  • Data: 2012-10-20 07:56:43
    Temat: Re: sortowanie
    Od: "slawek" <h...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Poza tym nie bardzo mogę sobie wyobrazić wykres na papieprze A4 (nawet
    >A3), na którym jest 32k punktów. Jeśli to miał być jakiś wydruk
    >wielkoformatowy, to Excel rzeczywiście nie jest do tego przeznaczony :).

    1. Sprawdź czy zainstalowałeś najnowsze uaktualnienia do swojej wyobraźni.
    Jeżeli brakuje ci wyobraźni i/lub nie zainstalowałeś wszystkich łatek - to
    po wchodzisz między trolle?

    2. Argumentacja na brak określonej funkcjonalności w produktach MS zdaniem
    "nie jest do tego przeznaczony" jest rozczulająca. I dla inteligentnych
    ludzi nie trzeba tłumaczyć dlaczego.

    >Na moim wydziale niektórzy prowadzący uwaliliby raport za wykres z
    >32k punktami (i ja też bym tak zrobił). O dziwo niektórym studentom

    3. Są różne nauki i różne sposoby prezentacji danych. Ogólnie jednak nie
    bardzo rozumiem dlaczego "na twoim wydziale" dokonuje się (wśród zebranych
    danych) selekcji na te które trafiają na wykres i te które na wykresie być
    nie mogą. Wygląda to trochę jak zaczarowywanie rzeczywistości pod wpływem
    myślenia życzeniowego.

    4. Od czasu do czasu chce się zobaczyć surowe dane. Typowy eksperyment może
    dawać i 15 GB na jeden raz. Ale jak ktoś nie wyszedł poza pracownię
    studencką na młodszym roku - to fakt, rzadko kiedy będzie to więcej niż 10
    par (x,y).

    >Chyba że Twój znajomy chciał zrobić histogram, ale (nie bez powodu)
    >nie ma takiej bezpośredniej możliwości. Trzeba posumować dane i rysować
    >gotowe sumy.

    5. Nie wiesz jakie dane - i się wymądrzasz. Z obrazka widać że wykres
    całkiem sensowny. Wykres nawet miliona "punktów doświadczalnych" może być
    czytelny - zwłaszcza jeżeli dane wykazują jakąś prawidłowość - która właśnie
    przedstawiamy na wykresie.

    6. Porównywanie Excel z gnuplot jest błędem. Dla gnuplot (licencja darmowa,
    ale... nie GNU, sic!) komercyjnym odpowiednikiem jest np. Origin. I aby była
    jasność - możliwości programu Origin w zakresie "scientific" wymiatają to co
    kiedykolwiek oferował Excel - różnica poziomów mniej więcej taka, jak
    Manchester United vs. Dziennikarze z TVN. Jedyne trzy realne problemy z
    Origin'em to: cena/licencja, przywiązanie do Windows, kobylastość (wymaga
    zainstalowania, wyłatania).