eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikascalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100ARe: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!news.tvk.wroc.pl!not-for-
    mail
    From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
    Date: Sun, 19 Jan 2014 11:27:57 +0100
    Organization: Telewizja Kablowa Wroclaw -- http://www.tvk.wroc.pl/
    Lines: 47
    Message-ID: <lbg9be$e54$1@pyro.tvk.wroc.pl>
    References: <lbb1n5$e41$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-151-130-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pyro.tvk.wroc.pl 1390127278 14500 82.143.151.130 (19 Jan 2014 10:27:58 GMT)
    X-Complaints-To: a...@t...wroc.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 19 Jan 2014 10:27:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:17.0) Gecko/20130516
    Thunderbird/17.0.6
    In-Reply-To: <lbb1n5$e41$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:658447
    [ ukryj nagłówki ]

    On 01/17/2014 11:28 AM, BartekK wrote:
    > Miał ktoś doświadczenie z czujnikami prądu (w założeniu moim - DC), typu
    > scalonego z hall-em w środku, przy prądach rzędu 100A?
    > allegro micro robi takie, ale albo na allegro/dealextreme są 5-30A (za
    > fajną kasę)

    Te malutkie Ci odparują. Teoretycznie przeciążalność mają do 50A, ale
    użyłem tego raz w takim środowisku i źle się to skończyło.

    > Elektrycy od siedmiu boleści i samochodów wymieniają alternator, ładują
    > akumulator prostownikiem i oddają (razem z grubą fakturą), twierdząc
    > "ładowanie jest ok, bo jest 13.9v w spoczynku, a jak się włączy światła
    > to nadal jest 13.9v". Ok, napięcie ładowania jest ok (a przynajmniej nie
    > przeładowuje), ale prąd - niekoniecznie.

    Z tego co już opisałeś gdzieś indziej, to mogę strzelać:
    - luźny pasek klinowy lub problem z jego naciągaczem (to się objawia
    właśnie przy większym obciążeniu i większych obrotach - włączona
    sprężarka klimy też nie pomaga w tej sytuacji)
    - wiatrak? opisywałeś, że dopiero po pewnym czasie jazdy napięcie spada
    do 12V, więc może wtedy jak silnik nagrzany włącza się wiatrak chłodnicy
    i może on coś ponadmormatywnie ciągnie? W niektórych autach zasilanie
    wiatraka jest poza stacyjką, żeby chłodzić też po wyłączeniu silnika -
    może termostat?
    - nie wiem na ile inteligentny masz regulator napięcia, ale np. w moim
    aucie mam czujnik temperatury pod akumulatorem i komputer zmienia
    napięcie ładowania w zależności od temperatury akumulatora (im
    cieplejszy, tym niższa), więc to też może mieć wpływ o ile masz taki
    'ficzer'.

    Raczej nie jest to problem z diodami, bo spalona dioda jest najbardziej
    widoczna na niskich obrotach, a nie wysokich.
    Jesteś 100% pewny tych swoich diod (w sensie, że są dobre do tego
    zastosowania)? Sprawdzałeś na nowych seryjnych?

    Mierzyłeś auto jak dostawało głupawki czyli napięcie spadało do tych 12V
    w czasie jazdy? Były jakieś zmiany w zależności od obrotów silnika?
    Pojawiało się ładowanie jak powyłaczałeś odbiorniki/klimę?



    Pozdrawiam

    Marek
    --
    "If you want something done...do yourself!"
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: