  • 31. Data: 2010-02-25 19:47:39
    Temat: Re: sprzetowy kontroler raid
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik de Fresz napisał:

    > Ile razy dziennie odpalasz gry, programy, Szopa albo inne, żeby to
    > skrócenie czasu o, dajmy nawet teoretyczną połowę, cokolwiek zmieniło w
    > Twoim życiu?

    no wlasciwie to ciagle... plus edycja filmow w HD :)

    zmieniloby :)

  • 32. Data: 2010-02-25 20:10:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-25 17:44:50 +0100, "Papa5merf" <5...@w...pl> said:

    > głównie takie rzeczy się robi na domowym kompie:O)

    Odpala programy? A ja głupi myślałem, że się w nich coś robi, a nie
    tylko wyjdź-odpal, wyjdź-odpal, wyjdź...

    de Fresz

  • 33. Data: 2010-02-25 20:12:00
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-25 20:47:39 +0100, zielony bazyliszek
    <b...@a...pl> said:

    > no wlasciwie to ciagle...

    I ile razy dziennie tak sobie... odpalasz?

    > plus edycja filmow w HD :)

    Przy tym masz szansę poczuć różnicę.

    de Fresz

  • 34. Data: 2010-02-25 20:18:57
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-25 17:43:57 +0100, "Papa5merf" <5...@w...pl> said:

    > czytałem testy, zresztą poto ten raid 0 wymyślono, co nie?:O)

    Aaaaa, czytałeś... Owszem, po coś wymyślono, ale celem nie był
    użytkownik domowy. Ale jeśli bardzo chcesz, to nikomu nic do tego jak
    wydajesz swoje pieniądze, choćby i zupełnie bez sensu.

    > wiem że przy małych plikach ten raid siada, nie znam szczegółow
    > technicznych, więc na czym traci się ten czas na tych małych plikach?:O)

    Na ich odszukaniu.

    > tak, często,

    Śmiem wątpić.

    > a nawet jk by się zdażało sporadycznie to i tak warto coś pszyśpieszyć,

    Tak dla sportu? Nie warto. Ale jeśli chcesz, to droga wolna.

    > czasami zdaża mi się kopiować znajomym po 100GB filmuf,

    A ten znajomy to oczywiście z własnym RAIDem przychodzi? I pod co mu go
    wtedy podłączasz?

    > kompresować wesela, śluby i inne i potem to też kopiować, nawet jak to
    > robię sporadycznie to od ślęczenia cały dzień przed kompem i patszenia
    > jak te karteczki pszelatują szlag trafia:O(

    A od siedzenia 3/4 dnia trafi Cię mniej?

    de Fresz

  • 35. Data: 2010-02-25 20:57:45
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 20:58:13 +0100, zielony bazyliszek napisał(a):

    > Ale jakie problemy twoj sen sprawialy niespokojnym?? :)

    Ryzyko utraty danych i systemu. A dodam, ze softu do pracy i "zabawy" mam
    poinstalowane ogromne ilosci - bo lubie :)

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 36. Data: 2010-02-25 21:15:08
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    zielony bazyliszek pisze:
    > poleccie jakis niedrogi kontroler raid 0 do peceta :)
    >
    > bede sobie skladal szybkiego kompa... :)
    Witam
    przeczytałem wszystkie te brednie szczególnie nie na temat i z tylko
    jednym musze sie zgodzić. Do eksperymentów postaw soft-raida0. Bedziesz
    miał w praktyce wydajność prawie taką samą jak z hardwarowego. Bedzie to
    wydajność w konkretnych przypadkach siegająca 200% wydajności jednego
    dysku. Nieznam przypadku w którym raid0 jest wolniejszy niż brak raida.
    Piszę to po prawie 10 latach posiadania takiego raida0, budowanego gdy
    hiciorem były dyski 80GB, a o raidach na płytach głównych słyszało
    niewielu. Wiedze teoretyczną mam nie wielką, ale w praktyce film (płyta
    CD) bez raida kopiował się prawie 20 sek, a z raidem 11. system
    uruchamiał sie znacznie szybciej, szybciej startowały programy. wszystko
    co "zapalało" leniwą czerwoną diodę twardego dysku na dłuzej niż 5
    sekund, działało wyraźnie szybciej.
    Postaw raida0, zrób własne testy, i napisz jak wyszło, nie słuchaj
    teoretyków szkolonych na "mama tata komputer i ja"

    ToMasz

  • 37. Data: 2010-02-25 21:22:26
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miał w praktyce wydajność prawie taką samą jak z hardwarowego. Bedzie to
    > wydajność w konkretnych przypadkach siegająca 200% wydajności jednego

    Bądź łaskaw podac choć jeden "konkretny przypadek" Byłoby fajnie jakby ten
    "konkretny przypadek" miał jakieś racjonalne zastosowanie. Choć szczerze
    wątpie czy wogóle taki "konkretny przypadek" jest możliwy. W zasadzie to
    nawet jestem gotów sie zalożyc że nie jesteś w stanie udowodnić tej bzdury
    :)

  • 38. Data: 2010-02-25 21:42:42
    Od: "Papa5merf" <5...@w...pl>

> [...]
    > domowy. Ale jeśli bardzo chcesz, to nikomu nic do tego jak wydajesz swoje

    komputeruf tesz nie wymyślono na urzytek domowy, co za poszygłupy ci co do
    domu kompy kupują, aaaa:O)

    > Na ich odszukaniu.

    więc odszukiwanie też powinno być połowę szybsze:O)

    > A ten znajomy to oczywiście z własnym RAIDem przychodzi? I pod co mu go
    > wtedy podłączasz?

    haha, pewnie nie, ale pszybajmniej kopiowaniem nie zamuli mi kompa:O)

  • 39. Data: 2010-02-25 21:45:49
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik de Fresz napisał:

    > I ile razy dziennie tak sobie... odpalasz?

    Jednego dnai ani razu, innego - fefdziesiat...

  • 40. Data: 2010-02-25 21:47:26
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Norbert napisał:

    > Ryzyko utraty danych i systemu. A dodam, ze softu do pracy i "zabawy" mam
    > poinstalowane ogromne ilosci - bo lubie :)

    No ale jednak backup trza miec, bo jak padnie dysk albo padnie jesdenz 2
    dyskow w raid0 to bez backupu jestes w tym samym ciemnym, wilgotnym
    miejscu :)