  • 21. Data: 2013-05-29 14:10:31
    Temat: Re: soccer5 - analiza technik gry
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    to nie jest kwestia zrozumienia-niezrozumienia
    tylko czasu i moich osobistych priorytetów

    moze jakis przyklad w tym yami jak wysylac
    takie komendy/keystrokes jak opisalem ?

    raczej za duze dla mnie, potrzebuje tylko
    prostych ale najlepiej jakichs dobrze
    napisanych zeby dziala mozliwie najlepiej
    procedur w winsocku oraz jakiegos połaczenia (w
    sensie zestwu kompow do sprawdzenia polaczenia)

    moze zreszta jednak sprobuje napisac ten kod i przetestowac przynajmniej lokalnie
    jeszcze nie
    wiem

  • 22. Data: 2013-05-30 00:01:27
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Wed, 29 May 2013 10:00:44 +0200 po głębokim namyśle Paweł Kierski
    rzekł:

    > API ma tak proste, jak to tylko możliwe. Jeśli go nie zrozumiesz, to
    > lepiej daruj sobie cały temat.

    Marnujesz czas. Fir ma zamiłowanie do prostoty rozumiane jako WinAPI i
    winsock oraz potrzebę ćwiczenia prostych rzeczy, co może pewnej grupie
    ludzi się podobać. Jako że to niewielka grupa i pewnie wszyscy mając
    YAMI marzą cicho o WinAPI, zaryzykuję stwierdzenie, że musi to być grupa
    wybitnie elitarna. Czytaj: nie dla wszystkich, większość nie zrozumie.

    --
    Edek

  • 23. Data: 2013-05-30 07:33:27
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    wielu ludzi zajmuje sie takimi podstawowymi
    sprawami - klepia swoje jezyki skryptowe,
    rogueliki, raytracery, kodeki (?) itp (nie
    jest to wcale takie proste i wymaga raczej
    dlugiego przemysliwania pewnych spraw)

    - inni zajmuja sie czyms takimjak yami albo
    jakimis czyms tam jeszcze innym 'duzym' na
    czym sie nie znam.

    Mnie 'temperement' sklania ku tej pierwszej
    dzialce i zajmuje sie tym od dawna (przy
    okazji nadmienie ze nie chcialbym w tym temacie byc zbytnio kopiowany bo uwazam ze
    lepiej jak kazdy robi sprawy na swoje
    sposoby (mowiac tu moze nie za bardzo :/ :/
    precyzyjnie ale trudno )

    - ta druga dzialka (duzych systemow) jest
    dla mnie natomiast jeszcze bardziej
    tajemnicza.

  • 24. Data: 2013-05-30 10:26:43
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Wed, 29 May 2013 22:33:27 -0700 po głębokim namyśle firr kenobi
    rzekł:

> [...]
    > rogueliki, raytracery, kodeki (?) itp (nie jest to wcale takie proste i
    > wymaga raczej dlugiego przemysliwania pewnych spraw)

    Nigdzie nie twierdziłem, że to 'jest proste'. Raczej miałem na myśli
    to, jak przeczytasz jeszcze raz mojego posta, że sam sobie komplikujesz
    życie.

    Tak swoją drogą ja właśnie między innymi "klepię języki skryptowe"
    za piniążki na pizzę i takie tam inne, drobne życiowe potrzeby.

    > - inni zajmuja sie czyms takimjak yami albo jakimis czyms tam jeszcze
    > innym 'duzym' na czym sie nie znam.

    Yami jest niewielką i dość prostą biblioteką. Nadaje się do użycia
    do prostej komunikacji w małych systemach i w dużych - najwyraźniej jest
    właśnie dobrze przemyślana i "to wcale nie jest takie proste", żeby tak
    fajnie działającą rzecz napisać.

    Rozumiem, że skreślasz YAMI tylko dlatego, że jest używana w dużych
    systemach, i dlatego, że znasz i lubisz "czyste windXXX". Wolna wola,
    ja natomiast mam swoją opinię na ten temat.

    Na dodatek YAMI jest właśnie mała i prosta i przez to znacznie bardziej
    mniam i palce lizać niż takie korbowate krowy jak ACE czy nie
    szukając daleko WinAPI, które co prawda służy do innego celu niż winsock,
    ale ma podobny przerost formy nad treścią i służy do obsługi właśnie
    'dużego i ciężkiego' systemu zwanego Windows.

> [...]
    > dawna (przy okazji nadmienie ze nie chcialbym w tym temacie byc zbytnio
    > kopiowany bo uwazam ze lepiej jak kazdy robi sprawy na swoje sposoby

    To w takim razie po co pytasz na grupie o cokolwiek, dostajesz odpowiedź
    i potem wracasz do winsocka, o którym jak na razie nikt nie powiedział
    słowa (oprócz ciebie) w tym wątku?

    > - ta druga dzialka (duzych systemow) jest dla mnie natomiast jeszcze
    > bardziej tajemnicza.

    Bo Windows to taki drobny systemik z prostolinijnym WinAPI
    i 'dobrze przemyślanym' winsock. O tak.

    --
    Edek