-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: smar miedzowy w samochodzie a zagrożenie korozyjne
Date: Thu, 27 Oct 2011 13:11:58 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 32
Message-ID: <j8blau$pve$1@inews.gazeta.pl>
References: <j86jds$ctq$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1319721118 26606 172.20.26.238 (27 Oct 2011 13:11:58 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Oct 2011 13:11:58 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 46.113.222.85
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:29645
[ ukryj nagłówki ]Adampio <a...@o...pl> napisał(a):
> Wielce Szanowni,
> wszedłem w polemikę ze znajomym na temat (nie)bezpieczeństwa stosowania
> smaru miedziowego w spreju jako preparatu mającego na celu
> zabezpieczenie połączeń gwintowych przed korozją. Pacjent to UAZ, w
> którym każdą śrubę (stalową ofkors, a często nawet czarną) ma się dać
> odkręcić w warunkach polowych nawet 10 latach od jej zakręcenia.
> Rzeczony smar miedziowy znakomicie się aplikuje przez rureczkę, a
> ewentualny nadmiar daje się bez kłopotu wytrzeć zwykłą szmatą.
> No ale mój polemista straszy mnie różnicą potencjałów
> elektrochemicznych, dzięki której moje pracowicie zabezpieczane gwinty
> na 100% zardzewieją na amen bo pojazd z istoty rzeczy jest i będzie
> eksploatowany w środowisku wilgotnym.
> Oficjalnie bronie się, argumentując, że nie jest to czysty proszek
> miedziany tylko koloid, powołuje się na potencjalne płaszczyzny poślizgu
> na płatkach miedzi, desperacko sięgam nawet po argument z autorytetu
> ("wszyscy tak robiom") ale zasiana wątpliwość spać nie daje...
> Możecie mnie oświecić kto ma rację? ;-)
A nie możesz użyć sprawdzonych i dedykowanych do takich zastosowań preparatów,
tylko uparłeś się bo smary z miedzią są modne. Fluidol ML służy do
zabezpieczania przed korozją nie tylko blach ale i połączeń śrubowych. Tani,
jest w opakowaniach aerozolowych z rureczką też. Nie niszczy lakieru, gumy,
plastików. Dobry penetrant i skutecznie wypiera wodę. Jak śruba wystaje z
drugiej strony i jest dojście to wypada też psiknąć. Z doświadczenia wiem że
największą zmorą przy odkręcaniu śrub nie jest korozja tylko debil co
przykręcał śrubę na chama. Jak popłynie wtedy gwint i się do tego jeszcze
zatrze to żeby smarem z Marsa był posmarowany to i tak się śruba urwie a nie
odkręci.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 27.10.11 14:20 Adampio
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=