  • 1. Data: 2011-11-16 09:15:58
    Temat: słaby ręczny po wymianie szczęk i bębnów
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    Witojcie:)

    wczoraj wieczorkiem wymieniłem bębny, szczęki, wyczyściłem i skręcilem
    samoregulator luzu, zmieniłem zapinki do szczęk na nowe i stare są tylko
    cylinderek i sprezyny (sprawne). Ponadto założyłem nowe linki ręcznego.

    Hamulec zasadniczy jest na tyle mocny ze mozna zeby wybic na kierownicy,
    tyl ewidentnie dziala (conajwyzej moze jeszcze nieco nierownomiernie,
    ale to sprawdze dzisiaj). W każdym razie mam pytanie o ręczny - czy on
    ma prawo słabo działać na nowym zestawie? Wydaje mi się, że nie nowy
    bęben i nowe szczeki nie musza sie jakoś specjalnie docierac a spieprzyc
    tam w zasadzie nie ma czego. Czuć kiedy zaciągam ręczny opór kół,
    natomiast na jałowych obrotach i zaciągnietym ręcznym samochod da się
    ruszyć na 1 i jechac.

    Jakieś sugestie? Jedyne co zwrocilo moja uwagę to linka ręcznego nieco
    inaczej wyglądająca (ale pasująca). Oznaczenie pasuje na lince,
    natomiast nie miała takiej spręzyny na końcowym odcinku linki pomiędzy
    króćcem wchodzącym do bębna a jarzmem końcówki linki.

    Linka oczywiscie byla regulowana.

    pozdrawiam
    sir

  • 2. Data: 2011-11-16 09:24:42
    Temat: Re: słaby ręczny po wymianie szczęk i bębnów
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-16, Michał sirapacz Gut <m...@s...pl> wrote:

> [...]
    > tam w zasadzie nie ma czego. Czuć kiedy zaciągam ręczny opór kół,
    > natomiast na jałowych obrotach i zaciągnietym ręcznym samochod da się

    Wlasnie nie nowy beben z nowymi szczekami musi sie troszke ulozyc. O ile
    przy hamulcu masz wiecej sily to recznym nie naciagniesz za duzo. Dalbym
    sie temu jeszcze ulozyc.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2011-11-16 09:25:01
    Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>

    Michał sirapacz Gut [m...@s...pl]
    na: pl.misc.samochody napisal/la:

> [...]
    > natomiast nie miała takiej spręzyny na końcowym odcinku linki pomiędzy
    > króćcem wchodzącym do bębna a jarzmem końcówki linki.

    Daj im się choć trochę ułożyć ;-)

    --
    Rafal Lorenc
    mobile: 503-611-119

  • 4. Data: 2011-11-16 09:36:25
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Nov 16, 9:25 am, Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl> wrote:
    >         Michał sirapacz Gut [m...@s...pl]

    > Daj im się choć trochę ułożyć ;-)

    I zadziałać samoregulatorom ;) które pewnie potrzebują paru ładnych
    cykli hamowania żeby ustawić właściwy luz :)

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2011-11-16 09:44:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-16, Czarek Daniluk <c...@c...com> wrote:

    > I zadziałać samoregulatorom ;) które pewnie potrzebują paru ładnych
    > cykli hamowania żeby ustawić właściwy luz :)

    Pytam bo nie wiem. Czy samoregulatory maja jakikolwiek wplyw na reczny?
    One ustawiaja szczeki jak najblizej powierzchni bebna, ale jaki to ma
    wplyw na reczny?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2011-11-16 10:50:02
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    maja wplyw bo maja ustawic szczeki blisko bebna - reczny powinien byc
    bardziej odczuwalny jako jest/nie ma a nie sprężynować(bo dzwignia
    rozciagasz sprezyny.

    nie jestem tuylko pewien czy maja wplyw skutecznosc reecznego.

    polatam samochodem i zobaczymy jak bedzie:)

    dzieki za odpowiedzi wszysktim

  • 7. Data: 2011-11-16 13:32:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2011-11-16, Czarek Daniluk <c...@c...com> wrote:

    >Pytam bo nie wiem. Czy samoregulatory maja jakikolwiek wplyw na
    >reczny?
    >One ustawiaja szczeki jak najblizej powierzchni bebna, ale jaki to ma
    >wplyw na reczny?

    wersja a): powoduja ze reczny naprawde dziala, a nie ze linka sie o
    jakis ogranicznik opiera.
    wersja b): zmienia sie troche punkt oparcia szczeki o beben i w
    efekcie przelozenie dzwigni

    obie wersje wymagaja odpowiednich regulatorow - takich co dzialaja na
    dolny (*) koniec szczeki, a nie przy cylinderkach.

    Ale prawde mowiac tez mnie to zastanawia, ale z praktyki - w jednych
    autach reczny dziala slabo, a w innych mocno - i to sie raczej nie
    poprawia :-)

    (*) chyba zawsze widzialem ze cylinderek byl na gorze a nie na dole.

    J.

  • 8. Data: 2011-11-16 19:00:00
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > Ale prawde mowiac tez mnie to zastanawia, ale z praktyki - w jednych
    > autach reczny dziala slabo, a w innych mocno - i to sie raczej nie
    > poprawia :-)

    w tym konkretnym jak po zakupie zaciagnalem reczny (kupilem jako 4latka
    w 2008) to poszedl dym i pisk:)

    dopoki szczeki byly i nie zerwala sie linka to tez bylo niezle:)

  • 9. Data: 2011-11-19 18:30:15
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Michał sirapacz Gut" <m...@s...pl> wrote in message
    > Witojcie:)
    > wczoraj wieczorkiem wymieniłem bębny, szczęki, wyczyściłem i skręcilem
    > samoregulator luzu, zmieniłem zapinki do szczęk na nowe i stare są tylko
    > cylinderek i sprezyny (sprawne).

    Części oryginalne czy zamienniki ?

    Pzdr
    Piotrek

  • 10. Data: 2011-11-19 20:57:11
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > Części oryginalne czy zamienniki ?

    oczywiscie zamienniki

    prawy hamulec juz lapie bardzo ladnie - blokuje kolo w czasie jazdy, ale
    lewy hamulec jakos nie bardzo. musze zobaczyc czy pancerz mi nie wypial
    sie z zapinki bo w ogole linka jakby bardziej wysunieta w prawym hamulcu