  • Data: 2010-10-27 08:56:22
    Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
    Od: Andrzej <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tu jest jeszcze drugie dno na które warto zwrócić uwagę.
    > Bo co z tego że w jednym samochodzie można wymienić samo łożysko, skoro
    > to łożysko może kosztować więcej niż piasta z łożyskiem do innego samochodu?
    >
    > Ceny części są kompletnie oderwane od rzeczywistości i taki sam kawałek
    > metalu może kosztować wielokrotnie drożej tylko dlatego że przeznaczony
    > jest do innego modelu.
    >
    > Kolejna ważna sprawa to ilość pracy potrzebnej do obsługi.
    > W jednym samochodzie wymiana sprzęgła to 2h za które zapłacisz 100-150zł
    > w serwisie. W innym się okaże że to 8h i skasują Cię 500zł.
> [...]

    W dużej mierze właśnie o to mi chodzi, o łatwośc naprawy i ceny
    części. W przypadku kiedy kupię starszy samochód (ok 10 lat), to żeby
    koszty utrzymania były na rozsądnym poziomie. Takie wymagania spełnił
    by pewnie golf iv, seat leon, tylko nie chciał bym się skupić tylko na
    tych modelach. Ostatnio zainteresowałem sie japończykami, np.
    wspomnianą wyżej civic VI. Czy ceny cześci do japończyków są dużo
    droższe niż do samochodów niemieckich, czy może to jest takie "urban
    legend". Może to działa na taiej zasadzie, że jak dany japończyk jest
    popularny to dostępnych jest do niego dużo zamienników i ceny nie są
    wysokie??