  • Data: 2010-10-27 20:29:04
    Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-27 11:26, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>
    >
    > Mniej wiecej tak to wlasnie wyglada i to we wszystkich samochodach.
    > Modularyzacja .. a klient placi.

    Taka modularyzacja jeszcze pozwala marketoidom lepiej dopasowywać ceny.

    Ekstremalny przykład to ostatnio chciałem wymienić piastę z łożyskiem w
    Cinquecento.
    Piasta kosztuje coś około 130zł, łożysko około 120zł.

    Ale można kupić całą zwrotnicę, z łożyskiem i piastą, wszystko już
    zmontowane za 120zł. Z dokładnie tą samą piastą i łożyskiem (ten sam
    producent i numer części).

    Rozwiązanie tej zagadki okazuje się takie, że zwrotnica jest tylko do
    Cinquecento, a więc samochodu budżetowego do którego części mają być tanie.

    Natomiast sama piasta jest droższa dlatego że przeznaczona jest też do
    większych i droższych modeli do których części mają być drogie.

    Dlatego może lepiej wymienić całą dmuchawę za 400zł, niż się dowiedzieć
    że sam opornik stosowany był też w jakiejś luksusowej limuzynie w której
    w dodatku często pada i nagle kosztuje 1000zł.