  • Data: 2011-06-26 10:23:50
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: "pm" <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ?>> decyzja z jaką prędkością beczka ma ci przywalić w plecki należy do
    ciebie.

    > FAcet, jakieś herezje gadasz. predkość beczki w 3 przykładach będzie
    > taka sama. Ona sie nie zmienia, bo od pół godziny jest taka sama. jak
    > samochód sie nagle zatrzymuje to prędkość beczki będzie stała. To
    > samochód ma opóźnienie, na które w żaden sposób nie wpływa odległość od
    > fotela.

    sama prawda, ale nie cała
    hint: układ odniesienia to fotel kierowcy.

    > mózg mi prawie wyparował, ale chyba wiem gdzie Ty sie gmatwasz w
    > rozumowaniu.

    ja się gmatwam? policzyłem Ci to wszystko do czego poniżej w końcu
    dochodzisz.

    > zajmijmy sie samym fotelem. jeśli beczka będzie parę metrów od fotela i
    > dalej w nieskończoność, to obrażenia kierowcy będą zawsze takie same.

    tak.

    > ale jest pewna sciśle określona odległość

    2*długość_strefy_zgniotu

    >w której dzieki strefie
    > zgniotu, w chwili uderzenia beczki o fotel, samochód już będzie stał,

    heh bardzo mały kawałek samochodu będzie stał.

    > ale fotel będzie sie przesuwał (w czasie kompersji strefy zgniotu) jeśli
    > beczka uderzy właśnie w tym momencie,

    w pewnym zakresie czasu który podałem.

    >prędkość ruchu fotela odejmie sie
    > od prędkości ruchu beczki. o to Ci chodzi?

    tak.