-
Data: 2017-03-24 00:58:11
Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 23 Mar 2017 21:38:16 +0100, mk4 napisał(a):
> On 2017-03-17 20:57, Tomasz Pyra wrote:
>> Dnia Thu, 16 Mar 2017 20:37:34 +0100, mk4 napisał(a):
>>
>>> On 2017-03-16 09:47, Tomasz Pyra wrote:
>>>>
>>>> A czy to nie jest raczej kwestia tego, że w samochodzie jeżdżonych
>>>> delikatnie i na krótkich trasach do oleju przedostaje się paliwo i woda ze
>>>> spalin, które maskują ubytki oleju.
>>>>
>>>> Dopiero jak wsiądziesz i pogonisz go, to "domieszki" z oleju się wygotują i
>>>> uciekną odmą, a na bagnecie będzie to wyglądać jakby auto spaliło dużo
>>>> oleju?
>>>
>>> No nie wiem. Załóżmy, ze tak jest. Czyli przyjmijmy, ze na 500km ubywa
>>> 200-400ml. Przyjmijmy 300.
>>>
>>> Zatem od wymiany do wymiany (10kkm) silnik może przepalić 600 ml*10
>>> czyli ~6 litrów (i to przy spokojnej jeździe jak sugerujesz).
>>> Zakładając, ze masz racje a komuś nie ubywa oleju (czyli zastępuje go
>>> paliwo i "domieszki") to tuż przed wymiana co ma w silniku? No na pewno
>>> już nie będzie to olej.
>>
>> To raczej działać będzie tak, że przez długi czas ubywa trochę oleju, a w
>> jego miejsce pojawia się tam woda.
>> Powiedzmy że przez całą zimę ubyło 300ml oleju, a w jego miejsce pojawiło
>> się 300ml wody.
>>
>> Potem ktoś wyjeżdża na 200km przejażdżkę autostradą i widzi że przez ten
>> krótki czas ubylo mu te 300ml.
>>
>> Ale gdyby dalej jechał kolejny 1000km autostradą, to nie ubyłoby by już
>> więcej.
>
> No ale jak - jeśli pojedzie ta autostrada tuz przed zmiana oleju to co?
> Wyparuje mu całość?
>
> Bo twoje tłumaczenie zjawiska polega na tym, ze te około 200-400ml
> zamieni się w coś a później już to nie postępuje. Tylko ciężko znaleźć
> powód dlaczego tak by miało być.
Zjawisko jest takie że woda z przedmuchów do miski olejowej tam zostaje
jeśli samochód jeżdżony jest na krótkich trasach i olej się nie rozgrzewa.
I z czasem może się jej uzbierać.
A jak raz na rok taki ktoś wyjedzie gdzieś dalej i w końcu rozgrzeje
silnik, to pozbędzie się tej wody.
Z samej obserwacji bagnetu może mu wyjść że cały rok jeździł spokojnie po
3km do pracy i do domu i nic mu oleju nie ubywało, a raz pocisnął
autostradą i zniknął litr w 200km.
Jest to jeden (nie jedyny) scenariusz znikania oleju
> A jeśli tak nie jest to po jakim czasie nie masz już oleju tylko paliwo
> z woda?
> Zresztą często scenariusz był taki, ze olej w silniku nie był jakoś
> długo jeżdżony - a wystarczyło popiłować trochę przez kilkaset
> kilometrów i olej znikał.
>
> Wreszcie, czy warunki panujące w silniku (rozumiem, ze chodzi o
> ciśnienia i temperatury) są jakoś znacząco różne jak jedziemy 110 a 160?
110 a 160 to może nie aż tak bardzo zwłaszcza jak auto ma wymiennik ciepła
woda-olej - natomiast istotnie są inne warunki jak ktoś dwa razy dziennie
przejeżdża 3km, a jak raz przejedzie 300km.
> Myślę, ze zjawisko jest bardziej złożone. Być może przy pewnych
> prędkościach ruchu tłoka zachodzą jakieś zjawiska - może pierścienie nie
> zbierają tak wydajnie.
Oczywiście że zjawisko jest złożone.
I też zużycie oleju zależy od obciążenia silnika.
Zresztą nie raz widać auta które zostawiają siwą chmurę jak gazują.
Dróg uciekania oleju jest kilka - pierścienie, uszczelniacze zaworowe,
uszczelnienie turbiny. Czy w zasadzie każde inne ruchome uszczelnienie -
łącznie z uszczelniaczami wału korbowego czy wałków rozrządu.
Gdzieś w zużytym mechanizmie mogą się pojawiać jakieś rezonanse przy
których uszczelniacz coś tam popuści.
> Ale coś musi być na rzeczy. Pewnie i olej ma
> znaczenie. Być może stosując jakiś konkretny daje się podnieść punkt,
> kiedy zaczyna on znikać.
Można motodoktor zaaplikować, albo lać jakieś gęste 15W czy coś.
To w sumie prosta zależność bo jak jest gdzieś dziura to gęsty olej na
pewno się przez nią przeleje wolniej :)
Następne wpisy z tego wątku
- 24.03.17 07:03 Shrek
- 24.03.17 20:16 Mateusz Bogusz
- 24.03.17 20:23 J.F.
- 24.03.17 20:58 Shrek
- 24.03.17 22:02 Bolko
- 24.03.17 23:45 Tomasz Pyra
- 26.03.17 18:04 Mateusz Bogusz
- 01.04.17 09:05 Mateusz Bogusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=