-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!news.tvk.wroc.pl!not-for-
mail
From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Date: Sun, 19 Jan 2014 11:27:57 +0100
Organization: Telewizja Kablowa Wroclaw -- http://www.tvk.wroc.pl/
Lines: 47
Message-ID: <lbg9be$e54$1@pyro.tvk.wroc.pl>
References: <lbb1n5$e41$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-151-130-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: pyro.tvk.wroc.pl 1390127278 14500 82.143.151.130 (19 Jan 2014 10:27:58 GMT)
X-Complaints-To: a...@t...wroc.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 19 Jan 2014 10:27:58 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:17.0) Gecko/20130516
Thunderbird/17.0.6
In-Reply-To: <lbb1n5$e41$1@mx1.internetia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:658447
[ ukryj nagłówki ]On 01/17/2014 11:28 AM, BartekK wrote:
> Miał ktoś doświadczenie z czujnikami prądu (w założeniu moim - DC), typu
> scalonego z hall-em w środku, przy prądach rzędu 100A?
> allegro micro robi takie, ale albo na allegro/dealextreme są 5-30A (za
> fajną kasę)
Te malutkie Ci odparują. Teoretycznie przeciążalność mają do 50A, ale
użyłem tego raz w takim środowisku i źle się to skończyło.
> Elektrycy od siedmiu boleści i samochodów wymieniają alternator, ładują
> akumulator prostownikiem i oddają (razem z grubą fakturą), twierdząc
> "ładowanie jest ok, bo jest 13.9v w spoczynku, a jak się włączy światła
> to nadal jest 13.9v". Ok, napięcie ładowania jest ok (a przynajmniej nie
> przeładowuje), ale prąd - niekoniecznie.
Z tego co już opisałeś gdzieś indziej, to mogę strzelać:
- luźny pasek klinowy lub problem z jego naciągaczem (to się objawia
właśnie przy większym obciążeniu i większych obrotach - włączona
sprężarka klimy też nie pomaga w tej sytuacji)
- wiatrak? opisywałeś, że dopiero po pewnym czasie jazdy napięcie spada
do 12V, więc może wtedy jak silnik nagrzany włącza się wiatrak chłodnicy
i może on coś ponadmormatywnie ciągnie? W niektórych autach zasilanie
wiatraka jest poza stacyjką, żeby chłodzić też po wyłączeniu silnika -
może termostat?
- nie wiem na ile inteligentny masz regulator napięcia, ale np. w moim
aucie mam czujnik temperatury pod akumulatorem i komputer zmienia
napięcie ładowania w zależności od temperatury akumulatora (im
cieplejszy, tym niższa), więc to też może mieć wpływ o ile masz taki
'ficzer'.
Raczej nie jest to problem z diodami, bo spalona dioda jest najbardziej
widoczna na niskich obrotach, a nie wysokich.
Jesteś 100% pewny tych swoich diod (w sensie, że są dobre do tego
zastosowania)? Sprawdzałeś na nowych seryjnych?
Mierzyłeś auto jak dostawało głupawki czyli napięcie spadało do tych 12V
w czasie jazdy? Były jakieś zmiany w zależności od obrotów silnika?
Pojawiało się ładowanie jak powyłaczałeś odbiorniki/klimę?
Pozdrawiam
Marek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.14 14:01 BartekK
- 19.01.14 14:17 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.14 14:31 J.F.
- 19.01.14 14:56 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.14 19:30 BartekK
- 19.01.14 22:28 Marek Wodzinski
- 20.01.14 00:49 BartekK
- 26.01.14 21:55 Marek Wodzinski
Najnowsze wątki z tej grupy
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=