    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: sortowanie
    <k5bc6k$4ea$1@mx1.internetia.pl> <k5bkvg$jtk$1@mx1.internetia.pl>
    <k5bnr3$n79$1@mx1.internetia.pl> <k5bpdr$755$1@node1.news.atman.pl>
    <k5bqo8$n79$4@mx1.internetia.pl> <k5bqv6$8oq$1@node1.news.atman.pl>
    <k5bsuf$n79$5@mx1.internetia.pl> <k5bsva$aoq$1@node1.news.atman.pl>
    <k5bvic$n79$6@mx1.internetia.pl> <k5cqnf$gac$1@node2.news.atman.pl>
    <k5hnqe$86f$1@adenine.netfront.net>
    <a...@g...com>
    <k5jn57$5ka$1@node1.news.atman.pl> <k5k4n7$445$1@adenine.netfront.net>
    <k5k4u9$k2b$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k5magc$11u2$2@adenine.netfront.net>
    <s...@n...notb-home> <k5omqs$9me$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k5pk0m$o5k$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@n...notb-home> <k5po1l$8n5$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@j...net> <k5pr01$o5k$5@mx1.internetia.pl>
    Date: 18 Oct 2012 21:24:59 GMT

    On 2012-10-18, Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:
    > Ponurą porą Thu, 18 Oct 2012 20:15:44 +0000, Stachu 'Dozzie' K. wyszeptał:

    > Nietechniczni naukowcy nie korzystają z żadnego arkusza kalkulacyjnego,
    > w ogóle. Dla mnie używanie do wszystkiego Excella to specyficzny mindset.

    Nie wiem skąd Ty czerpiesz wiedzę do tych wypowiedzi...
    [btw: Excel, a nie Excell]

    "Nietechniczni naukowcy" to, jak podejrzewam, także osoby związane
    z ekonomią, socjologią czy finansami. Zatem zapewniam Cię, że arkusz
    kalkulacyjny jest ich podstawowym narzędziem. W ogóle działalności
    biznesowe określane mianem "finansowych" opierają się dziś o Excela
    w takim stopniu jak komputery o kopalnie miedzi.

    Excel ma tę uroczą cechę, że rzeczywiście da się w nim zrobić prawie
    wszystko, na co natyka się w pracy przeciętny "biały kołnierzyk".
    Jest także narzędziem bardzo szybkim, elastycznym. Gdyby nie strach
    przed drastycznym spadkiem sprzedaży Windowsa, pewnie już dawno
    mielibyśmy Excel OS :D.

    Z kolei Gnuplot nie jest ani szybki ani elastyczny. Jest za to idealny
    do czynności zautomatyzowanych. Tzn. jeśli Twoja praca polega np. na
    odbieraniu jakichś konkretnych danych o powtarzalnej strukturze,
    analizowaniu ich i wypluwaniu raportów z wykresami, to trudno jest
    przebić języki skryptowe (choćby taki R czy Matlab/Octave) oraz
    Gnuplota.
    Jeśli każde Twoje zadanie różni się od poprzedniego i robisz
    unikatowe raporty, to atakowanie tego Gnuplotem jest po prostu
    bez sensu.

    pozdrawiam,
    PK