-
1. Data: 2010-10-26 14:03:16
Temat: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: Andrzej <c...@w...pl>
Witam,
ostatnio usłyszałem od kolegi, który szuka samochodu, że są samochody
"lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika). Słowo
lepsze oznacza, że jak coś się zepsuje to wystarczy wymienić daną
część a nie jakiś cały moduł, np. jak w kole zepsuje się łożysko, to
wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do
naprawy jest np. honda civic, a zła już np. toyota corolla (oczywiście
toyota jest dobrym samochodem i trwałym, nie chce o tym dyskutować).
Sam niedługo będę wymieniał samochód i jestem ciekawy jak to w
rzeczywistości wygląda w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo
zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji. Z góry dziękuje za odpowiedzi
i pozdrawiam.
-
2. Data: 2010-10-26 14:10:54
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: "Robert_J" <d...@o...pl>
> ...jak to w
> rzeczywistości wygląda w praktyce,
Stosunkowo dobrym do naprawy jest np. 126p, trabant... ;-).
Malucha naprawiałem nejeden raz na parkingu, wymiana np.
resora czy linek to pryszcz. Raz naprawiałem skrzynię biegów
(choinka) przy świetle... lampki przeciwmgielnej tylnej ;-).
I spoko..
-
3. Data: 2010-10-26 14:38:56
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w
>ostatnio usłyszałem od kolegi, który szuka samochodu, że są
>samochody
>"lepsze" i "gorsze" Wdo naprawy (informacja od jego mechanika).
>Słowo
>lepsze oznacza, że jak coś się zepsuje to wystarczy wymienić daną
>część a nie jakiś cały moduł, np. jak w kole zepsuje się łożysko,
>to
>wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika,
>dobra do
>naprawy jest np. honda civic,
Hm, wydaje mi sie ze Honda tez ma lozyska zintegrowane z cala
reszta :-)
>Sam niedługo będę wymieniał samochód i jestem ciekawy jak to w
>rzeczywistości wygląda w praktyce, ile w tym prawdy.
Troche jest, ale tak umiarkowanie.
Z rzeczy zuzywajacych sie czesto - klocki, tarcze, paski,
zawieszenie, sprzeglo - jak widac tu pojedynczo, a roznice w cenach
i ilosciach wahaczy i przegubow moga byc spore. Naklad pracy tez
moze byc rozny i skompenowac wplyw czesci .. albo go podwoic :-)
A na modularyzacje jestes czesto skazany. Padla dioda w
alternatorze - trzeba wymieniac caly. Padl jeden bieg dmuchawy -
wizyta na szrocie. Luzy na maglownicy, skrzynia biegow - znow
szrot, bo nawet nie chcesz wiedziec ile to kosztuje. Coraz mniej
podzespolow jest przewidzianych do naprawy, w efekcie czesci
zamiennych ogolnie brak , a podzespoly drogie. Lepiej zeby sie nie
popsulo, a jak sie popsuje to zeby model byl popularny na
szrotowiskach. :-)
J.
-
4. Data: 2010-10-26 14:45:42
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
> wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do
> naprawy jest np. honda civic, a zła już np. toyota corolla
Ciężko potwierdzić lub zaprzeczyć nie wiedząc o jakiej generacji mowa.
Proste do naprawy: Polonez Caro, Opel Kadett, Opel Astra I, Cinquecento
(przynajmniej tak twierdzi mój mechanik).
Pośrednie: Peugeot Partner.
Trudne do naprawy: Peugeot 106, 206, 306.
Z takich ogólnych rzeczy uproblematyczniających (fajne słowo?) naprawy:
- zawieszenie oparte na belce skrętnej
- układ zmiennych faz rozrządu (wariator? elektrozawór?), klasyczny
przykład: Fiat Barchetta
--
Marcos
marek [AT] microstock . pl
http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży
-
5. Data: 2010-10-26 14:50:56
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: Andrzej <c...@w...pl>
On 26 Paź, 14:45, "=Marcos="
<marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> wrote:
> > wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do
> > naprawy jest np. honda civic, a zła już np. toyota corolla
>
> Ciężko potwierdzić lub zaprzeczyć nie wiedząc o jakiej generacji mowa.
>
Chodzi o samochody w wieku ok. 10 lat, czyli honda civic IV, nissan
almera (to już w zasadzie obie generacje) toyota corolla E11
(1997-2001), golf IV, itp.
Poza tym zastanawiam się czy "trudność" może dotyczyć jakieś całej
marki.
-
6. Data: 2010-10-26 14:54:54
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Tue, 26 Oct 2010 14:45:42 +0200, "=Marcos="
<marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> wrote:
>Z takich ogólnych rzeczy uproblematyczniających (fajne słowo?) naprawy:
>- zawieszenie oparte na belce skrętnej
nie potwierdzam: 12 lat miałem 306, przez ten czas wymienione łożyska
po jednej stronie belki, koszt chyba za 300 zł.
A taka np. wymiana amortyzatorów (ze 3 czy 4 razy w tym czasie) - to
pryszcz przy belce skrętnej.
Za to niemiło wspominam tylne hamulce bębnowe - zdarzyło im się
"zakleszczyć", regulator luzów trudny do ustawienia, parę tłoczków
puściło.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
-
7. Data: 2010-10-26 17:21:26
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
> Proste do naprawy: Polonez Caro, Opel Kadett, Opel Astra I,
> Cinquecento (przynajmniej tak twierdzi mój mechanik).
Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkich
silnikach poprzecznych.
J.
-
8. Data: 2010-10-26 17:30:34
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2010-10-26 14:38, J.F. pisze:
> A na modularyzacje jestes czesto skazany. Padla dioda w alternatorze -
> trzeba wymieniac caly. Padl jeden bieg dmuchawy - wizyta na szrocie.
W Golfie 3 przestała pracować dmuchawa nawiewu, wszyscy proponowali
żebym jechał po drugą na szrot - DC, Strażacka koszt około 200zł.
Wyjąłem rozebrałem, okazało się że brak szczotek, dobrałem w sklepie
motocyklowym od prądnicy od Jawy (szczotki za 8zł) i tak już ze 2 lata
pracuje :)
Pozdrawiam !!
-
9. Data: 2010-10-26 17:32:06
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze:
> Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkich
> silnikach poprzecznych.
>
> J.
>
Widać nie wymieniałeś w Audi gdzie w niektórych trzeba wyjąć chłodnicę ;P
Pozdrawiam !!
-
10. Data: 2010-10-26 18:26:36
Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Czarek Daniluk" <c...@n...com> wrote in message
news:ia6s9i$102$2@news.onet.pl...
> W dniu 2010-10-26 17:21, J.F. pisze:
>
>> Pasek w Oplach sie ch* wymienia. Podobnie chyba jak we wszystkich
>> silnikach poprzecznych.
>>
>> J.
>>
> Widać nie wymieniałeś w Audi gdzie w niektórych trzeba wyjąć chłodnicę ;P
W moim tez trzeba (boxer), mechanicy uwineli sie z tym na przegladzie razem
z olejem i filtrami w niecale 3 godziny wiec standardowo.
Pozdrawiam
Kamil