan "mania backupu", ktory robi
    sie automatycznie na calkiem innym komputerze. Owszem, nie jest to
    odporne na uderzenei meteorytu w moje miasto, ale stwierdzilem kiedys,
    ze po takim uderzeniu to mnie najmniej bedzie backup interesowal ;)

    > Podaj oznaczenie modelu.

    Aaaaadaptec :)

    JAkis np. tego typu, tylko 4-kanalowy

    http://www.mojemultimedia.pl/kotroler-adaptec-raid-1