eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasilnik krokowy jako wskazówkaRe: silnik krokowy jako wskazówka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.task.gda.pl!news
    .mm.pl!not-for-mail
    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: silnik krokowy jako wskazówka
    Date: Wed, 11 Nov 2009 19:02:29 +0100
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 54
    Message-ID: <hdeuas$jok$1@news.mm.pl>
    References: <7...@m...uni-berlin.de>
    <v...@4...com>
    <9...@u...googlegroups.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3...@u...googlegroups.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <n...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <9...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <f...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hdb2od$138e$1@news.mm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: 81.190.124.184
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1257962652 20244 81.190.124.184 (11 Nov 2009 18:04:12 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Nov 2009 18:04:12 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:575382
    [ ukryj nagłówki ]

    Jarosław Sokołowski pisze:
    > Pan Karolek napisał:
    >
    >>>> No to po co jest czujnik polozenia kola zamachowego i czujnik w wlaku
    >>>> rozrzadu ?
    >>> A tak jest? Bo ja zrozumiałem, że chodzi o dwa czujniki przy kole
    >>> zamachowym. Nadal nie sądzę, żeby dwa różne układy pracowały na raz.
    >>> Raczej to jest jak z oczami u kreta -- do końca się jeszcze nie
    >>> uwsteczniły. Może robot składający silniki zamontował oba systemy,
    >>> bo zapomnieli go przeprogramować?
    >> Oczywiscie, ze sa dwa czujniki.
    >> Chocby glupie seicento ma czujnik na wale i na walku rozrzadu.
    >
    > A co się dzieje w sytuacji, gdy jako pierwszy awarii ulegnie czujnik
    > na kole zamachowym?
    >

    Zgon.

    >> W silnikach diesla podobnie.
    >
    > Podobnnie jest z aparatem zapłonowym?
    >

    Co masz na mysli?
    Bo diesel nie ma aparatu zaplonowego, ale to pewnie wiesz... a jezeli to
    czy wystepuja tez dwa czuniki w silnikach z aparatem, to tak, wystepuja
    tez czujniki na walku rozrzadu i na wale.

    >> Takie 3.0d BMW ma czunik na kole i na walku, jak padnie ten na walku to
    >> silnik pracuje, ale jakby w trybie awaryjnym i nie osiaga pelnej mocy.
    >
    > Znowu moge tylko zgadywać. Różnice pomiędzy wałem głównym i wałkiem
    > rozrządu mogą świadczyć o obciążeniu silnika.

    Powiem szczerze, ze sam nie wiem po co sa dwa czujniki :> Jeszcze jakby
    te silniki mialy zmienne fazy rozrzadu to ok.

    > Rozsądne mi się wydaje,
    > że jeśli braknie tych informacji, należy nakazać układowi wtrysku
    > obniżenie mocy.
    >

    I tak w istocie jest.
    Glowny czujnik to ten na wale, a ten na walku taki jakby dodatkowy, bez
    ktorego silnik moze pracowac (ale to w sumie zalezy od konstruktora), za
    to bez tego na wale silnik nie bedzie pracowal (chociaz to tez w sumie
    zalezy bo sa silniki (diesla), ktore pracuja po odlaczeniu wszystkich
    czujnikow, z ta roznica ze pracuja zle)




    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: