    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 3 Nov 2014 07:38:15 -0800 (PST)
    Subject: Re: sprzedac czy jezdzić...
    From: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 14:45:41 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup

    > Ale fama sie roznosi. Jak w 8 letnim wychodzi rdza, to juz na 5 letnie
    > ceny spadaja - a to dotyczy pierwszego wlasciciela bezposrednio :-)
    >
    > No i inne marki jakos nie ma ja problemu z przetrwaniem 10 lat z
    > niewielka iloscia rdzy, co stawia zabezpieczanie pod pytajnikiem.
    >
    > Zabezpieczyc ekstra - nie mowie nie.
    > Tylko ze solidne zabezpieczenie wymaga sporo roboty, wiec jest drogie
    > ... no i trudna znalezc fachowca, ktory to solidnie zrobi.
    >
    > J.

    Fachowców nie ma bo skończyło się zapotrzebowanie na taką usługę. Gdyby rynek takich
    usług był rozwinięty jak w PRL to ceny były by na rozsądnym poziomie. Solidne
    zabezpieczenie nie wymaga dużo pracy. Trzeba mieć tylko odpowiednie narzędzia. W
    zabezpieczeniu nie idzie o zamalowanie na czarno podwozia a pomalowanie tego czego
    nie widać, progów w środku, podłużnic w środku, słupków w środku. Trzeba napościć
    specyfiku używanego do takiego zabezpieczania pod wszystkie ramki ozdobne itp. Za PRL
    zajmowałem się tym zawodowo. To były lekko zarobione pieniądze. Na samochód wielkości
    125p potrzeba było pracy dwóch osób przez 5 godzin. Z tego 10 minut schodziło na
    pomalowanie podwozia bitexem. To malowanie podwozia na czarno było tylko dla oka
    klienta. Nic nie dawało bo już wtedy fabryczne zabezpieczanie podwozi było na bardzo
    dobrym poziomie.