    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: skonsruujmy !
    <o9fkpd$88c$1@node2.news.atman.pl> <o9fks5$853$2@node2.news.atman.pl>
    <o9frcn$f4u$1@node2.news.atman.pl> <o9j2ds$snc$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <58bd1fc0$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <vlb76m6e63qi$.1d12fwje52zyk.dlg@40tude.net>
    <o9lobi$un$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <o9lppp$32j$1@node2.news.atman.pl> <oa7gdt$7vl$1@node2.news.atman.pl>
    <58c79ff1$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@h...linksys>
    <58c7e64e$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <58c7f057$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 14 Mar 2017 15:07:35 +0100

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Tu akurat proste wytłumaczenie jest, znam takie przypadki więc wiem.
    > Zakład energetyczny prąd wyłączy i nie działa, trzeba czymś nieraz
    > zaświecić. A okazyjnie ta świeczka moze taniej wyjsć, bo te abonamenty
    > odchodzą.

    Nie każde proste wytłumaczenie jest dobrym wytłumaczeniem. Stawki
    opłaty abonamentowej zaczynają się bodaj od 0,85 zł miesięcznie
    (szybko wyguglałem, jeśli źle, niech mnie ktoś poprawi). Nie, jednak
    świeczka wyjdzie drożej. Tłumaczenie, że "zakład energetyczny wyłączył"
    też nie jest dobrym wytłumaczeniem. Wyłączył, bo rachunek nieopłacony.
    A nieopłacony, bo taki duży. Duży był, bo farelki włączone. Bo kto mógł
    wiedzieć, że one tyle ciągną.

    Ja nie mam pretensji do tych ludzi, że biedni. Nie będę orzekał, czy to
    ich wina, czy nie ich. Ale na pewno nie są winni temu, że zaniedbano
    edukację. Bo z braku elementarnego wykształcenia wynika ich postępowanie.
    Nie stać ich na grznie prądem, ale nie musi z tego wynikać, że dzieci
    mają odrabiać lekcje przy świeczkach.

    --
    Jarek