-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
ria.pl!not-for-mail
From: megrims <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sprzedawane auta.
Date: Sat, 01 May 2010 14:40:48 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 85
Message-ID: <hrh7go$mle$1@usenet.news.interia.pl>
References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
<4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
<hrh164$nli$1@news.onet.pl> <hrh43k$ie9$1@usenet.news.interia.pl>
<s...@d...wkurw.org>
NNTP-Posting-Host: heh26.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1272717656 23214 79.187.111.26 (1 May 2010 12:40:56
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 1 May 2010 12:40:56 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
Lightning/1.0b1 Thunderbird/3.0.4
In-Reply-To: <s...@d...wkurw.org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2276650
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-05-01 14:07, Robert Rędziak pisze:
> On Sat, 01 May 2010 13:42:36 +0200, megrims
> <m...@i...pl> wrote:
>
>> http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=NC91&mos
pid=47755&hg=61&fg=25
>>
>> Stosując metody kryptograficzne w elektronice samochodowej można
>> zbudować auto, które będzie bardzo trudno uruchomić bez oryginalnego
>> kluczyka.
>
> Ależ tak jest, wychodzi to przy swapach, gdzie ludzie np. muszą
> się pozbyć EWS-u całkowicie. Natomiast możliwość zaprogramowania
> wszysktkich elementów do współpracy powoduje, że nic nie stoi na
> przeskodzie, żeby np. wprogramować nowe ECU. I nie jest tak, że
> soft do tego ma tylko ASO.
>
>> Producentom na tym nie zależy, bo jak komuś auto zginie,
>> to kupi nowe. A ten kto będzie jeździł tym kradzionym to potencjalny
>> klient, który kupi części zamienne. Po prostu prawa rynku oraz
>> wyrachowanie producentów.
>
> 1. Części produkują podwykonawcy, a nie producenci aut.
To duże uproszczenie. Produkcja samochodów to dość skomplikowany
biznes. A producenci części i samochodów to system naczyń połączonych.
Czasem kapitałowo, a czasem przez zamówienia i wieloletnie umowy.
Takie umowy często regulują wolumen produkcji, który się sprzeda
bez względu czy pod marką Hella czy Mercedes (za 3 x taką kasę).
Część osób kupuje części w ASO. Tarcze i klocki do BMW robi
Textar, a ja i tak wole kupić i wymienić w ASO. Dlaczego?
Bo nie chcę aby kiedyś się mnie dziecko zapytało:
- tata, a dlaczego inne dzieci chodzą, a ja jeżdżę na wózku?
- bo oszczędziłem 400 PLN na tarczach?
Inna sprawa to jest coś takiego jak części pierwszego montażu.
Dlaczego na 1. zestawie tarcze + klocki zrobimy więcej km niż na
kolejnym wymienionym nawet w ASO? Bo na początku mamy nowe auto
i je oszczędzamy, a jak auto ma już 80kkm przejechane to je
katujemy? Nie sądzę.
Polska jako mniej wymagający rynek.
Dla porównania: Dlaczego taki sam proszek do prania kupiony
w Niemczech i w Polsce inaczej pachnie, a kawa inaczej smakuje?
Polska dla zagranicznych koncernów to nadal trzeci świat i mniej
wymagający rynek. Nie ma tu silnych organizacji konsumenckich,
z którymi by się ktoś liczył. Znane są przykłady, że pewne
marki puszczały do Polski towary, które w Niemczech nie przeszły
kontroli jakości. I mówię tu o samochodach, a nie o chińskiej
konfekcji. Gdybyśmy mieli fabrykę i coś by nam nie wyszło
to jak: wyrzucilibyśmy to czy sprzedali do Czeczeni? Oczywiście
większość poprawnych politycznie osób powie, ze oczywiście w trosce
o markę zniszczylibyśmy. Ale co nas by obchodziło co sobie
ktoś w Czeczeni pomyśli. Tam jest taka dzicz, że i tak kupią.
Tak o nas myślą wielkie koncerny. Na szczęście z roku na rok
to się zmienia ale do równego traktowania z rynkiem niemieckim
to jeszcze dużo czasu musi upłynąć.
> 2. Kradzione auta są źródłem części, na których podwykonawcy nie
> mogą zarabiać.
Będą zarabiać mechanicy samochodowi i warsztaty a oni są trybikiem
w maszynie biznesu samochodowego.
> 3. Rynek części to również rynek zamienników, produkowanych
> często przez firmy niezwiązane w żaden sposób z producentami
> samochodów.
Są jednak takie elementy, które kupisz TYLKO w ASO, zostawiając
kserokopię dowodu osobistego, dowodu rejestracyjnego i posiadając
zgodę firmy leasingowej. Wiem, bo przerabiałem zakup klamki z anteną
do dostępu komfortowego (taki keyless go) do E60. Antenę faktycznie
robi BOSH.
>> Proste zabezpieczenie: podłączenie pompy paliwowej do CAN a pod
>> 12V niech będzie cały czas. Obecnie w większości aut wystarczy pod
>> pompę paliwową podłączyć baterię od komórki.
>
> Nie będę zdziwiony, gdyby się okazało że niektóre już są wpięte.
>
Większość nowych aut niektórych marek (Mercedes i BMW) ma w celach
diagnostycznych i sterowania wpięte takie urządzenia w CAN. Ale
Kia? nie sądzę.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.05.10 14:42 megrims
- 01.05.10 14:51 Olek
- 01.05.10 14:59 megrims
- 01.05.10 15:00 Sebastian Biały
- 01.05.10 15:14 to
- 01.05.10 15:56 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 16:04 Sebastian Biały
- 01.05.10 16:20 Robert Rędziak
- 01.05.10 16:22 Robert Rędziak
- 01.05.10 17:05 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 17:08 Robert Rędziak
- 01.05.10 17:19 Krzysiek Kielczewski
- 01.05.10 17:52 to
- 01.05.10 18:03 Robert Rędziak
- 01.05.10 18:08 Sebastian Biały
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
Najnowsze wątki
- 2025-03-18 Tesla na złom
- 2025-03-18 Ziobrotura 3.0 będzie w prawie przesłuchać "świadka" Tuska bez adwokata w sprawach Sienkiewicza/Bodnara/...?
- 2025-03-18 Produkty ,,Made in Germany" wciąż na topie - art. na www.dw.com
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-03-17 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-17 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-17 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=