-
1. Data: 2010-08-13 17:27:31
Temat: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Od: "Amir" <d...@g...pl>
Wymieniłem w końcu sonde lambda
wczesniej objaw był taki, że po jakims czasie zapalala się kontrolka
pomarańczowa
po wymianie świeci odrazu po zapaleniu silnika, no moze po 2s.
mechanik powiedzial, ze mam jechac wykasowac bledy
sonde mam zamiennik, bosha byla za 249zl ale kable krotkie, wiec zmienil
na tani zamiennik za 120zł ktory mial w komplecie zaciski do przedluzania.
i teraz swieci non stop
jednak wizyta kompa 80zł wymiana teraz znowu kasowanie bledow, i znowu 80zł
nie usmiecha mi się to, tym bardziej ze facet od komputera stwierdzil ze po
wymianie powinno samo zniknać, to jak to jest, po zmianie sondy powinno byc
wsyzstko juz ok?
bo u mnie nie jest, czy to moze oznaczac ze jest zly model dobrany? w
hurtowni powiedzieli ze jest ok, ze to zamiennik
pozdrawiam
-
2. Data: 2010-08-13 17:35:24
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w
> jednak wizyta kompa 80zł wymiana teraz znowu kasowanie bledow, i
> znowu 80zł nie usmiecha mi się to, tym bardziej ze facet od
> komputera stwierdzil ze po wymianie powinno samo zniknać, to jak
> to jest, po zmianie sondy powinno byc wsyzstko juz ok?
Glowy nie dam, ale przy niektorych komputerach lampka znikala ponoc
po 10 uruchomieniu silnika, jesli nie bylo bledow.
> bo u mnie nie jest, czy to moze oznaczac ze jest zly model
> dobrany? w hurtowni powiedzieli ze jest ok, ze to zamiennik
Zawsze moze byc uszkodzony, albo zle podlaczony ..
J.
-
3. Data: 2010-08-13 17:51:19
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Amir pisze:
> Wymieniłem w końcu sonde lambda
> wczesniej objaw był taki, że po jakims czasie zapalala się kontrolka
> pomarańczowa
>
> po wymianie świeci odrazu po zapaleniu silnika, no moze po 2s.
>
> mechanik powiedzial, ze mam jechac wykasowac bledy
> sonde mam zamiennik, bosha byla za 249zl ale kable krotkie, wiec zmienil
> na tani zamiennik za 120zł ktory mial w komplecie zaciski do przedluzania.
No to wygląda że albo kupiłeś nie taką sondę, zepsutą lub źle podłączono
przewody.
A gość który nie dorobił się w swoim warsztacie możliwości podłączenia
się z jednym z najpopularniejszym samochodów na rynku (zwłaszcza że
wszystkie Ople opędza się jednym kablem) nie powinien się zabierać za
naprawy elektroniki pojazdowej, bo szanse że to się uda są marne.
Gość teraz będzie zgadywał jedną z 24 kombinacji podłączenia przewodów,
a Ty za każdą jego próbę zapłacisz 80zł, bo on nie potrafi nawet na
miejscu sprawdzić o co chodzi (a wystarczy do tego znajomość wyprowadzeń
ECU i miernik elektryczny).
> jednak wizyta kompa 80zł wymiana teraz znowu kasowanie bledow, i znowu
> 80zł nie usmiecha mi się to, tym bardziej ze facet od komputera
> stwierdzil ze po wymianie powinno samo zniknać, to jak to jest, po
> zmianie sondy powinno byc wsyzstko juz ok?
A ten błąd to co mówi?
Bo sonda składa się z dwóch części - grzałki elektrycznej i sondy
właściwej, każda podłączona na 2 przewodach.
Tu już minimalna wiedza pozwoli stwierdzić co jest nie tak.
> bo u mnie nie jest, czy to moze oznaczac ze jest zly model dobrany? w
> hurtowni powiedzieli ze jest ok, ze to zamiennik
Podaj producenta i model tej sondy, to może coś zgadniemy.
-
4. Data: 2010-08-13 22:52:31
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Od: "amir" <a...@g...pl>
> A ten błąd to co mówi?
> Bo sonda składa się z dwóch części - grzałki elektrycznej i sondy
> właściwej, każda podłączona na 2 przewodach.
> Tu już minimalna wiedza pozwoli stwierdzić co jest nie tak.
>
Nic nie mowil, widzialem tylko napis sonda lambda na monitorze
stwierdzil uszkodzona, trzeba nową
Nowa niestety nie ma napisow , spacjalnie patrzylem, stara miala kod i firma
GM,
po weekendzie dowiem sie od mechanika co
to za firma tej bez napisow, ale kupowal w sieci hurtowni hurt w opolu.
w systemie wyskczylo, ze jest to zamiennik do mojego modelu auta.
moje kable w oryginalnej sondzie to kolory, zolty bialy szary czarny
tamta ma dwa biale, szary i czarny
zlutowac ciezko bylo zle, chyba, ze te dwa biale mogl pomieszac i na odwrot
dac
bo skad mial wiedziec czy do , korego bialego ten zolty dac
tzn stwierdzil ze to bez znaczenia
pozdrawiam
-
5. Data: 2010-08-14 01:11:28
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
amir pisze:
>
>> A ten błąd to co mówi?
>> Bo sonda składa się z dwóch części - grzałki elektrycznej i sondy
>> właściwej, każda podłączona na 2 przewodach.
>> Tu już minimalna wiedza pozwoli stwierdzić co jest nie tak.
>>
>
> Nic nie mowil, widzialem tylko napis sonda lambda na monitorze
> stwierdzil uszkodzona, trzeba nową
>
> Nowa niestety nie ma napisow , spacjalnie patrzylem, stara miala kod i
> firma GM,
> po weekendzie dowiem sie od mechanika co
> to za firma tej bez napisow, ale kupowal w sieci hurtowni hurt w opolu.
> w systemie wyskczylo, ze jest to zamiennik do mojego modelu auta.
> moje kable w oryginalnej sondzie to kolory, zolty bialy szary czarny
> tamta ma dwa biale, szary i czarny
>
> zlutowac ciezko bylo zle, chyba, ze te dwa biale mogl pomieszac i na
> odwrot dac
> bo skad mial wiedziec czy do , korego bialego ten zolty dac
> tzn stwierdzil ze to bez znaczenia
Katalog mówi że do tego modelu potrzebujesz tytanowej sondy typu OTA7N-5A1.
Sądząc po cenie, producencie i kolorach przewodów strzelam, że dostałeś
cyrkonową sondę Bosch 0 258 986 502, która nie jest przeznaczona do
Twojego samochodu. Pomyłka mogła pojawić się dlatego że taka sonda
byłaby odpowiednia dla silnika 2.0 z Astry I.
Co do lutowania to też pewnie jest źle.
Z katalogów wynika, że w Twoim samochodzie kolory są takie:
sonda żółty-czarny
grzałka szary-biały
W sondzie którą kupiłeś
sonda szary-czarny
grzałka biały-biały
Więc założę się że ten magik i tak polutował to źle.
Chociaż niezależnie od wyniku lutowania zła sonda i tak by nie zadziałała.
Pozostaje tylko pytanie czy coś dalej się nie popsuło przez te eksperymenty.
Bo w tej chwili czujnik sondy masz podłączony pomiędzy +12V zasilanie
grzałki, a analogowe złącze komputera dla sondy lambda.
Ja nie wiem jak to tam jest wszystko pozabezpieczane w komputerze (może
być nawet galwaniczna separacja obwodu sondy).
Teraz pytanie czy komputer przeżyje takie podłączenie 12V pod wejście
lambdy (przygotowane wg. jednego katalogu na napięcie 5V, a wg. drugiego
1V).
Ale gdyby się teraz okazało że "to nie lambda, a komputer panu padł", no
to już wiesz o co chodzi.
Drugie pytanie, to jeżeli okazałoby się że przez ogniwo sondy płynie
prąd, to czy nie uszkodziło to tej nowej sondy.
-
6. Data: 2010-08-14 14:58:48
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Od: "Amir" <d...@g...pl>
>
> Ale gdyby się teraz okazało że "to nie lambda, a komputer panu padł", no
> to już wiesz o co chodzi.
>
> Drugie pytanie, to jeżeli okazałoby się że przez ogniwo sondy płynie prąd,
> to czy nie uszkodziło to tej nowej sondy.
Wykręciłem tą sonde lambda
jest to model
GOLDEN LODGE 12W/60QF
jest jeszczunmer nabity na niej 1778
jak myslisz czy ona jest wporządku ?
-
7. Data: 2010-08-14 15:08:09
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Od: "Amir" <d...@g...pl>
OZNACZENIE miało być
12W/6QF
a tu zdjęcie nowej sondy
oraz starej sondy
www.didku.pl/sonda/sonda.jpg
pozdrawiam i dziekuje za pomoc
-
8. Data: 2010-08-14 15:32:45
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Od: "Amir" <d...@g...pl>
to będzie któraś z tych
http://www.magnetimarelli.pl/sondy_lambda1.htm
ale która to nie wiem, coś wydaje mi się ze zle podłaczył
ją mechanik.
z tego co piszesz to umnie
sonda żółty-czarny
grzałka szary-biały
a jak faktycznie jest w mojej zakupionej? jak prawidłowo powinno to być
polutowane/zacisnięte ?
dzieki raz jeszcze
-
9. Data: 2010-08-15 00:20:37
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Amir pisze:
>> Ale gdyby się teraz okazało że "to nie lambda, a komputer panu padł", no
>> to już wiesz o co chodzi.
>>
>> Drugie pytanie, to jeżeli okazałoby się że przez ogniwo sondy płynie prąd,
>> to czy nie uszkodziło to tej nowej sondy.
>
>
> Wykręciłem tą sonde lambda
> jest to model
> GOLDEN LODGE 12W/60QF
W katalogu widzę że Golden Lodge to marka sond _cyrkonowych_
produkowanych przez Magneti Marelli.
Ty potrzebujesz sondy tytanowej.
> jest jeszczunmer nabity na niej 1778
>
> jak myslisz czy ona jest wporządku ?
Nie jest.
Tu masz prospekt tych Golden Lodge:
http://www.magnetimarelli-checkstar.pl/Download/GetF
ile/?fp=media%2Fdownload%2Funiwersalne_sondy_lambda_
Golden_Lodge.pdf
W tabeli 3 na dole masz swoją sondę OTA7N-5A1 z Opla i jak widzisz ten
rodzaj nie jest objęty linią Golden Lodge.
Zamiennik MM dla Twojej sondy to 460001920010
Więc tej sondy którą masz nie podłączysz tak żeby działała z Twoim
silnikiem.
-
10. Data: 2010-08-15 00:23:08
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Amir pisze:
> to będzie któraś z tych
> http://www.magnetimarelli.pl/sondy_lambda1.htm
>
> ale która to nie wiem, coś wydaje mi się ze zle podłaczył
> ją mechanik.
>
> z tego co piszesz to umnie
> sonda żółty-czarny
> grzałka szary-biały
>
> a jak faktycznie jest w mojej zakupionej? jak prawidłowo powinno to być
> polutowane/zacisnięte ?
W tej co kupiłeś połączenia są:
sonda szary-czarny
grzałka biały-biały
Ale ta sonda którą kupiłeś nie będzie działać z tym komputerem jak by
nie była połączona.
W tej chwili masz podłączone tak jak zgadywałem (a więc żółty z białym),
co może być niebezpieczne i dla tej nowej sondy i dla komputera w
samochodzie (chociaż tu nie wiem, bo być może komputer jest
zabezpieczony przed zwarciem przewodu grzałki z sygnałowym sondy).