eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochody - które lepsze do naprawy? › Re: samochody - które lepsze do naprawy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!a36g2000yqc.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Andrzej <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
    Date: Tue, 26 Oct 2010 23:56:22 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 52
    Message-ID: <9...@a...googlegroups.com>
    References: <2...@x...googlegroups.com>
    <4cc7526b$0$27032$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.3.83.66
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1288162582 10490 127.0.0.1 (27 Oct 2010 06:56:22 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Oct 2010 06:56:22 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: a36g2000yqc.googlegroups.com; posting-host=83.3.83.66;
    posting-account=Qh03HwoAAACsPpCB2uQu6fTxKplBlWbr
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; GTB6.5; .NET CLR
    2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2320896
    [ ukryj nagłówki ]

    > Tu jest jeszcze drugie dno na które warto zwrócić uwagę.
    > Bo co z tego że w jednym samochodzie można wymienić samo łożysko, skoro
    > to łożysko może kosztować więcej niż piasta z łożyskiem do innego samochodu?
    >
    > Ceny części są kompletnie oderwane od rzeczywistości i taki sam kawałek
    > metalu może kosztować wielokrotnie drożej tylko dlatego że przeznaczony
    > jest do innego modelu.
    >
    > Kolejna ważna sprawa to ilość pracy potrzebnej do obsługi.
    > W jednym samochodzie wymiana sprzęgła to 2h za które zapłacisz 100-150zł
    > w serwisie. W innym się okaże że to 8h i skasują Cię 500zł.
    > Tu jeszcze dochodzi znajomość danego modelu.
    > Dzisiejsze auta (w zasadzie wszystkie) są pod maską tak upakowane że na
    > pierwszy rzut oka nic się nie da zrobić.
    >
    > Natomiast mechanik który zrobił tych aut już odpowiednio dużo zaczyna
    > znać patenty - wie gdzie co podeprzeć, co w jakiej kolejności odkręcić,
    > coś tam umie już zrobić bez patrzenia i nagle zamiast 8h to samo uda się
    > zrobić w godzinę.
    >
    > Tu ogólnie trzeba patrzeć na koszty utrzymania - ceny części, robocizny
    > i awaryjność pojazdu. Bo analizując jedno w oderwaniu od drugiego do
    > niczego nie dojdziesz.

    W dużej mierze właśnie o to mi chodzi, o łatwośc naprawy i ceny
    części. W przypadku kiedy kupię starszy samochód (ok 10 lat), to żeby
    koszty utrzymania były na rozsądnym poziomie. Takie wymagania spełnił
    by pewnie golf iv, seat leon, tylko nie chciał bym się skupić tylko na
    tych modelach. Ostatnio zainteresowałem sie japończykami, np.
    wspomnianą wyżej civic VI. Czy ceny cześci do japończyków są dużo
    droższe niż do samochodów niemieckich, czy może to jest takie "urban
    legend". Może to działa na taiej zasadzie, że jak dany japończyk jest
    popularny to dostępnych jest do niego dużo zamienników i ceny nie są
    wysokie??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: