  • Data: 2010-10-28 01:01:13
    Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-28 00:03, WOJO pisze:

    > Na kwotę do zapłaty składa się sporo czynników i różnice w cenach zazwyczaj
    > to odzwierciedlają.

    Sądzsz że SKF w łożyskach do samochodów japońskich stosuje jakieś inne
    technologie niż w łożyskach do samochodów europejskich? Katalog z
    którego brałem ceny miał je wszystkie jako dwurzędowe łożyska kulkowe,
    czyli zupełnie klasyczna konstrukcja.

    I mówię o cenach części zamiennych niezależnego producenta, nie
    częściach na pierwszy montaż czy sprzedawanych w ASO.

    Tu wielkiej filozofii nie ma - to jest łożysko przedniego koła samochodu
    podobnej wielkości. Warunki pracy takie same niezależnie od tego jaki
    znaczek ma samochód.
    Więc jak producent produkuje części zamienne to zapewne używa w jednym i
    drugim tej samej technologii i staranności.

    Jedyna różnica to zastosowanie i tu już rola działu marketingu, że jakoś
    dziwnym trafem części zamienne do japończyka kosztują dużo więcej niż do
    samochodu niemieckiego.

    I to nie tylko łożyska - mam dwa samochody japońskie i dwa europejskie.
    I wszystko do japończyka jest droższe.
    I nie porównuję tu części japońskich z europejskimi, a weźmiesz
    dowolnego producenta części zamiennych, poszukasz tego samego komponentu
    do japończyka i auta z europy i zazwyczaj za to samo do japończyka
    zapłacisz więcej.

    > Osobiście w tej kwocie najbardziej cenię jakość wykonania i niezawodność,
    > co skutkuje tym, że wolę zapłacić więcej i mieć pewność, że nie będę płacił
    > dwa razy za wymianę :)

    Jakoś nie słyszałem żeby zamienniki produkowane przez SKF do samochodów
    europejskich miały mniejszą trwałość niż takie same zamienniki
    produkowane również przez SKF do samochodów japońskich.