  • Data: 2012-10-17 20:43:29
    Temat: Re: sortowanie
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-16 22:30, PK pisze:

    > No ja też, ale bez przesady. Przez te 10 lat zdążyłem napisać
    > lub znaleźć biblioteki robiące to samo, ale fajnie, że się wreszcie
    > ogarnęli. Nie skróci mi to czasu kodowania, ale skróci tłumaczenie innym
    > / pisanie dokumentacji.

    Jest też sansza, że taki generator zostanie dopieszczony
    i będzie ciut szybszy.

    > Jak Ci zależy na szybkości, to zrób to, co ludzie robią od dziesiątek
    > (no... setek) lat. Przygotuj sobie randomy wcześniej :).

    W tym wątku to by się właśnie nie sprawdziło.
    Robiłem testy iluś tam sortowań dla różnych
    parametrów i długości tablicy.

    Oczywiście, 40e6 intów zostało wygenerowane na dzień dobry,
    a potem tylko kopiowane do drugiej tablicy i ta testowana.
    Jednak zajmowało to swoje sekundy. Jak widać, porządne
    własności nie są tu potrzebne zypełnie.

    Pewnie jakby mi bardzo zależało, wygenerowałbym
    ciągi długości, powiedzmy 3491 i 3499 i brał
    z nich cykliczną sumę (modulo zakres).

    > Kiedyś trzeba było je kupić i przesyłać (początkowo w kopercie ;P).

    A ci od kopert wytwarzali je kostkami do gry;)

    > Teraz wystarczy puścić na kilka godzin jakiś bardzo dobry generator
    > (albo zły, ale odpowiadający Twoim potrzebom) i masz spokój.
    > Do testów i jakichś prostych zastosowań ideał, bo zazwyczaj i tak używa
    > się stałego seed'a, a wszystko przyspiesza kilkukrotnie.

    > Jeśli Twoje programy robią jakieś skomplikowane obliczenia między
    > losowaniami, to można puścić oddzielny proces z RNG (i np. bufor
    > na RAMdisk'u). Wtedy to randomy czekają na program, a nie odwrotnie :).

    Jak leci jakieś MC i obliczana funkcja jest ciężka obliczeniowo,
    koszt radoma jest proporcjonalnie mały. Ale pomysł wart zapamiętania.

    > Poza tym sprzętowe generatory są już na tyle tanie i małe, że pewnie
    > niedługo po prostu trafią do kompów jako kolejny "ficzer" na płycie
    > głównej albo doklejone do CPU/GPU.

    O ile będą odpowiednio wydajne. W sensie ciągłej
    produkcji, a nie zbuforowania megabajta losowych danych.

    pzdr
    bartekltg