    Date: Sun, 15 Aug 2010 22:27:37 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V

    amir pisze:

    > przelutowalem z ciekawosci, i juz nie swieci sie odrazu po przekreceniu
    > kluczyka
    > jednak zapala sie po kiku minutach, czyli tak jak z oryginalna zepsutą
    > sondą.
    > czyli tak jak piszesz to zla sonda.

    Wtedy świeciło Ci się pewnie dlatego że komputer widział dziwny odczyt
    od samego początku.

    Teraz sondę podłączyłeś prawidłowo, i komputer na początek widzi że jest
    podłączone dobrze, ale po kilku minutach przez które powinna się nagrzać
    sonda i zacząć nadawać sygnał nic się nie dzieje.

    > w takim razie w Poniedzialek szukam w hurtowni
    > MM OTA7N-5A1 sonda lambda Opel (Producent: MAGNETI MARELLI)
    > 460001920010
    > czyli jak taką zamontuję, to wszystko powinno byc ok, i na komputer nie
    > trzeba bedzie jechac?

    Wydaje mi się że nie.
    Gdyby jednak błąd się nadal pojawiał możesz jeszcze na pół godziny zdjąć
    klemy z akumulatora.

    > jak juz kupie OTA7N-5A1
    > to jakie kolory będzie miała
    >
    > sonda :
    >
    > a jakie
    >
    > grzałka:
    > ?

    Jak kupisz taką sondę, to na końcu będziesz miał ładną wtyczkę którą
    podłączysz do gniazdka w samochodzie :)

    Kolory chyba będą takie jak w samochodzie, tylko tak jak patrzę to Twój
    szary często w internecie nazywany jest czerwonym albo brązowym... Może
    płowieje? :)

    > ale w gwoli scislosci wole sie upewnic jescze
    > Pod linkiem
    > http://www.magnetimarelli-checkstar.pl//Download/exe
    File/?fp=media/download/uniwersalne_sondy_lambda_Gol
    den_Lodge.pdf

    > w tabeli nr 3
    > nie widze sondy OTA7N-5A1
    >
    > sa tam 3 modele
    > SLU353
    > SLU354
    > SLU355

    Bo OTA7N-5A1 to sonda z wtyczką do Opla, a SLU355 to ich oznaczenie
    sondy uniwersalnej.

    > Czy moze jestes w stanie podac jeszcze jakie oznacznie powinien miec
    > zamiennik bosha?

    Nie widzę takiej sondy boscha.

    Widzę tylko takie:
    DELPHI ES11055-12B1
    FAE 77183
    MAGNETI MARELLI 460001920010
    NGK OTA7N-5A1 1920

    Patrząc na katalog to nie są sondy uniwersalne, a już z odpowiednią
    długością przewodu i wtyczką na końcu, więc nie będziesz musiał nic lutować.

    Jest też sonda uniwersalna MAGNETI MARELLI 465016355010 (SLU355) którą
    sobie trzeba przylutować.
    Nie wiem tylko dlaczego ale ta uniwersalna jest najdroższa :)

    > jednak po tym co wcisnal i handlowiec, to calkiem mozliwe, ze tą bosha
    > tez zle mi dobierze.

    Internetowi mędrcy mówią że najlepsza jest NGK.