  • 11. Data: 2014-05-21 22:15:12
    Temat: Re: speedgear fiata
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 21 May 2014 21:34:06 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Wyobraźnia:

    Pomijając kilka szczegółów, to zdaje się, że właśnie z grubsza opisałeś
    działanie hybrydowego wynalazku w stylu Priusa. Tylko tam konstruktorzy
    dali mechaniczne połączenie z silnika spalinowego do kół. W sumie to HGW
    dlaczego się przy tym tak uparli - może same elektryczne mają za małą moc,
    przy rozsądnej masie.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 12. Data: 2014-05-21 22:15:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 May 2014 18:22:31 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Ty już tu kolego nie przesadzaj z tą utopijną wizją Europy Zachodniej
    > miodem i mlekiem płynącej gdzie byle immigrant zaraz po przyjeździe może
    > sobie pozwolić na nowego mietka i to "S" Klasse...
    > Jestem pewny, że rynek na takie samochody jest wszędzie.

    Ale nie twierdze ze kazdy imigrant jezdzi S Klasse, tylko ze
    rodowitych Niemcow stac na nowe samochody, takich staroci wcale nie
    cenia i chetnie kupuja nowe, a stare ... jak imigrantow jest mniej niz
    stsrych samochodow, to cena jest jaka jest.

    sx-euro-4-klima-zv-el-fensterheber-augsburg/19218559
    9.html
    t-punto-1-2-16v-go-tief-und-breit-klima-burgebrach/1
    93204216.html

    > Przy takich starych autach to naprawdę niewiele można powiedzieć oglądając
    > jedynie ogłoszenie w internecie...
    > Trzeba niestety zobaczyć auto własnymi oczami i ocenić jego stan techniczny
    > i kosmetyczny.
    > Cena w tej kategorii moim zdaniem zalezy głównie od stanu aktualnego i stąd
    > te rozbieżności.

    No widzisz - a u nas nie.

    J.

  • 13. Data: 2014-05-21 22:22:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Wiem, jednak mam kłopot uzasadnic dlaczego nie działają tak samochody.
    > Falowniki ze 20 lat mają odpowiednie parametry

    Falownik mocy 50kW z roku 1994 ? poprosze ulotke z cena.

    > silniki elektryczne są całkiem ok już od dawna itd.

    50kW byly dosc duze. Ale miniaturyzacja i w silnikach ma miejsce.

    > Dlaczego dalej robimy skomplikowane
    > przekładnie z setkami częsci ruchomych? Jest jakieś przeciwwskazanie do
    > zastosowania tego typu przeniesienia napędu w samochodach osobowych?

    Chyba juz nie ... poza cena. I byc moze sprawnoscia. I jakoscia.
    Moze i setka czesci ruchomych, ale czesci tanie i sie nie psuja przez
    200kkm.

    No i wymysliles priusa.

    J.

  • 14. Data: 2014-05-21 22:24:26
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > cenia i chetnie kupuja nowe, a stare ... jak imigrantow jest mniej niz
    > stsrych samochodow, to cena jest jaka jest.

    No to nie mów, że auto nie ma w Niemczech żadnej wartości bo wlasnie w
    Niemczech ten puncior jest wystawiony za prawie 2000EUR.

    Ja chętnie bym sobie takiego starego fiaciora kupił żeby 2-3 razy w roku
    nie musiał wynajmować auta... Dużo na wartości stracić nie straciłby gdyby
    resztę roku w garażu przesiedział :-)

> [...]
    9.html
    >>> http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-spor
    t-punto-1-2-16v-go-tief-und-breit-klima-burgebrach/1

    Jak to nie skoro tak - auta w gorszym stanie kosztuja duzo mniej niż te
    zadbane. Tak jest przecież wszędzie. Ile za takiego punciora z klimą i
    automatem w dobrym stanie trzeba dać w Polsce?

  • 15. Data: 2014-05-21 22:45:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-05-21 22:22, J.F. wrote:
    > Falownik mocy 50kW z roku 1994 ? poprosze ulotke z cena.

    Mialem "w rękach" 15kW gdzieś koło 1996. Czy były większe? Pewnie tak,
    ten który miałem był na tyle tani że było na niego stać niezbyt duża
    firmę. Tu chodzi o technologię a nie cenę. Przy produkcji masowej cena
    spadła by kilkanascie razy.

    > Chyba juz nie ... poza cena. I byc moze sprawnoscia. I jakoscia.
    > Moze i setka czesci ruchomych, ale czesci tanie i sie nie psuja przez
    > 200kkm.

    Psują sie. W zasadzie współczesny samochód nie wytrzyma 200kkm bez
    upierd... się jakiejś kluczowej części, wręcz producenci twierdzą że to
    jest "eksploatacja" i sugerują wymianę np. sprzęgła, dwumasy,
    uszczelnień, świeczek, płynów, filtrów itd. Praktycznie każda z tych
    dupereli to jest koniec jazdy.

    > No i wymysliles priusa.

    Wiem. Ale dlaczego on taki drogi i nie jest powszechny? Widocznie mamy
    powody pozatechniczne. Na przykład petrochemiczne ...

  • 16. Data: 2014-05-22 10:07:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 21 May 2014 22:45:22 +0200 osobnik zwany Sebastian
    Biały napisał:

    > Wiem. Ale dlaczego on taki drogi i nie jest powszechny? Widocznie mamy
    > powody pozatechniczne. Na przykład petrochemiczne ...

    po pierwsze "marketable price" - skoro można wziąć tyle kasy to się
    bierze. Po drugie podwójne układy napędowe też nie są tanie. Bo prius ma
    wszystko co normalny samochód i do tego elektrykę i akumulatory.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 17. Data: 2014-05-22 11:29:33
    Od: WS <L...@c...pl>

    > Ale nie twierdze ze kazdy imigrant jezdzi S Klasse, tylko ze
    > rodowitych Niemcow stac na nowe samochody, takich staroci wcale nie
    > cenia i chetnie kupuja nowe, a stare ...

    Dodatkowo w wiekszosci zachodnich panstw UE stare samochody sa "tepione".
    Problemy z przegladami (znam goscia, ktory przez pare lat dorabial w Niemczech
    przygotowujac samochody do przegladow TUV), zakazy wjazdu dla pojazdow nie
    spelniajacych wydumanych eko norm (np. Berlin)

    Po prostu z ekonomicznego punktu widzenia nie oplaca sie czyms takim jezdzic

    WS

  • 18. Data: 2014-05-22 13:51:22
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Można podobne auto kupić w Polsce za tyle żetonów?

    1800EUR i 84000km wskazuje, że skrzynia jest na skraju zużycia. Remont to
    drugie tyle. Póki jeździ chcą sprzedać, bo jak się zepsuje będzie to w
    cenie złomu.

  • 20. Data: 2014-05-22 18:11:45
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Robson <r...@...pl> wrote:

    > 1800EUR i 84000km wskazuje, że skrzynia jest na skraju zużycia. Remont to
    > drugie tyle. Póki jeździ chcą sprzedać, bo jak się zepsuje będzie to w cenie złomu.

    Ile za takiego punciora z automatem w dobrym stanie trzeba dac w Polsce?

  • 19. Data: 2014-05-22 18:11:45
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    WS <L...@c...pl> wrote:

> [...]
    > pojazdow nie spelniajacych wydumanych eko norm (np. Berlin)
    >
    > Po prostu z ekonomicznego punktu widzenia nie oplaca sie czyms takim jezdzic

    Wciąż wracam do oryginalnego argumentu: ten puncior wciąż jest w tym kraju
    w ktorym rzekomo nikt go nie che, wystawiony za prawie 2000EUR, co JF z
    polskiego punktu widzenia skomentował nako "drogo".
    Czy to znaczy ze 12-letnie punto w dobrym stanie kosztuje w Polsce mniej
    czy więcej niz 1800EUR?