  • Data: 2018-09-07 12:17:06
    Temat: Re: sciemniacz LED
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Ale nie widzisz sensu, bo chcesz zmieniac tylko barwe swiatla ?
    > Ja jeszcze jasnosc reguluje.
    >
    > Czy jasnosc chcesz regulowac dwoma wlacznikami ?
    > Z tym wlasnie jest w tej lampie klopot, stad pytanie :-)

    Chcę jednym. Włączanie śwaiatła w pokoju nie powinno wymagać panelu
    sterowania jak w elektrowni jądrowej. Jeśli już wzniesiemy się na
    takie wyżyny techniki, że będziemy mieli zintegorwane żródło światła
    białego ze źródłem światła żółtego, to się okaże, jak jest najlepiej.
    Być może jeden regulator powinien wpływać na intensywoność światłą
    obu, realizując jakiś fikuśny przebieg funkcji. Ale może wystarczy
    mieć stałą intensywność żółtego, a to tego zmieniać płynnie zimne
    białe (od zera do stu procent) -- i będzie to co trzeba.

    Dla tych, którzy być może wciąż nie wiedzą po co to wszystko, kilka
    informacji z fizjologii zmysłów. Dominacja krótkofalowego światła
    w nocnym oświetleniu zaburza rytm dobowy człowieka. U osób wrażliwych
    nawet odczytanie godziny z niebeskiego ekranu smartfona może spowodować
    bezsenność.

    > A wszedzie.
    >
    > np
    > https://azzardo.com.pl/zarowki-led/3752-zarowka-led-
    10w-rgb-kolorowa-12-kolorow-e27-z-pilotem.html
    > https://www.carrefour.pl/kolorowa-zarowka-led-e27-rg
    b-w-7w-50w-bluetooth

    > Hm, wlamac sie sasiadowi na zarowke ? :-)

    Ale ja nie chcę RGB jak w teatrze!

    Jarek

    --
    W mordę kopane, w życiu bym do teatru nie poszedł.