  • Data: 2014-05-24 23:32:40
    Temat: Re: speedgear fiata
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 24 May 2014 09:58:38 -0500, Pszemol napisał(a):

    > W ogóle w Polsce oferty starych aut z klimą i automatem są sporadyczne.

    Oferty sa takie, jaka popularnosc klim i automatow tych 12 lat temu w
    Niemczech, Belgii, Holandii, Austrii byla :-)

    Akurat na klime bym nie narzekal - na 14 tys aut z rocznika 2002 12
    tys ofert klime ma. A ASB ma 2 tys.

    Pozostaje spytac czemu europejczycy nie lubia ASB. Ja nie lubie z
    powodu spalania i dynamiki. No i boje sie kosztow naprawy awarii - ale
    Niemca to nie dotyczy - gwarancje mial.
    Moze dalbym sie przekonac do skrzynii DSG - ale najpierw bym sie wolal
    upewnic ile tam kosztuje wymiana sprzegla :-)

    A jak sie uparles na male i tanie auto, to nie dziw sie ze klimy nie
    ma. I moze jeszcze Fiata - o ile widze jest pod kreska, jesli chodzi o
    automaty.

    > Zwłaszcza takich mniejszych, chyba to się wiąże z ich słabymi silnikami.
    > I często jak już jest to okazuje się, że jest to handlarz i ma np. Astrę II
    > sprowadzoną z Niemiec właśnie...
    > Widzę na Allegro teraz taka za niecałe 8000zł z 1998 roku :-)))))) Chore!

    No przeciez sam pisales ze stan sie liczy, a nie rocznik :-)

    > Myślę że auta starsze niż 10 lat z automatem i klimą w tej klasie co
    > puncior to w polskich ofertach taka rzadkość że chyba są poniżej
    > błędów statystycznych i wyciągać wniosków na tej podstawie nie warto.

    VW polo 2002 - 284 oferty, z klima 183, w automacie 4.
    Widac Punto to jakas inna klasa :-)

    Choc prawde mowiac to podobna - polowe klime ma.

    [...]
    > Dzięki za linki - dokształcę się.
    > A w rozmowie o opłatach zapomniałem chyba wymienić opłaty recyklingowej
    > 500zł. I z tym też jest fajnie, bo ma ją zapłacić wworzący auto do Polski a
    > często przepychają tą opłatę na kupca co chce takie auto z Allegro z czerwonymi
    > tablicami.

    Gdyby ktos chcisal legalnie, to powien zaplacic oplate recyklingowa,
    akcyze, podatek od sprzedazy i dochodowy, doplate do akcyzy od ceny
    sprzedazy w kraju - czyli m.in od oplat. Lub zaryzykowac i
    zarejestrowac na siebie.
    A za drugim razem to zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza, placic
    VAT, PIT i ZUS.

    Innymi slowy - kompletnie sie nie oplaca, kupiec musi udawac ze sam
    sprowadzil.

    J.