eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysprzedawane auta.Re: sprzedawane auta.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    ria.pl!not-for-mail
    From: megrims <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sprzedawane auta.
    Date: Sat, 01 May 2010 14:40:48 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 85
    Message-ID: <hrh7go$mle$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
    <4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
    <hrh164$nli$1@news.onet.pl> <hrh43k$ie9$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    NNTP-Posting-Host: heh26.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1272717656 23214 79.187.111.26 (1 May 2010 12:40:56
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 1 May 2010 12:40:56 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    Lightning/1.0b1 Thunderbird/3.0.4
    In-Reply-To: <s...@d...wkurw.org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2276650
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-05-01 14:07, Robert Rędziak pisze:
    > On Sat, 01 May 2010 13:42:36 +0200, megrims
    > <m...@i...pl> wrote:
    >
    >> http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=NC91&mos
    pid=47755&hg=61&fg=25
    >>
    >> Stosując metody kryptograficzne w elektronice samochodowej można
    >> zbudować auto, które będzie bardzo trudno uruchomić bez oryginalnego
    >> kluczyka.
    >
    > Ależ tak jest, wychodzi to przy swapach, gdzie ludzie np. muszą
    > się pozbyć EWS-u całkowicie. Natomiast możliwość zaprogramowania
    > wszysktkich elementów do współpracy powoduje, że nic nie stoi na
    > przeskodzie, żeby np. wprogramować nowe ECU. I nie jest tak, że
    > soft do tego ma tylko ASO.
    >
    >> Producentom na tym nie zależy, bo jak komuś auto zginie,
    >> to kupi nowe. A ten kto będzie jeździł tym kradzionym to potencjalny
    >> klient, który kupi części zamienne. Po prostu prawa rynku oraz
    >> wyrachowanie producentów.
    >
    > 1. Części produkują podwykonawcy, a nie producenci aut.

    To duże uproszczenie. Produkcja samochodów to dość skomplikowany
    biznes. A producenci części i samochodów to system naczyń połączonych.
    Czasem kapitałowo, a czasem przez zamówienia i wieloletnie umowy.
    Takie umowy często regulują wolumen produkcji, który się sprzeda
    bez względu czy pod marką Hella czy Mercedes (za 3 x taką kasę).

    Część osób kupuje części w ASO. Tarcze i klocki do BMW robi
    Textar, a ja i tak wole kupić i wymienić w ASO. Dlaczego?
    Bo nie chcę aby kiedyś się mnie dziecko zapytało:
    - tata, a dlaczego inne dzieci chodzą, a ja jeżdżę na wózku?
    - bo oszczędziłem 400 PLN na tarczach?

    Inna sprawa to jest coś takiego jak części pierwszego montażu.
    Dlaczego na 1. zestawie tarcze + klocki zrobimy więcej km niż na
    kolejnym wymienionym nawet w ASO? Bo na początku mamy nowe auto
    i je oszczędzamy, a jak auto ma już 80kkm przejechane to je
    katujemy? Nie sądzę.

    Polska jako mniej wymagający rynek.
    Dla porównania: Dlaczego taki sam proszek do prania kupiony
    w Niemczech i w Polsce inaczej pachnie, a kawa inaczej smakuje?
    Polska dla zagranicznych koncernów to nadal trzeci świat i mniej
    wymagający rynek. Nie ma tu silnych organizacji konsumenckich,
    z którymi by się ktoś liczył. Znane są przykłady, że pewne
    marki puszczały do Polski towary, które w Niemczech nie przeszły
    kontroli jakości. I mówię tu o samochodach, a nie o chińskiej
    konfekcji. Gdybyśmy mieli fabrykę i coś by nam nie wyszło
    to jak: wyrzucilibyśmy to czy sprzedali do Czeczeni? Oczywiście
    większość poprawnych politycznie osób powie, ze oczywiście w trosce
    o markę zniszczylibyśmy. Ale co nas by obchodziło co sobie
    ktoś w Czeczeni pomyśli. Tam jest taka dzicz, że i tak kupią.
    Tak o nas myślą wielkie koncerny. Na szczęście z roku na rok
    to się zmienia ale do równego traktowania z rynkiem niemieckim
    to jeszcze dużo czasu musi upłynąć.

    > 2. Kradzione auta są źródłem części, na których podwykonawcy nie
    > mogą zarabiać.
    Będą zarabiać mechanicy samochodowi i warsztaty a oni są trybikiem
    w maszynie biznesu samochodowego.

    > 3. Rynek części to również rynek zamienników, produkowanych
    > często przez firmy niezwiązane w żaden sposób z producentami
    > samochodów.

    Są jednak takie elementy, które kupisz TYLKO w ASO, zostawiając
    kserokopię dowodu osobistego, dowodu rejestracyjnego i posiadając
    zgodę firmy leasingowej. Wiem, bo przerabiałem zakup klamki z anteną
    do dostępu komfortowego (taki keyless go) do E60. Antenę faktycznie
    robi BOSH.


    >> Proste zabezpieczenie: podłączenie pompy paliwowej do CAN a pod
    >> 12V niech będzie cały czas. Obecnie w większości aut wystarczy pod
    >> pompę paliwową podłączyć baterię od komórki.
    >
    > Nie będę zdziwiony, gdyby się okazało że niektóre już są wpięte.
    >
    Większość nowych aut niektórych marek (Mercedes i BMW) ma w celach
    diagnostycznych i sterowania wpięte takie urządzenia w CAN. Ale
    Kia? nie sądzę.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: