eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyskrzynia biegów 6 biegowaRe: skrzynia biegów 6 biegowa
  • Data: 2017-03-23 21:38:16
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: mk4 <m...@d...null> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2017-03-17 20:57, Tomasz Pyra wrote:
    > Dnia Thu, 16 Mar 2017 20:37:34 +0100, mk4 napisał(a):
    >
    >> On 2017-03-16 09:47, Tomasz Pyra wrote:
    >>>
    >>> A czy to nie jest raczej kwestia tego, że w samochodzie jeżdżonych
    >>> delikatnie i na krótkich trasach do oleju przedostaje się paliwo i woda ze
    >>> spalin, które maskują ubytki oleju.
    >>>
    >>> Dopiero jak wsiądziesz i pogonisz go, to "domieszki" z oleju się wygotują i
    >>> uciekną odmą, a na bagnecie będzie to wyglądać jakby auto spaliło dużo
    >>> oleju?
    >>
    >> No nie wiem. Załóżmy, ze tak jest. Czyli przyjmijmy, ze na 500km ubywa
    >> 200-400ml. Przyjmijmy 300.
    >>
    >> Zatem od wymiany do wymiany (10kkm) silnik może przepalić 600 ml*10
    >> czyli ~6 litrów (i to przy spokojnej jeździe jak sugerujesz).
    >> Zakładając, ze masz racje a komuś nie ubywa oleju (czyli zastępuje go
    >> paliwo i "domieszki") to tuż przed wymiana co ma w silniku? No na pewno
    >> już nie będzie to olej.
    >
    > To raczej działać będzie tak, że przez długi czas ubywa trochę oleju, a w
    > jego miejsce pojawia się tam woda.
    > Powiedzmy że przez całą zimę ubyło 300ml oleju, a w jego miejsce pojawiło
    > się 300ml wody.
    >
    > Potem ktoś wyjeżdża na 200km przejażdżkę autostradą i widzi że przez ten
    > krótki czas ubylo mu te 300ml.
    >
    > Ale gdyby dalej jechał kolejny 1000km autostradą, to nie ubyłoby by już
    > więcej.

    No ale jak - jeśli pojedzie ta autostrada tuz przed zmiana oleju to co?
    Wyparuje mu całość?

    Bo twoje tłumaczenie zjawiska polega na tym, ze te około 200-400ml
    zamieni się w coś a później już to nie postępuje. Tylko ciężko znaleźć
    powód dlaczego tak by miało być.

    A jeśli tak nie jest to po jakim czasie nie masz już oleju tylko paliwo
    z woda?
    Zresztą często scenariusz był taki, ze olej w silniku nie był jakoś
    długo jeżdżony - a wystarczyło popiłować trochę przez kilkaset
    kilometrów i olej znikał.

    Wreszcie, czy warunki panujące w silniku (rozumiem, ze chodzi o
    ciśnienia i temperatury) są jakoś znacząco różne jak jedziemy 110 a 160?
    W tym drugim scenariuszu oczywiście generuje się większa moc. Ale
    przecież i w tym pierwszym jest tego wystarczająco aby przez kilkaset
    kilometrów "odparować" co jest ewentualnie do odparowania.

    Myślę, ze zjawisko jest bardziej złożone. Być może przy pewnych
    prędkościach ruchu tłoka zachodzą jakieś zjawiska - może pierścienie nie
    zbierają tak wydajnie. Ale coś musi być na rzeczy. Pewnie i olej ma
    znaczenie. Być może stosując jakiś konkretny daje się podnieść punkt,
    kiedy zaczyna on znikać.

    --
    mk4



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: