    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: sortowanie
    Date: Fri, 19 Oct 2012 22:33:30 +0200
    <k5bpdr$755$1@node1.news.atman.pl> <k5bqo8$n79$4@mx1.internetia.pl>
    <k5bqv6$8oq$1@node1.news.atman.pl> <k5bsuf$n79$5@mx1.internetia.pl>
    <k5bsva$aoq$1@node1.news.atman.pl> <k5bvic$n79$6@mx1.internetia.pl>
    <k5cqnf$gac$1@node2.news.atman.pl> <k5hnqe$86f$1@adenine.netfront.net>
    <a...@g...com>
    <k5jdj8$s9$1@zeus.man.szczecin.pl> <k5jnu3$6eh$1@node1.news.atman.pl>
    <k5k2tn$2tt$1@adenine.netfront.net>
    <s...@n...notb-home>
    <k5maj4$11u2$4@adenine.netfront.net>
    <s...@n...notb-home>
    <k5ogtd$jb4$1@zeus.man.szczecin.pl> <k5one3$ghn$1@mx1.internetia.pl>
    <k5p167$1sr$1@zeus.man.szczecin.pl> <k5p1sq$f2f$1@node1.news.atman.pl>
    <k5pehd$prp$1@adenine.netfront.net> <k5puuf$uhl$1@news.task.gda.pl>
    <k5r8qj$vt2$1@zeus.man.szczecin.pl> <k5rbqa$9dn$1@news.task.gda.pl>
    <k5s0fo$e2n$1@node2.news.atman.pl> <k5s4f3$a9r$1@news.task.gda.pl>

    W dniu 2012-10-19 20:00, Baranosiu pisze:
    > Dnia 19.10.2012 bartekltg <b...@g...com> napisał/a:
    > [...]
    >
    > Ok, być może źle to wyraziłem, miałem na myśli to, że każdy zbiór
    > skończony (i bardzo wiele przeliczalnych) można przedstawić w postaci
    > liczb naturalnych zmieniając jednostkę (skalując przez największy
    > wspólny dzielnik)

    Przez jaką jednostę przeskalujesz liczby 1/n?

    No i wtedy nie ma to nic wspólnego z kwantami.

    Czy na pewno wygodne to podejście, jeśli w jendej symulacji
    masz coś ważącego 10^30kg i 10g ;)

    > i problem można komputerem rozwiązać bazując tylko
    > na liczbach całkowitych (zresztą praktycznie każdy procesor
    > reprezentuje liczby rzeczywiste jako całkowitą mantysę i całkowity
    > wykładnik potęgi 2). Wiem że modeli jest dużo i większość z nich działa na
    > liczbach rzeczywistych, zespolonych itd., które to zbiory nie są w
    > matematyce pojęciami pierwotnymi, wszystkie są pośrednio bądź

    Tak, jak i liczby naturalne nie są pojęciem pierwotnym.
    Pojęciem pierwotnym w teorii mnogości jest zbiór, relacja należenia
    i pewnie coś jeszcze. Liczby (wszystkie! tak samo neturalne jak
    rzeczywiste) się konstruuje lub postuluje aksjomatami.

    > bezpośrednio wyprowadzone z liczb naturalnych, ale to już inna
    > bajka, bo posuwając się "wstecz" do pojęć coraz bardziej pierwotnych
    > zawsze dojdziemy do momentu, gdzie jakieś pojęcie zostało przyjęte
    > arbitralnie na zasadzie aksjomatu uznając, że takie czy inne założenie
    > będzie użyteczne w praktyce dla jakiejś klasy problemów - w chwili
    > obecnej matematyka nie umie postępować inaczej :D

    Ale to nie ma nic wspolnego z podstawami matmatyki.

    W modelu rzeczywistości, jakim jest kwantówka, używa się
    liczb rzeczywistych i zespolonych.
    Nie naturalnych. Nie ma kwantówki na liczbach naturalnych.
    tyle.
    To, że tak naprawdę liczymy w kompie na parach liczb całkowitych
    przypisując im wartość ~liczba1 * 2^liczba2 to kwestia
    techniczna obliczeń komputerowych.

    Ale rzeczywistość (tzn jej model) 'jedzie' na liczbach
    rzeczywistych (i ich algebraicznych rozszerzeniach:))

    > Ok, działanie szybsze (i na innej zasadzie) ale klasy rozwiązywalnych
    > problemów są te same zarówno dla maszyn Turinga jak i dla komputerów
    > kwantowych (choć zmienia się klasa złożoności obliczeniowej), więc

    Klasa obliczalności. Policzysz to samo, ale raz wykładniczo,
    a raz wielomianowo.

    > działanie jednych można modelować drugimi i odwrotnie.

    Tylko skala przeskakuje nam wykładniczo.
    A przecież o to w obliczalnośći chodzi, co jest wielomianowe,
    a co wykłądnicze.

    > Natomiast zgoda
    > co do tego, że w komputerach kwantowych dochodzi czynnik
    > nieoznaczoności a więc mamy "prawdopodobieństwo poprawności wyniku",
    > które nie musi być liczbą wymierną,

    Sam wynik też nie musi być wymierny.

    @ komputery kwantowe: tak naprawdę to takie oszustwo;)
    Klasycznie problem z "cieżkimi" algorytmami polega na tym,
    że trzeba wykładniczego czasu na pokonanie go.
    W kwantowce jest wielomianowy, tyle... tyle, że wykłądniczość
    dopada nas nadal, albo w czasie życia 'rejestru', albo
    w potrzebnej dokładności pomiaru wyniku (w końcu to komp
    analogowy).

    > ale to tylko działanie na wektorach, które ktoś kiedyś
    > SZTUCZNIE STWORZYŁ

    Jak i liczby naturalne;)

    > Echs, a taki fajny "flejm" był :D

    Ale ja w tym flejmie od poczatku brałem udział po tej stronie!

    pzdr
    bartekltg