eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › samochody, energia, wodór
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 335

  • 241. Data: 2021-01-17 16:18:09
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-17 o 15:16, Cavallino pisze:

    >> Zwalniasz do 90 i trzymasz sie tira :-)
    >> Ale 480km to bedzie wtedy 5.5h a nie 4.
    >
    > 4 też nie będzie, bo się w smrodowozie paliwo skończy przy jeździe
    > której to wymaga, więc trzeba i tak będzie się zatrzymać i zatankować.
    > A tu 10 klientów hot-dogi będzie kupowało i 0,5 w plecy....

    Jadąc 90km/h to zaryzykowałbym, że przejadę
    tam i z powrotem na jednym baku.
    Kiedyś - ponad ćwierć wieku temu - pożyczyłem
    z firmy słuzbowego diesla (opel 1,7D).
    W Tarnobrzegu zajechałem na stację, bo myslałem, że
    się wskaźnik paliwa zepsuł, bo pokazywał prawie pełno
    a weszło niecałę 20litrów a jak jeżdziłem tam starą skodą,
    to po 400km już wołała rezerwa.
    Przy 90 autostradowo, to mi zasięg 1200km
    pokazuje (a bez stresu zrobi 1000km)


  • 242. Data: 2021-01-17 16:39:25
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2021 o 15:43, Myjk pisze:

    >> A ja sie komus Tesla zapali, to oczywiscie wina uzytkownika :-)
    >
    > A jak się zapali ICE, a przecież pożarów ICE jest więcej, to czyja jest
    > wina?

    No jak to - przecież pisałeś - użytkownika!


    --
    Shrek


  • 243. Data: 2021-01-17 17:15:14
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-17 o 15:30, Myjk pisze:
    > Sun, 17 Jan 2021 14:18:33 +0100, cef
    >
    >> Na pewno się znajdzie coś głupiego co w EV można zrobić.
    >
    > Przykład? Można próbować notorycznie zjeżdżać baterię do zera tak aby
    > każdym kursem wracać na lawecie -- wtedy bateria pewnie szybko poleci.

    A komputer na to pozwala?


  • 244. Data: 2021-01-17 17:21:17
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-17 o 15:05, Cavallino pisze:
    > W dniu 17-01-2021 o 13:07, cef pisze:
    >> W dniu 2021-01-17 o 08:14, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 16-01-2021 o 23:22, cef pisze:
    >>>
    >>>>>> Jeszcze niczego tu nie wymyśliłem.
    >>>>>
    >>>>> Nie kłam po raz kolejny, właśnie o Twoim wymyślonym zatrzymywaniu
    >>>>> się ev w trasie, wymuszonym przez dbanie o baterię, rozmawiamy.
    >>>>
    >>>> Ekstremum tego zatrzymania i ograniczania jest przecież
    >>>> rozładownie baterii.
    >>>
    >>> Albo wyczerpanie się paliwa.
    >>
    >> Ale to jest właśnie największy problem,
    >> bo paliwo możesz przynieść w kanistrze
    >
    > A samochód dowieźć lawetą do ładowarki za friko, albo kilkadziesiąt zł
    > rocznie - różnica między wersjami Assistance).

    Ja nie mam aż takich lęków, bo już kilka
    razy doświadczyłem podobnych przygód,
    ale rozumiem podstawową obawę.



  • 245. Data: 2021-01-17 17:33:43
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2021 o 16:09, cef pisze:

    > Sprawdziłem i  właśnie się zastanawiałem dlaczego nie wspomniałeś o tym,
    > że trzeba zjechac z autostrady kilka km i to zajmie łącznie przy 3
    > ładowaniach
    > ponad godzinę.

    W sensie że przy A4 na 200 km nie ma żadnej ładowarki w pobliżu autostrady?
    Nie sprawdzałem dokładnie, w samym Poznaniu są ze 4 na A2, a po drodze
    do Warszawy jeszcze chyba z 6.
    Założyłem że gdzie indziej jest podobnie.
    Na pewno dobrze szukałeś?

    >>> a tam remont, awaria, kolejka do prądu...
    >>
    >> Można sprawdzić netem i załadować w Rzeszowie.
    >
    > Jest informacja o kolejce?

    Jest informacja czy ktoś się ładuje na Orlenie, albo na plugshare - ale
    tam już dobrowolny wpis świadomego użytkownika.

    >>> Najczęściej bez noclegu - trzeba się ładować w Kłodzku
    >>> na dojeździe i powrocie. Tutaj jest porażka EV.
    >>
    >> Ale odległość taka, że ładować nie musisz wcale.
    >
    > Dużym tak.
    > Małym z jazdami lokalnymi np do Nachodu może być na granicy zasięgu.

    Gniazdko zawsze znajdziesz, nie demonizuj.
    Zresztą z tego co widać na plugshare między Wrocławiem a Nachod masz
    przynajmniej kilkanaście ładowarek, w tym w Kudowie czy w Polanicy.
    Więc znowu wymyślasz nieistniejące problemy.


  • 246. Data: 2021-01-17 17:35:22
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2021 o 16:18, cef pisze:

    >>> Ale 480km to bedzie wtedy 5.5h a nie 4.
    >>
    >> 4 też nie będzie, bo się w smrodowozie paliwo skończy przy jeździe
    >> której to wymaga, więc trzeba i tak będzie się zatrzymać i zatankować.
    >> A tu 10 klientów hot-dogi będzie kupowało i 0,5 w plecy....
    >
    > Jadąc 90km/h to zaryzykowałbym, że przejadę
    >  tam i z powrotem  na jednym baku.

    I wtedy przejechałeś 480 w 4 h?
    Bo o tej sytuacji pisałem.
    To widać jakaś wyższa matematyka jest...


  • 247. Data: 2021-01-17 18:37:20
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 17.01.2021 o 14:05, J.F. pisze:
    > Tylko czy to jest w jakis sposob egzekwowalne ?
    > I jak to liczyc ?

    Bardzo prosto liczyć. Producent płaci za zezłomowanie jego sprzętu. Im
    rzadziej złomuje, tym mniejsze ma koszty.

    --
    MN


  • 248. Data: 2021-01-17 18:46:55
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Jan 2021 17:15:14 +0100, cef

    >> Przykład? Można próbować notorycznie zjeżdżać baterię do zera tak aby
    >> każdym kursem wracać na lawecie -- wtedy bateria pewnie szybko poleci.
    > A komputer na to pozwala?

    Pozwala trochę. Później blokuje dalszą jazdę żeby nie zniszczyć baterii.
    Dla odmiany smarkfony* i laptoki drenują baterię do zera i ładują nawet jak
    jest na 100%. Dlatego te baterie szybko padają i niezbyt mądrze jest je
    porównywać do tych w EV.

    *) chyba że się roota zrobi i zainstaluje apkę która wyłącza tel. przy 20%
    baterii a podłączonego do ładowania telefonu nie pozwala ładować powyżej
    80%. Ja aktualnie mam smarka ksiazłomi z fastcharge i staram się ładować w
    zakresie 20-80% -- to dosyć łatwe gdy podbicie o 20% trwa relatywnie
    krótko.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 249. Data: 2021-01-17 19:15:26
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-17 o 17:35, Cavallino pisze:
    > W dniu 17-01-2021 o 16:18, cef pisze:
    >
    >>>> Ale 480km to bedzie wtedy 5.5h a nie 4.
    >>>
    >>> 4 też nie będzie, bo się w smrodowozie paliwo skończy przy jeździe
    >>> której to wymaga, więc trzeba i tak będzie się zatrzymać i zatankować.
    >>> A tu 10 klientów hot-dogi będzie kupowało i 0,5 w plecy....
    >>
    >> Jadąc 90km/h to zaryzykowałbym, że przejadę
    >>   tam i z powrotem  na jednym baku.
    >
    > I wtedy przejechałeś 480 w 4 h?
    > Bo o tej sytuacji pisałem.
    > To widać jakaś wyższa matematyka jest...

    Nie zwóciłem uwagi, ze odnosisz się do tego akurat przypadku.
    Myślałem, że chodzi o sam zasięg.
    Tyle, że to też bez znaczenia jest.
    Gdybym jechał 140km/h to by mi starczyło paliwa
    spokojnie w jedną stronę i na jazdy lokalne.
    Na powrocie nie ma presji czasu, to sobie przeczekam
    tych miłośników parówek.


  • 250. Data: 2021-01-17 19:27:26
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-17 o 17:33, Cavallino pisze:
    > W dniu 17-01-2021 o 16:09, cef pisze:
    >
    >> Sprawdziłem i  właśnie się zastanawiałem dlaczego nie wspomniałeś o tym,
    >> że trzeba zjechac z autostrady kilka km i to zajmie łącznie przy 3
    >> ładowaniach
    >> ponad godzinę.
    >
    > W sensie że przy A4 na 200 km nie ma żadnej ładowarki w pobliżu autostrady?
    > Nie sprawdzałem dokładnie, w samym Poznaniu są ze 4 na A2, a po drodze
    > do Warszawy jeszcze chyba z 6.
    > Założyłem że gdzie indziej jest podobnie.
    > Na pewno dobrze szukałeś?

    No w okolicy Katowic jest sporo przy samej A4,
    ale zjazd do i powrót to kilka minut, a te w Tarnowie też
    a w Łańcucie jest w mieście - 8km
    Tam na A4 to nawet z benzyną jest słabo, bo na A4 nowej
    niewiele postawili a infrastruktura została na starej drodze.
    Powiedzmy, że to będzie ok pól godziny straty.

    >>>> a tam remont, awaria, kolejka do prądu...
    >>>
    >>> Można sprawdzić netem i załadować w Rzeszowie.
    >>
    >> Jest informacja o kolejce?
    >
    > Jest informacja czy ktoś się ładuje na Orlenie, albo na plugshare - ale
    > tam już dobrowolny wpis świadomego użytkownika.

    Czyli z czasem szansa na ładowanie bez kolejki maleje.

    >>>> Najczęściej bez noclegu - trzeba się ładować w Kłodzku
    >>>> na dojeździe i powrocie. Tutaj jest porażka EV.
    >>>
    >>> Ale odległość taka, że ładować nie musisz wcale.
    >>
    >> Dużym tak.
    >> Małym z jazdami lokalnymi np do Nachodu może być na granicy zasięgu.
    >
    > Gniazdko zawsze znajdziesz, nie demonizuj.
    > Zresztą z tego co widać na plugshare między Wrocławiem a Nachod masz
    > przynajmniej kilkanaście ładowarek, w tym w Kudowie czy w Polanicy.
    > Więc znowu wymyślasz nieistniejące problemy.

    Jak się chce, to zawsze się znajdzie,
    ale prosto i bez zachodu nie będzie.



strony : 1 ... 10 ... 20 ... 24 . [ 25 ] . 26 ... 34


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: