  • Data: 2011-06-26 00:26:51
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pm pisze:
    > ?

    > przykład pozytywny:
    >
    > strefa zgniotu 1m
    (...)
    > decyzja z jaką prędkością beczka ma ci przywalić w plecki należy do ciebie.
    FAcet, jakieś herezje gadasz. predkość beczki w 3 przykładach będzie
    taka sama. Ona sie nie zmienia, bo od pół godziny jest taka sama. jak
    samochód sie nagle zatrzymuje to prędkość beczki będzie stała. To
    samochód ma opóźnienie, na które w żaden sposób nie wpływa odległość od
    fotela.
    mózg mi prawie wyparował, ale chyba wiem gdzie Ty sie gmatwasz w
    rozumowaniu.

    zajmijmy sie samym fotelem. jeśli beczka będzie parę metrów od fotela i
    dalej w nieskończoność, to obrażenia kierowcy będą zawsze takie same.
    ale jest pewna sciśle określona odległość w której dzieki strefie
    zgniotu, w chwili uderzenia beczki o fotel, samochód już będzie stał,
    ale fotel będzie sie przesuwał (w czasie kompersji strefy zgniotu) jeśli
    beczka uderzy właśnie w tym momencie, prędkość ruchu fotela odejmie sie
    od prędkości ruchu beczki. o to Ci chodzi?

    ToMasz