  • Data: 2012-10-17 18:45:46
    Temat: Re: sortowanie
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Ponurą porą Wed, 17 Oct 2012 15:47:32 +0000, Baranosiu wyszeptał:

    > Nie mam pojęcia co przyświecało "geniuszowi" który postanowił
    > zaoszczędzić na pamięci rejestrów, przecież gdyby to były fizycznie
    > osobne komórki pamięci w procesorze, to nie byłoby żadnych problemów z
    > tym związanych.

    Rejestr to nie jest komórka pamięci. To znaczy może masz generalnie
    rację, ale to nie jest takie proste. Na wszystkim większym od jakiegoś
    małego Atomka istnieje "register rename", "retire unit", i pozostałe
    elementy pipeline, a z tego wynika, że rejestr o ile w ogóle
    istnieje jako komórka pamięci (jedna lub w ogóle) to łączy się z całą
    architekturą wokoło. Być może MMX/FPU są prościej zaimplementowane,
    być może też jest to historyczna naleciałość - nawet nie wiedziałem.

    W każdym razie takie eax na pewno istnieje w asm i jako zapisany
    przed context switchem stan (czy w core), ale istnienia fizycznego
    dawno nikt nie udowodnił. Asm definiuje maszynę a procesor ją
    implementuje, ale ma wolną rękę jak to robi.

    --
    Edek