  • 21. Data: 2011-07-23 20:14:21
    Temat: Re: slajdy z Indii i Syrii
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > http://filla.pl/azja/syria/show.php?action=prev&n=64

    Przy okazji zapytam - czy autor uzyskał zgodę tych panów na
    upublicznienie ich wizerunku ?
    Btw. czy robiąc zdjęcia za granicą i upubliczniając je w Polsce kwestie
    prawne odnośnie wizerunku bazują na prawodawstwie naszym czy zagranicznym ?

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 22. Data: 2011-07-24 19:19:53
    Od: Filla Kris <f...@p...onet.pl>

    W dniu 23/07/2011 21:14, EMPI pisze:
    > Hej !

    > Przy okazji zapytam - czy autor uzyskał zgodę tych panów na
    > upublicznienie ich wizerunku ?

    Nie

    > Btw. czy robiąc zdjęcia za granicą i upubliczniając je w Polsce kwestie
    > prawne odnośnie wizerunku bazują na prawodawstwie naszym czy zagranicznym ?
    O ile mi wiadomo to obowiazuje prawo polskie.
    pozdrawiam
    Kris

    --
    Zapraszam do mojej galerii
    www.filla.pl

  • 23. Data: 2011-07-24 19:23:16
    Od: Filla Kris <f...@p...onet.pl>

    W dniu 23/07/2011 13:27, Łatwa Jolka pisze:

    > Chłopak się zastanawia, czy szczoteczki do zębów nie przeciąć na pół aby
    > zmniejszyć wagę bagażu, a ty mu radzisz STATYW aby linie prostować. Co
    > trzeba mieć we łbie, aby takie farmazony pleść. Spisz te "rady" na
    > kartonie, wsadź sobie w buty, zrobisz się wyższy, to cię bardziej
    > dowartościuje, niż te przedszkolne brednie.
    > Pozdr. J.
    Rozumie ze post jest w mojej obronie ale wydaje mi sie niepotrzebny.
    pozdrawiam
    Kris

    --
    Zapraszam do mojej galerii
    www.filla.pl

  • 24. Data: 2011-07-24 20:36:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Łatwa Jolka wrote:

    > przedszkolne brednie.

    Jak się chce zrobić kilka zrzutów z karty, to jest bez znaczenia,
    ale jak do galerii (choćby własnej i nie na pokaz), to już
    warto zrezygnować ze szczoteczki.

  • 25. Data: 2011-07-24 20:48:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.07.2011 21:19, Filla Kris pisze:

    > Nie

    No to teoretycznie możesz mieć problem, jak któryś z nich siebie zobaczy
    i będzie mu się chciało ;->

    > O ile mi wiadomo to obowiazuje prawo polskie.

    Czyn zasadniczo podlega pod jurysdykcję miejsca jego popełnienia.

    W praktyce pewnie nic ci nie grozi, ale ryzyko, że ktoś się upomni o
    kasę za publikację wizerunku, istnieje.

  • 26. Data: 2011-07-25 08:50:00
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > Co trzeba mieć we łbie, aby takie farmazony pleść. Spisz te "rady" na
    > kartonie, wsadź sobie w buty, zrobisz się wyższy, to cię bardziej
    > dowartościuje, niż te przedszkolne brednie.

    Trzeba miec nieco rozumu i kultury, ale pierwszego Bozia ci poskapila a
    drugiego z domu rodzinnego nie wyniosles. I z jednym i z drugim nic juz sie
    nie da zrobic, ale i tacy musza byc na Swiecie. Nie lam sie. :-)

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 27. Data: 2011-07-25 08:52:18
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > Na tym zdjęciu nie ma ŻADNEJ linii odniesienia.

    Slepys, czy jaja sobie robisz?

    > W tle za rozmawiającymi starcami jest rynna. Wystarczająco pionowa, jak
    > dla mnie.

    Skopiuj zdjecia do jakiegos PSa i przyloz miarke jak Cie oko zawodzi.

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 28. Data: 2011-07-25 09:40:54
    Od: Filla Kris <f...@p...onet.pl>

    W dniu 25/07/2011 09:52, Piotr Sz. pisze:

    > Slepys, czy jaja sobie robisz?

    > Skopiuj zdjecia do jakiegos PSa i przyloz miarke jak Cie oko zawodzi.
    Co do zdjecia z rynna jak dla mnie jest dzielenie wlosa na czworo.
    Ogladajacy zdjecie skupia swoja uwage na rozmawiajacych panach. Oni sa
    lekko pochyleni co sprawia wrazenie 100%go poziomu zdjecia nie
    wspominajac o lasce. Co zas do rynny ... przypuszczam ze nigdy nie byles
    w Azji a tam wiele obiektow ktore powinny miec poziom poprostu go nie
    maja. Wynika to troche z niedbalstwa budowniczych troche z sejsmicznego
    polozenia tych obiektow lub nawet takiego stylu.
    A slyszales kiedys o krzywej wiezy w Pizie :)
    pozdrawiam

    --
    Zapraszam do mojej galerii
    www.filla.pl

  • 29. Data: 2011-07-25 09:57:52
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > Co do zdjecia z rynna jak dla mnie jest dzielenie wlosa na czworo.

    Dla mnie tez. Fotka jest krzywo skadrowana i nic tego nie zmieni. Zadna
    sejsmika tego nie spowodowala. Niestety smiem twierdzic ze "Ci nie wyszlo".
    :-)

    Slajd to niestety wymagajacy material pod wzgledem kadrowania, filtrowania,
    naswietlania i prespektywy. Prezentujac tradycyjnym rzutnikiem wyniki swojej
    pracy (a z tego co czytam taki masz zamiar) nie masz za duzego pola manewru,
    dlatego przy samym procesie zdejmowania obrazu nalezy sie maksymalnie
    "przylozyc". Scena IMHO nie jest na tyle dynamiczna, aby takie rzeczy jak
    poprawne kadrowanie sobie darowac.

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 30. Data: 2011-07-25 10:04:16
    Od: Filla Kris <f...@p...onet.pl>

    W dniu 24/07/2011 21:48, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > Czyn zasadniczo podlega pod jurysdykcję miejsca jego popełnienia.
    > W praktyce pewnie nic ci nie grozi, ale ryzyko, że ktoś się upomni o

    Milam juz przypadek ze dziewczyna z Mongolii odnalazla siebie na zdjeciu
    w mojej galerii. Poprosila tylko o zmiane opisu pod zdjeciem, bo nie
    jest juz mieszkanka Ulan Bator.
    To jak w takim razie radza sobie wydawnictwa takie jak np National
    Geographic ktore w przeciwieństwie do moich publikacji sa wydawnictwami
    komercyjnymi i czerpia z tego zyski. Jesli ktos kogo nie moglem zapytac
    odnalazl by siebie i nie zyczylby sobie jego wizerunku to zdjecie usune.
    Mialem tez przypadek ze robilem zdjeie pewnemu starcu w Malezji
    http://filla.pl/azja/malaysia/malaysia/show.php?n=8 po roku to ja go
    odnalazlem. Okazalo sie ze jest slawnym poeta malezyjskim nazywa sie
    Samad Said. Oczywiscie napisalem do niego czy pamieta kiedy mu robilem
    zdjecie i czy nie ma nic przeciwko ze jego wizerunek jest w mojej galerii.
    Z mojego doswiadczenia podrozniczego wiem ze ludzie np w Azji lubia byc
    fotografowani (choc nie wszyscy) Czuja nawet swoista dume ze ich
    wybrałes do fotografii. Nawet jesli chodzi o dzieci, nikt mi nigdy nie
    zabronil w przeciwienstwie do krajow zachodnich, Polski szczegolnie,
    gdzie w takiej sytuacji moge miec pana policjanta stojacego za mna po
    wycelowaniu obiektywu w jakies dzieci.
    KF

    --
    Zapraszam do mojej galerii