  • 71. Data: 2010-03-02 22:41:32
    Temat: Re: sprzetowy kontroler raid
    Od: "Waldeusz" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrnhoit06.t90.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...

    > Ależ oczywiście. Po prostu w tym wątku parę osób, które mają
    > doświadczenie z produkcyjnymi systemami, gdzie to naprawdę może mieć
    > znaczenie, stara się z uporem godnym lepszej sprawy pokazać ci, że
    > chcesz stracić pieniądze.
    > Ale jak chcesz, to twoja osobista tragedia.

    Chce miec raid 0 to niech ma - nie wiem czemu mu tak usilnie odradzacie
    Skoro nie ma znaczenia dodatkowy pobór prądu, wiekszy halas i ryzyko utraty
    danych :)
    Osobiści mam w domowym kompie i sobie chwale, chocby w tych moze i niezbyt
    licznych momentach
    w ktorych potrafi pokazać pazur - jak chocby porzadkowanie pocietego
    materialu DV ;)
    Faktem jest, że 3 dysk pracuje jako "reczny mirror" - gdyż nie znasz dnia
    ani godziny LOL
    a stawiac od poczatku 0+1 to bylo juz ciut drogo ;)
    Krytyczne do odtworzenia rzeczy jak chocby "pamiatki rodzinne" sa i tak na
    dysku poza kompem
    bo powiem szczerze ze mam srednie zaufanie do plytek CD/DVD

    Co do systemow "produkcyjnych" to w wiekszosci raczej uzywa sie Raidu 5 ew.
    1
    i nie dalej jak kilka dni temu sam mialem watpliwą przyjemnosc obserwowac
    jak odbudowuje sie walniety 2,5" SAS 15k ;)
    Zaś co do przewagi wydajności kontrolerów sprzetowych (pomijajac drogie
    SCSI)
    to jeszcze w czasach mulastych dyskow ATA posiadałem kontroler z taka
    iloscia ramu
    ze przy czesci operacji I/O dysk nawet nie mrygnal kontrolką ;)

    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2010-03-03 07:45:19
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Waldeusz"
    >Chce miec raid 0 to niech ma

    Ależ oczywiście.

    >- nie wiem czemu mu tak usilnie odradzacie

    Może dlatego, że nie lubimy (przynajmniej ja) głupich rozwiązań
    i szerzenia bezpodstawnych mitów.

    --
    | K...@e...eu.org |