  • Data: 2009-12-27 19:21:19
    Temat: Re: skrócona superheterodyna AM na lampach
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Tabaczyński pisze:

    > Ja go miałem i chyba było BEZ transformatorów.

    http://molotok.ru/item812806469_radiopriemnik_zvezdo
    chka.html

    Ja tutaj nie widzę żadnego transformatora. Tranzystory wyraźnie
    germanowe, to idzie poznać. :) Ktoś z was dysponuje może schematem tego
    odbiorniczka? Sam chętnie zobaczyłbym co to było. ;)

    Z radzieckich kitów było jeszcze radio ?????? (Junost) 102.
    http://www.allegro.pl/item846989826_radio_junost_102
    _zrob_to_sam.html
    http://tinyurl.com/ybvvh69
    http://www.rw6ase.narod.ru/ju/junost/junost102mon.jp

    Co mnie zastanawia, to ten drugi wystaje się mieć coś wspólnego z
    radyjkiem ????? (Artek)? Podobny zestaw elementów, niemal identyczny
    sposób strojenia. Płytka jakby taka jakby trochę podobna. ;) Czyżby to
    były jakieś pokrewne modele i ten Artek też był sprzedawany jako zestaw
    do montażu? To by tłumaczyło prostą konstrukcję (bezpośrednie
    wzmocnienie) skoro w Polsce od początku turystyczne miniaturowe
    "tranzystory" były robione jako superheterodyny.

    BTW ktoś z was miał do czynienia z tymi kolorowymi radzieckimi
    tranzystorkami? Trochę ich leży u mnie w pudełku. ;) Jak czytać ich
    oznaczenia? Czy kolor (żółty/czerwony) coś oznacza?