-
Data: 2010-05-01 15:14:49
Temat: Re: sprzedawane auta.
Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Sebastian Biały wrote:
> Nie. Wystarczy prawidłowy algorytm szyfrujący. Dostep do kluczy
> chroniony jest na takim poziomie, że próba wydostania ich będzie
> nieopłacalna lub matematycznie nieosiągalna.
Pitu, pitu, jak auto sobie szyfruje to i ręcznie można to zrobić. A jeśli
technologia będzie jednolita przynajmniej w obrębie każdej z marek to
będzie opłacało się to zrobić.
> Nie rozumiem dlaczego większość ludzi mysli ze tam musi byc jaki EEPROM
> ktory da się na 4 drutach z portu drukarki przeprogramowac. I nie można
> inaczej. Otóż można. Tylko nikomu się nie chce robic tego, zapewne z
> zimnych kalkulacji biznesowych. Technologia jest, chęci brak.
Pitu, pitu, mając zaszyfrowane dane, algo deszyfrujący i algo szyfrujący
można bez problemu taki system złamać, obojętne, jak byłby skomplikowany.
W zasadzie trudno tu nawet mówić o łamaniu, bardziej pasowałby wyraz
"poznać".
> Czemu tego nie robi sie automagicznie np. podając kluczyki z immo w aso
> (tak jak karty Renault). Miesca na zapisanie tych paru bajtów w kluczyku
> jest wystarczająco dużo, a sam proces zapisu niewiele różni się od
> odczytu i może być wykonywany po zgaszeniu silnika. O ile tylko
> producentowi by się chcialo. I nic nie trzeba podpinać, zapis jest
> dostępny od reki.
Ale po cholerę robić takie pseudo zabezpieczenie? Jest na to dobre
określenie: security thru obscurity.
> Ogólnie poziom informatyzaji samochodów to jakieś lata 70-te. Byc może
> przeszkodą są tępi managerowie ktorzy sami nie mając pojęcia o technice
> wciskają mi kity że gadający komputer to osiągnięcie 21 wieku a
> przebiegu nie da się zabezpieczyć.
Po co na siłę wciskać do aut zbędną technologię?
--
cokolwiek
Następne wpisy z tego wątku
- 01.05.10 15:56 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 16:04 Sebastian Biały
- 01.05.10 16:20 Robert Rędziak
- 01.05.10 16:22 Robert Rędziak
- 01.05.10 17:05 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 17:08 Robert Rędziak
- 01.05.10 17:19 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 17:52 to
- 01.05.10 18:03 Robert Rędziak
- 01.05.10 18:08 Sebastian Biały
- 01.05.10 18:17 to
- 01.05.10 18:36 Robert Rędziak
- 01.05.10 18:37 to
- 01.05.10 18:49 Sebastian Biały
- 01.05.10 19:24 LEPEK
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)
- 2025-01-14 CFM (airflow) AMD Wraitha
- 2025-01-14 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2025-01-13 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- 2025-01-14 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-14 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-01-14 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2025-01-14 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-14 Kraków => Kierownik ds. Kluczowych Klientów (transport morski i lotn
- 2025-01-14 Błonie => IT System Administrator <=