  • 1. Data: 2011-08-05 13:48:25
    Temat: sony a580 czy a55/35 -> ma byc bagnet A
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Poradzcie co wziasc.
    Nie lubie sprzetu z napisem Sony... jakies takie uprzedzenie bo znam wielu
    burakow, u ktorych S to najlepsze, najszybsze itp...
    Musi byc bagnet A bo mam zestaw obiektywów po analogu M i potem KM7D i nie
    chce wchodzić w nowy system.

    Nie zalezy mi na podgladzie na zywo czy jak to sie tam nazywa bo to zrzera
    duzo pradu.
    Z tego co czytam to w A55 nie da sie tego wyłączyć?

    Nie musi byc tez 10kl/s czy jak to tam jest wiec moze A33 - choć ją wycofali
    z produkcji -> wiadomo czemu?
    Jak nie to A35?

    Poza tym troche boje się nowego wynalazku jakim jest SLT - ma ktos z tymi
    aparatami jakąś praktyke?

    Minusem jest ze bede musiał wymienić wszystkie karty pamieci....ale lepsze
    to niz obiektywy.

    Aha aparat musi krecic filmy.... przydaje sie jak jest małe/dorastające
    dziecko....

    --
    ---
    uciu

  • 2. Data: 2011-08-05 19:19:26
    Temat: Re: sony a580 czy a55/35 -> ma byc bagnet A
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Fri, 5 Aug 2011 15:48:25 +0200, uciu <g...@i...pl> wrote(a):
    > Poradzcie co wziasc.

    wziąć

    > Nie zalezy mi na podgladzie na zywo czy jak to sie tam nazywa bo to zrzera
    > duzo pradu.
    > Z tego co czytam to w A55 nie da sie tego wyłączyć?

    Gdzie tak wyczytałeś? Da się oczywiście wyłączyć i używać wizjera.
    Elektronicznego.
    A580 jest wydajniejsza na jednym ładowaniu (ma pojemniejszy akumulator)
    niż A33/55.

    > Nie musi byc tez 10kl/s czy jak to tam jest wiec moze A33 - choć ją wycofali
    > z produkcji -> wiadomo czemu?

    Nie wycofano. Aparatów się nie wycofuje. Zastępuje się je nowszymi
    modelami - A35 w tym przypadku - a starsze są w sprzedaży do wyczerpania
    zapasów. Póki co A33 można bez problemów kupić. W tym segmencie nowy
    model jest zwykle co rok...

    > Poza tym troche boje się nowego wynalazku jakim jest SLT - ma ktos z tymi
    > aparatami jakąś praktyke?

    Całe mnóstwo ludzi, o czym można łatwo w necie poczytać. Jakieś konkretne
    pytania? :)

    > Aha aparat musi krecic filmy.... przydaje sie jak jest małe/dorastające
    > dziecko....

    Jeżeli kręcenie filmów jest ważne, to z uwagi na AF przy filmowaniu
    raczej SLT.

    B.

  • 3. Data: 2011-08-05 22:31:04
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "uciu" <g...@i...pl> wrote:

    [...]
    > Musi byc bagnet A bo mam zestaw obiektywów

    Skoro nie masz jednego "kita" na stałe, to tylko doradzam dodatkową
    lekturę przed zakupem SLT - ja np. wciąż nie wiem jak się zachowuje to
    ich sztywne lustro w polu widzenia wraz z kolejnymi dopływami
    zakurzonego powietrza. A skoro siedzisz w Minolcie, to znaczy, że nie
    wyrzucisz sprzętu wraz z nowym modelem po roku tylko dlatego,
    "bo lustro się zakurzyło"... :)

    No, a jeśli odpowiada ci funkcjonalnie a580, to mam dobrą
    wiadomość - ma najlepszą matrycę spośród WSZYSTKICH SONOWYCH
    aparatów pod kątem reporterki (wysokie czułości, światło zastane, ale
    też i wysoka dynamika sceny).
    Tu o tym krótko, bo skończył mi się napęd ;-) (na samym dole):
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/in/photostream/

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2011-08-06 12:31:06
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Mała zabawa liczbami... :)

    Patrząc na podlinkowany ranking matryc w aparatach pod kątem
    reporterki zauważyłem jedną ciekawostkę - spośród popularnych cropów
    Nikon ma tak wyśrubowaną ofertę, że poziom najsłabszego Nikona w ofercie
    (D3100 - 57,2 pkt.) w ogóle są w stanie przebić jedynie dwie firmy:
    Pentax i Sony. Pentax trzema korpusami, a Sony dwoma alfami, jednym
    SLT i jednym NEX-em na remis z najniższą półką Nikona. ;-)

    Hmm, zdaje się, że Pentax ma teraz tylko trzy cropy w ofercie, więc
    w zasadzie to jego najsłabsza puszka (k-r - 58,3 pkt.) wyznacza
    konkurencji próg przyzwoitości. :)) A wtedy powyżej progu byłyby
    cztery cropy Nikona (+ piąty na remis), dwie alfy Sony + jeden SLT.

    Żaden, nawet najlepszy Canon APS-C, Pentax, Olympus ani Samsung
    nie przekroczyły niskiego przecież progu Nikona.

    No i dobrze, niech im sprzedaż spadnie. A jak im już spadnie, to
    niech się zabiorą do roboty tak, żeby wreszcie Nikon spadł na ostatnie
    miejsce. A wtedy niech jemu spadnie, żeby się wziął do roboty... et
    cetera, et cetera, et cetera, a klientowi w to graj. :)

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2011-08-06 12:34:09
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

[...]

    Żaden, nawet najlepszy Canon APS-C, Samsung, Panasonic ani Olympus

  • 6. Data: 2011-08-07 03:47:38
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    > modelami - A35 w tym przypadku - a starsze są w sprzedaży do wyczerpania
    > zapasów. Póki co A33 można bez problemów kupić. W tym segmencie nowy

    ok, a33 był raptem 7miesiecy i nie jesto to dziwne?

    uciu

  • 7. Data: 2011-08-07 06:00:08
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "uciu" <g...@i...pl> wrote:

    > ok, a33 był raptem 7miesiecy i nie jesto to dziwne?

    No trochę jest, ale jakoś nic się nie rozeszło - Canon wycofał
    jakieś kompakty, bo odginał się fragment blachy z obudowy, Sony wtopiło
    kiedyś z matrycami, Pentax dość szybko sczyścił nieudanego K7, itp. -
    zdarza się to od czasu do czasu. Trzeba też pamiętać, że to pierwsza
    konstrukcja tego typu - to zawsze rodzi ryzyko pewnych "chorób wieku
    dziecięcego", eliminowanych w następnych modelach.
    Ale dla mnie SLT to w ogóle najbardziej podejrzana konstrukcja na
    rynku - powrót do wynalazku, który umarł pół wieku temu i od tamtej pory
    nikt tego nie odkopywał - wizja starego kurzu, przerabianego jeszcze
    przez wilgotne powietrze mglistego poranka, czy wodnego aerozolu po
    burzy i rozszczepiającego światło w torze optycznym bez możliwości
    wyczyszczenia jest psychicznie trudna do zaakceptowania. ;-)

    [mr.]

  • 8. Data: 2011-08-07 09:27:19
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sun, 7 Aug 2011 05:47:38 +0200, uciu <g...@i...pl> wrote(a):
    > ok, a33 był raptem 7miesiecy i nie jesto to dziwne?

    Prawie rok...
    Daty premier:
    A33 - 24 sierpień 2010
    A35 - 8 lipiec 2011

    okres standardowy aż do bólu... :)

    B.

  • 9. Data: 2011-08-08 07:25:53
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 07.08.2011 05:47, uciu wrote:

    > ok, a33 był raptem 7miesiecy i nie jesto to dziwne?

    Sony tak lubi, to nie jedyny meteoryt w ich ofercie. Ogólnie mają tyle
    modeli, że osoby nie siedzące w systemie pogubiły się gdzieś w okolicach
    A580.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 10. Data: 2011-08-08 07:44:42
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Mon, 08 Aug 2011 09:25:53 +0200, b...@n...pl <b...@n...pl> wrote(a):

    > Sony tak lubi, to nie jedyny meteoryt w ich ofercie. Ogólnie mają tyle
    > modeli, że osoby nie siedzące w systemie pogubiły się gdzieś w okolicach
    > A580.

    Tak jak wcześniej pisałem okres życia tego aparatu był bardzo
    standardowy i nie krótszy niż u innych producentów (prawie rok).
    Jeśli chodzi o ilość modeli, to policzmy - aktualnie w ofercie
    Sony ma jedynie 5 puszek: A35, A55, A560 (tylko w azji i USA), A580 i
    A900. To mniej niż ma w ofercie Canon czy Nikon.

    B.