  • 231. Data: 2021-01-17 15:11:46
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2021 o 14:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup
    > Sun, 17 Jan 2021 12:15:45 +0100, J.F.

    > No nie wiem - ja tankuje "raz na miesiac" :-)

    To wtyczkę wkładałbyś raz na dwa tygodnie.

    > Widac wlasnosci osobnicze.

    Ciasny łeb raczej, który nie dopuszcza zmian.

    > Ale zasnac za kolkiem sie boje - a tego "odpoczynek" nie zlikwiduje,

    Jak najbardziej zlikwiduje, a przynajmniej mocno odciągnie w czasie.

  • 232. Data: 2021-01-17 15:14:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 17.01.2021 o 14:02, J.F. pisze:

    > No nie wiem - ja tankuje "raz na miesiac" :-)

    No przecież to jest niemożliwe.

  • 233. Data: 2021-01-17 15:16:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2021 o 11:48, J.F. pisze:

    > Ech i te 3 obiady w jeden dzien,

    Ciasny łęb nie potrafi sobie wyobrazić nic poza obiadem?

    > to tak z 5h trzeba liczyc spaliniakiem

    Zwłaszcza jak ktoś nie ma pojęcia co oznacza średnia....

    > A tu jak rozumiem - 2-3h wiecej

    0h więcej.
    Cef co prawda uzyskał dodatkowe 20 minut na ograniczeniu w odpoczynku
    rodziny - ale to już nie mój problem.

    > Zwalniasz do 90 i trzymasz sie tira :-)
    > Ale 480km to bedzie wtedy 5.5h a nie 4.

    4 też nie będzie, bo się w smrodowozie paliwo skończy przy jeździe
    której to wymaga, więc trzeba i tak będzie się zatrzymać i zatankować.
    A tu 10 klientów hot-dogi będzie kupowało i 0,5 w plecy....

  • 234. Data: 2021-01-17 15:19:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2021 o 14:47, cef pisze:
> [...]
    pl...

    > No ale zrobisz podkład, żeby nie zemdleć w kaplicy,
    > a potem to już równolegle pijesz do posiłku
    > czy tam prostopadle :-)

    > Zakupy jak zakupy - ja nie sprawdzałem gdzie wypadają te ładowarki
    > a nie chciałbym pisać, że trzeba zjechać z autostrady, żeby się do nich
    > dostać.
    > Może to też kolejna strata czasu. Tego Cavallino już nie podaje.

    Masz problem z używaniem interentu?
    Wejdź na plugshare i zobacz.
    Jest tam tego kilkadziesiąt, więc coś się znajdzie.

    > No i na ile aplikacja daje sensowną informację w sensie dostępności
    > ładowarki. Przykładowo mam stan baterii po ładowaniu w Tarnowie
    >  i dojeżdżam do tego Łańcut
    > a tam remont, awaria, kolejka do prądu...

    Można sprawdzić netem i załadować w Rzeszowie.

    > Najczęściej bez noclegu - trzeba się ładować w Kłodzku
    > na dojeździe i powrocie. Tutaj jest porażka EV.

    Ale odległość taka, że ładować nie musisz wcale.

  • 235. Data: 2021-01-17 15:30:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Jan 2021 14:18:33 +0100, cef

    > Na pewno się znajdzie coś głupiego co w EV można zrobić.

    Przykład? Można próbować notorycznie zjeżdżać baterię do zera tak aby
    każdym kursem wracać na lawecie -- wtedy bateria pewnie szybko poleci.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 236. Data: 2021-01-17 15:43:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Jan 2021 13:43:10 +0100, J.F.

    > A ja sie komus Tesla zapali, to oczywiscie wina uzytkownika :-)

    A jak się zapali ICE, a przecież pożarów ICE jest więcej, to czyja jest
    wina?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 237. Data: 2021-01-17 15:47:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Jan 2021 14:08:58 +0100, J.F.

    > Dokladnie, moje ostatnie dwa fordy to z powodu rdzy w karoserii ... no
    > i klimy ...

    Nie wiem co w tym dokładnego. Skoro EV powinien kosztować już teraz tyle co
    odpowiednik ICE, ale jednak kosztuje znacznie więcej, to wniosek jest taki,
    że potaniany nie jest. Zresztą trudno postawić też tezę, że ogólnie
    samochody są potanione zestawiając ze sobą odpowiedniki -- nowe działają
    lepiej i są bardziej bezawaryjnie niż starsze pojazdy. Sam fakt że nie da
    się ich czasem "popchnąć dalej" sprężynką z długopisu o niczym nie
    świadczy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 238. Data: 2021-01-17 16:02:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Jan 2021 14:02:27 +0100, J.F.

    > No nie wiem - ja tankuje "raz na miesiac" :-)

    No tak, bo jeździsz tyle co kot napłakał.

    > Nie - kwestia dlugosci trasy.
    > Po jakims tam czasie aktywnosci kazdemu sie zachce spac, albo bedzie
    > za kolkiem, albo juz w lozku.
    > Owszem, dzieki autostradom to raczej wiecej niz 500km ... chyba, ze
    > ktos po poludniu wyjedzie ...

    Może jak w końcu zdecydujesz się na przerwę w podróży, rozprostowanie
    kości, przewietrzenie się, zamiast po prostu zapierdalać na złamanie karku
    w męczącym hałasie, to zrozumiesz różnicę.

    > Widac wlasnosci osobnicze.
    > Auto kupuje wygodne, siedzenie mnie nie meczy, prowadzic moge
    > kilkanascie godzin.

    Też mogę, co nie znaczy że jest to przyjemne. Ty ewidentnie mieszasz te
    rzeczy.

    > Ale zasnac za kolkiem sie boje - a tego "odpoczynek" nie zlikwiduje, a
    > wrecz spoteguje.

    To dopiero jest ciekawa teoria. Odpoczynek nie pozwala odpocząć tylko
    jeszcze bardziej męczy. heh Kombinujesz jak koń pod górę.

    > Pod warunkiem, ze zasieg co najmniej 400km, i to przy predkosci
    > przelotowej, ladowarka dobrze polozona, i ze mozesz sobie pozwolic na
    > dojazd z pusta bateria ...

    Przecież wiadomo że zawsze znajdziesz jakiś "dobry" powód.

    > No ba, przeciez specjalnie zaczalem z otwartym oknem.
    > O halas niech sie martwia inni :-)

    Jeszcze samolub z ciebie wylazł. To coś jak ci co im z rury syf leci -- oni
    tego nie wdychają, to problem tych z tyłu!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 239. Data: 2021-01-17 16:08:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 16 Jan 2021 12:40:39 +0100, nadir

    > Doskonale wiem o czym piszę, tylko konsekwentnie omijacie ten problem z
    > Myjkiem. Czym się różni zwiększanie masy baterii o 20% i jej
    > optymalizacja od optymalizacji Dieselgate?

    Widzę że się nie doczekam, bo sam nie wiesz co chciałeś tym porównaniem
    osiągnąć. Zatem wyjaśnię ci gdzie tutaj nie ma podobieństwa. Otóż większą
    baterię daje się po to aby tę baterię chronić przed nadmiernym zużyciem,
    literalnie aby dłużej służyła. Zaś optymalizacja grupy VW była zrobiona aby
    zmniejszyć koszty inwestycji w technologię zmniejszającą emisję i tym samym
    zarobić więcej kasiory -- i to kosztem zdrowia ludzi. Taka tam skromna
    różnica.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 240. Data: 2021-01-17 16:09:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-17 o 15:19, Cavallino pisze:
    pl...

    > Masz problem z używaniem interentu?
    > Wejdź na plugshare i zobacz.
    > Jest tam tego kilkadziesiąt, więc coś się znajdzie.

    Sprawdziłem i właśnie się zastanawiałem dlaczego nie wspomniałeś o tym,
    że trzeba zjechac z autostrady kilka km i to zajmie łącznie przy 3
    ładowaniach
    ponad godzinę.

    > Można sprawdzić netem i załadować w Rzeszowie.

    Jest informacja o kolejce?
    W necie nie widzę, żeby tam
    jakakolwiek informacja była, że nieczynne, że awaria czy
    że ktoś przyjedzie się podpiąć 3min przede mną.

    > Ale odległość taka, że ładować nie musisz wcale.

    Dużym tak.
    Małym z jazdami lokalnymi np do Nachodu może być na granicy zasięgu.