eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysmarowanie srub › Re: smarowanie srub
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: smarowanie srub
    Date: Wed, 14 Mar 2018 19:46:13 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 51
    Message-ID: <p8bqls$l6u$1@node1.news.atman.pl>
    References: <4683on578tve$.1vhkco8k8y1ux.dlg@40tude.net>
    <p89gs2$ftb$1@node2.news.atman.pl>
    <5aa8b26a$0$1000$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1521053180 21726 89.69.207.111 (14 Mar 2018 18:46:20
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Mar 2018 18:46:20 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <5aa8b26a$0$1000$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626586
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-14 o 06:25, Uzytkownik pisze:

    >> 2. Od tej pory smaruję śruby.
    >
    > Wyciągnąłeś błędne wnioski, bo śruby się urywają jak się je dokręca bez
    > użycia klucza dynamometrycznego.

    Szczerze mówiąc nie pamiętam czy klucz taki był użyty. Nawet nie
    zwracałem uwagi na to co zakład oponiarski robi. Natomiast doskonale
    pamiętam każdorazową walkę z śrubami by koło zdemontować przy flaku i że
    nie zawsze było to możliwe. Od czasu kiedy jednak zdecydowałem się o
    smarowaniu - kłopot zniknął.

    > Jesteś pewien, że tej śruby, która się urwała jakiś nadgorliwy oponiarz
    > jednak nie posmarował?

    Hmmm... w zasadzie nie. Ale tak czy owak ze wszystkimi śrubami i to
    zawsze był problem. Od paru lat zawsze proszę o przesmarowanie -
    wszelkie problemy ustąpiły.

    > Może jeszcze felga była aluminiowa, a on posmarował śrubę smarem
    > miedzianym?
    > W takich sytuacjach to jest bardziej niż pewne, że będzie problem z
    > odkręceniem śrub.

    Felgi zawsze są aluminiowe - to fakt. Ale ... jaki ma to związek skoro
    smar nie dotyka felgi? Smarowana jest delikatnie tylko końcówka gwintu
    śruby - podczas wkręcania rozprowadza się to na resztę długości. Felga
    jest poza zasięgiem smaru.

    > Rzecz w tym, że felga styka się z tarczą hamulcową. Jeżeli twierdzisz,
    > że od tarcz można było papierosa odpalić to i felgi z całą pewnością
    > ręką byś nie dotknął.

    Ok, wezmę pirometr, zahamuję parę razy i sam zobaczysz. Tarcza będzie
    gorąca a felga letnia. W nawiązaniu do poniższego - jutro będę miał
    wyjazd ok 80km obwodnica/centra miast. Pomierzę i sfilmuję wyniki.

    >
    > Swoją drogą polecam sprawdzić jak to jest z felgami. Przejedź się kilka
    > kilometrów w ruchu miejskim, a później sprawdź temperaturę felg, a
    > zobaczysz, że nie będą one letnie.

    Nooo... będą letnie lub zupełnie zimne. Co to ma wykazać? Wiele razy to
    sprawdzałem ponieważ sam myję auto a felgi małą szczotką by domyć wąskie
    szczeliny więc siłą rzeczy muszę je dotykać dłonią. Ochlapane tarcze
    intensywnie parują a felgi są zupełnie chłodne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: