  • Data: 2018-03-15 21:38:03
    Temat: Re: smarowanie srub
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Felga, szczególnie aluminiowa sporo waży i ma dobre chłodzenie. Po
    > intensywnym, długotrwałym hamowaniu wystarczy parę km aby wróciła do
    > swojej temp. "roboczej".
    >
    > U mnie felga nagrzewa się od opony.
    > (...)Opona i felga w dotyku po takiej jeździe jest letnia - jakieś
    20-30st.
    > więcej niż ma otoczenie.
    > Opony 235/55/19.

    Też to zauważyłem. Mamy zbliżony rozmiar opon. U mnie jest 245/40/18. W
    okolicach 0 jak dziś, opony są w podobnej temperaturze gdy śmigam ok
    140km/h. Jednakże felga jest lodowata. Pewnie chodzi o inny opływ powietrza.

    Zresztą nie o tym mowa. Chodzi o tu, że kolega "użytkownik" zarzucił mi
    kłamstwo, choć nic poza własnymi obserwacjami nie omawiałem. Konkretnie
    to, że obojętnie jak bardzo nagrzałyby się tarcze w "cywilnym" aucie
    przy "cywilnej" eksploatacji, to nigdy nie jest tak, że felgi czy śruby
    mocujące koła są aż tak gorące, że powoduje to jakieś perturbacje. Ba!
    Nawet są zupełnie chłodne cokolwiek bym nie robił. Dlatego trochę się
    zjeżyłem wskutek jego uwagi. Stąd dzisiejsze pomiary dokumentujące moje
    wcześniejsze "organoleptyczne" doznania.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek