-
231. Data: 2021-01-17 15:11:46
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-01-2021 o 14:02, J.F. pisze:
> Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:1...@m...org...
> Sun, 17 Jan 2021 12:15:45 +0100, J.F.
>>> A w swietle tego, ile tracisz na codziennym podlaczaniu i odlaczaniu
>>> wtyczki ? :-)
>
>> Już ci kiedyś wyliczałem. Tracę znacznie mniej czasu na codziennym
>> podłączaniu i ew. postojach w trasie, niż na wizytach na stacjach.
>
> No nie wiem - ja tankuje "raz na miesiac" :-)
To wtyczkę wkładałbyś raz na dwa tygodnie.
>> Nie wiem skąd u ciebie założenie że odpoczynek od jazdy to tylko i
>> wyłącznie sen. Znaczy wiem, to jest ci po prostu wygodne do założenia.
>
> Widac wlasnosci osobnicze.
Ciasny łeb raczej, który nie dopuszcza zmian.
> Ale zasnac za kolkiem sie boje - a tego "odpoczynek" nie zlikwiduje,
Jak najbardziej zlikwiduje, a przynajmniej mocno odciągnie w czasie.
-
232. Data: 2021-01-17 15:14:27
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 17.01.2021 o 14:02, J.F. pisze:
> No nie wiem - ja tankuje "raz na miesiac" :-)
No przecież to jest niemożliwe.
-
233. Data: 2021-01-17 15:16:26
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-01-2021 o 11:48, J.F. pisze:
> Ech i te 3 obiady w jeden dzien,
Ciasny łęb nie potrafi sobie wyobrazić nic poza obiadem?
> to tak z 5h trzeba liczyc spaliniakiem
Zwłaszcza jak ktoś nie ma pojęcia co oznacza średnia....
> A tu jak rozumiem - 2-3h wiecej
0h więcej.
Cef co prawda uzyskał dodatkowe 20 minut na ograniczeniu w odpoczynku
rodziny - ale to już nie mój problem.
> Zwalniasz do 90 i trzymasz sie tira :-)
> Ale 480km to bedzie wtedy 5.5h a nie 4.
4 też nie będzie, bo się w smrodowozie paliwo skończy przy jeździe
której to wymaga, więc trzeba i tak będzie się zatrzymać i zatankować.
A tu 10 klientów hot-dogi będzie kupowało i 0,5 w plecy....
-
234. Data: 2021-01-17 15:19:23
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-01-2021 o 14:47, cef pisze:
> W dniu 2021-01-17 o 13:49, J.F. pisze:
>> Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:600426c1$0$552$6...@n...neostrada.
pl...
>> W dniu 2021-01-17 o 11:48, J.F. pisze:
>>> Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup W dniu 2021-01-16 o
>>> 19:57, Cavallino pisze:
>>
>
>>>> Ech i te 3 obiady w jeden dzien, a nie 7 - bo jeden na stypie :-)
>>
>>> Jeden w drodze można zjeść - o ile trafisz na ładowarkę
>>
>> W zasadzie mozna, ale czeka stypa ...
>
> No ale zrobisz podkład, żeby nie zemdleć w kaplicy,
> a potem to już równolegle pijesz do posiłku
> czy tam prostopadle :-)
>
>>> z restauracją, na reszcie postojów możesz robić zakupy.
>>> o ile nie są to ładowarki w jakimś beznadziejnym otoczeniu.
>>
>> Ile tych zakupow ... wmawiac sobie, ze swieza Cola jest lepsza ?
>
> Zakupy jak zakupy - ja nie sprawdzałem gdzie wypadają te ładowarki
> a nie chciałbym pisać, że trzeba zjechać z autostrady, żeby się do nich
> dostać.
> Może to też kolejna strata czasu. Tego Cavallino już nie podaje.
Masz problem z używaniem interentu?
Wejdź na plugshare i zobacz.
Jest tam tego kilkadziesiąt, więc coś się znajdzie.
> No i na ile aplikacja daje sensowną informację w sensie dostępności
> ładowarki. Przykładowo mam stan baterii po ładowaniu w Tarnowie
> i dojeżdżam do tego Łańcut
> a tam remont, awaria, kolejka do prądu...
Można sprawdzić netem i załadować w Rzeszowie.
> Najczęściej bez noclegu - trzeba się ładować w Kłodzku
> na dojeździe i powrocie. Tutaj jest porażka EV.
Ale odległość taka, że ładować nie musisz wcale.
-
235. Data: 2021-01-17 15:30:06
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 17 Jan 2021 14:18:33 +0100, cef
> Na pewno się znajdzie coś głupiego co w EV można zrobić.
Przykład? Można próbować notorycznie zjeżdżać baterię do zera tak aby
każdym kursem wracać na lawecie -- wtedy bateria pewnie szybko poleci.
--
Pozdor
Myjk
-
236. Data: 2021-01-17 15:43:37
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 17 Jan 2021 13:43:10 +0100, J.F.
> A ja sie komus Tesla zapali, to oczywiscie wina uzytkownika :-)
A jak się zapali ICE, a przecież pożarów ICE jest więcej, to czyja jest
wina?
--
Pozdor
Myjk
-
237. Data: 2021-01-17 15:47:27
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 17 Jan 2021 14:08:58 +0100, J.F.
> Dokladnie, moje ostatnie dwa fordy to z powodu rdzy w karoserii ... no
> i klimy ...
Nie wiem co w tym dokładnego. Skoro EV powinien kosztować już teraz tyle co
odpowiednik ICE, ale jednak kosztuje znacznie więcej, to wniosek jest taki,
że potaniany nie jest. Zresztą trudno postawić też tezę, że ogólnie
samochody są potanione zestawiając ze sobą odpowiedniki -- nowe działają
lepiej i są bardziej bezawaryjnie niż starsze pojazdy. Sam fakt że nie da
się ich czasem "popchnąć dalej" sprężynką z długopisu o niczym nie
świadczy.
--
Pozdor
Myjk
-
238. Data: 2021-01-17 16:02:58
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 17 Jan 2021 14:02:27 +0100, J.F.
> No nie wiem - ja tankuje "raz na miesiac" :-)
No tak, bo jeździsz tyle co kot napłakał.
> Nie - kwestia dlugosci trasy.
> Po jakims tam czasie aktywnosci kazdemu sie zachce spac, albo bedzie
> za kolkiem, albo juz w lozku.
> Owszem, dzieki autostradom to raczej wiecej niz 500km ... chyba, ze
> ktos po poludniu wyjedzie ...
Może jak w końcu zdecydujesz się na przerwę w podróży, rozprostowanie
kości, przewietrzenie się, zamiast po prostu zapierdalać na złamanie karku
w męczącym hałasie, to zrozumiesz różnicę.
> Widac wlasnosci osobnicze.
> Auto kupuje wygodne, siedzenie mnie nie meczy, prowadzic moge
> kilkanascie godzin.
Też mogę, co nie znaczy że jest to przyjemne. Ty ewidentnie mieszasz te
rzeczy.
> Ale zasnac za kolkiem sie boje - a tego "odpoczynek" nie zlikwiduje, a
> wrecz spoteguje.
To dopiero jest ciekawa teoria. Odpoczynek nie pozwala odpocząć tylko
jeszcze bardziej męczy. heh Kombinujesz jak koń pod górę.
> Pod warunkiem, ze zasieg co najmniej 400km, i to przy predkosci
> przelotowej, ladowarka dobrze polozona, i ze mozesz sobie pozwolic na
> dojazd z pusta bateria ...
Przecież wiadomo że zawsze znajdziesz jakiś "dobry" powód.
> No ba, przeciez specjalnie zaczalem z otwartym oknem.
> O halas niech sie martwia inni :-)
Jeszcze samolub z ciebie wylazł. To coś jak ci co im z rury syf leci -- oni
tego nie wdychają, to problem tych z tyłu!
--
Pozdor
Myjk
-
239. Data: 2021-01-17 16:08:52
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 16 Jan 2021 12:40:39 +0100, nadir
> Doskonale wiem o czym piszę, tylko konsekwentnie omijacie ten problem z
> Myjkiem. Czym się różni zwiększanie masy baterii o 20% i jej
> optymalizacja od optymalizacji Dieselgate?
Widzę że się nie doczekam, bo sam nie wiesz co chciałeś tym porównaniem
osiągnąć. Zatem wyjaśnię ci gdzie tutaj nie ma podobieństwa. Otóż większą
baterię daje się po to aby tę baterię chronić przed nadmiernym zużyciem,
literalnie aby dłużej służyła. Zaś optymalizacja grupy VW była zrobiona aby
zmniejszyć koszty inwestycji w technologię zmniejszającą emisję i tym samym
zarobić więcej kasiory -- i to kosztem zdrowia ludzi. Taka tam skromna
różnica.
--
Pozdor
Myjk
-
240. Data: 2021-01-17 16:09:16
Temat: Re: samochody, energia, wodór
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-01-17 o 15:19, Cavallino pisze:
> W dniu 17-01-2021 o 14:47, cef pisze:
>> W dniu 2021-01-17 o 13:49, J.F. pisze:
>>> Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
>>> dyskusyjnych:600426c1$0$552$6...@n...neostrada.
pl...
>>> W dniu 2021-01-17 o 11:48, J.F. pisze:
>>>> Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup W dniu 2021-01-16 o
>>>> 19:57, Cavallino pisze:
>> Zakupy jak zakupy - ja nie sprawdzałem gdzie wypadają te ładowarki
>> a nie chciałbym pisać, że trzeba zjechać z autostrady, żeby się do
>> nich dostać.
>> Może to też kolejna strata czasu. Tego Cavallino już nie podaje.
>
> Masz problem z używaniem interentu?
> Wejdź na plugshare i zobacz.
> Jest tam tego kilkadziesiąt, więc coś się znajdzie.
Sprawdziłem i właśnie się zastanawiałem dlaczego nie wspomniałeś o tym,
że trzeba zjechac z autostrady kilka km i to zajmie łącznie przy 3
ładowaniach
ponad godzinę.
>> No i na ile aplikacja daje sensowną informację w sensie dostępności
>> ładowarki. Przykładowo mam stan baterii po ładowaniu w Tarnowie
>> i dojeżdżam do tego Łańcut
>> a tam remont, awaria, kolejka do prądu...
>
> Można sprawdzić netem i załadować w Rzeszowie.
Jest informacja o kolejce?
W necie nie widzę, żeby tam
jakakolwiek informacja była, że nieczynne, że awaria czy
że ktoś przyjedzie się podpiąć 3min przede mną.
>> Najczęściej bez noclegu - trzeba się ładować w Kłodzku
>> na dojeździe i powrocie. Tutaj jest porażka EV.
>
> Ale odległość taka, że ładować nie musisz wcale.
Dużym tak.
Małym z jazdami lokalnymi np do Nachodu może być na granicy zasięgu.