eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › samochody, energia, wodór
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 335

  • 221. Data: 2021-01-17 14:25:20
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:60043608$0$510$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 17.01.2021 o 13:43, J.F. pisze:
    >> Taaa
    >> ja: jakie slabe poloski teraz robia
    >> mechanik: a jakie ciezkie buty

    >Dobre;)

    Tez sie usmiechnalem, choc srednio mi bylo do smiechu :-)

    >Inna sprawa, że nawet butując to półośki nie powinno dać się
    >ukręcić - w końcu samochód kupujesz jako komplet i nie powinno być
    >tak, że jak depniesz to coś się ukręca.

    Tak, i nie wiadomo - zly projekt, zuzyte przez poprzednie setki kkm,
    czy Myjk ma racje - wina uzytkownika - nie butuje sie na zakrecie.

    J.


  • 222. Data: 2021-01-17 14:31:20
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2021 o 14:08, J.F. pisze:

    >> Wszystko co jest nowsze niż 105N, EN57 klasik i EP09 ma. "Ja" całkiem
    >> niedawno "spaliłem" 30 kW silnik za falownikiem. Najpierw spalił się
    >> silnik, wymieniono, jakiś czas potem poleciał falownik. Dzień jak
    >> codzień a to działało w naprawdę komfortowych warunkach w porównaniu z
    >> branżą samochodową i było z serii "profesional" a nie w standardzie
    >> "tesla 3".
    >
    > Hm, wydaje mi sie, ze nie powinno ... co sie stalo ?

    Dlaczego nie powinno? W silniku po prostu izolacja się przebiła
    (prawdopodobnie po prostu ze starości), silnik gorący, ale nie w ogniu,
    ma falowniku info że zadziałało overcurrent protection. Potem w
    falowniku (tym samym) kondensator eksplodował i trochę szkód przy okazji
    narobił. Zwykłe zużycie eksploatacyjne. Silnik do przewinięcia, falownik
    do wymiany (choć ja bym raczej dał do regeneracji... ale ktoś inny
    wcześniej zdecydował).

    >> A świat robi się coraz bardziej jednorazowy, więc jak słyszę bajki o
    >> tym jak za dwadzieścia lat powszechnie będą jeżdzić elektryki
    >> wybudowane teraz, to mnie pusty śmiech ogarnia. Ile procent samochodów
    >> osiąga pełnoletniość? A te co idą na złom to zwykle idą z powodu
    >> "niewydolności wielonarzadowej" po prostu przestaje się opłacać je
    >> robić, ale często dojeżdzają na własnych kołach na miejsce kaźni;)
    >
    > Dokladnie, moje ostatnie dwa fordy to z powodu rdzy w karoserii ... no i
    > klimy ...

    No właśnie pomijając te akusy, to skąd założenie że elektryki będą
    trwalsze niż reszta? Powiem wiecej - szybciej je szlag trafi niż te co
    aktualnie jeżdzą. Jak kupowałem samochód to dzwoniłem do mechanika od
    motocykla (silnik spalinowe też robi), czy nie można podjechać, zeby
    zobaczyć od doły wstępnie. Powiedział, ze można ale nie ma po co bo i
    tak jeden chuj i zardzewieje;)


    --
    Shrek


  • 223. Data: 2021-01-17 14:33:57
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2021 o 14:25, J.F. pisze:

    >> Inna sprawa, że nawet butując to półośki nie powinno dać się ukręcić -
    >> w końcu samochód kupujesz jako komplet i nie powinno być tak, że jak
    >> depniesz to coś się ukręca.
    >
    > Tak, i nie wiadomo - zly projekt, zuzyte przez poprzednie setki kkm, czy
    > Myjk ma racje - wina uzytkownika - nie butuje sie na zakrecie.

    Obstawiam setki kkm. Zresztą - ośkę ukręciłeś czy przeguby się rozpadły?

    Co do butowania na zakręcie to co to ma do ośki? Choć teoretycznie jak
    nie wiesz po co w zakręcie butować to się butowac po prostu nie powinno.
    Ośki wytrzymują, ale blacharka nie:P

    --
    Shrek


  • 224. Data: 2021-01-17 14:41:11
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:60043cc3$0$555$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 17.01.2021 o 14:25, J.F. pisze:
    >>> Inna sprawa, że nawet butując to półośki nie powinno dać się
    >>> ukręcić - w końcu samochód kupujesz jako komplet i nie powinno być
    >>> tak, że jak depniesz to coś się ukręca.
    >
    >> Tak, i nie wiadomo - zly projekt, zuzyte przez poprzednie setki
    >> kkm, czy Myjk ma racje - wina uzytkownika - nie butuje sie na
    >> zakrecie.

    >Obstawiam setki kkm. Zresztą - ośkę ukręciłeś czy przeguby się
    >rozpadły?

    Przeguby ... chyba, bo przeciez nie ja naprawialem :-)

    A oski jakies cienkie w porownaniu do poprzednich aut, ale moze nie
    trzeba grubszych.

    >Co do butowania na zakręcie to co to ma do ośki?

    To oski nic, do przegubow juz troche tak ...

    >Choć teoretycznie jak nie wiesz po co w zakręcie butować to się
    >butowac po prostu nie powinno.

    No, stalem i chcialem w lewo skrecic przed pojazdem z przeciwka.

    J.


  • 225. Data: 2021-01-17 14:47:18
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-17 o 13:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:600426c1$0$552$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2021-01-17 o 11:48, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup W dniu 2021-01-16 o 19:57,
    >> Cavallino pisze:
    >

    >>> Ech i te 3 obiady w jeden dzien, a nie 7 - bo jeden na stypie :-)
    >
    >> Jeden w drodze można zjeść - o ile trafisz na ładowarkę
    >
    > W zasadzie mozna, ale czeka stypa ...

    No ale zrobisz podkład, żeby nie zemdleć w kaplicy,
    a potem to już równolegle pijesz do posiłku
    czy tam prostopadle :-)

    >> z restauracją, na reszcie postojów możesz robić zakupy.
    >> o ile nie są to ładowarki w jakimś beznadziejnym otoczeniu.
    >
    > Ile tych zakupow ... wmawiac sobie, ze swieza Cola jest lepsza ?

    Zakupy jak zakupy - ja nie sprawdzałem gdzie wypadają te ładowarki
    a nie chciałbym pisać, że trzeba zjechać z autostrady, żeby się do nich
    dostać.
    Może to też kolejna strata czasu. Tego Cavallino już nie podaje.
    No i na ile aplikacja daje sensowną informację w sensie dostępności
    ładowarki. Przykładowo mam stan baterii po ładowaniu w Tarnowie
    i dojeżdżam do tego Łańcuta
    a tam remont, awaria, kolejka do prądu...
    i spaliniakiem zjeżdżam na kolejną stację, bo rezerwę mam na więcej km
    i stacji dość a ładowarka inna najbliżej do tyłu w Rzeszowie
    (tam więcej, to i szanse rosną o ile starczy zasięgu na powrót)
    do przodu w Jarosławiu, ale jedna, więc niepewnie.

    Taki trochę rollercaster - może trzeba to pokochać.
    Lubię hazard.


    >>>> Jak będę kupował małe, to najtańsze,
    >>>> używane zasięg do 200km by wystarczył.
    >>>> Dalej niż do Kalisza czy Dusznik tym z Wrocławia nie wyjadę.
    >>
    >>> Pod warunkiem ze w tych Dusznikach naladujesz.
    >>> Kiedys w przyszlosci pewnie bez problemu, dzis moze byc.
    >
    >> Akurat w Duszniakch plugshare pokazuje lipę.
    >> Musiałbym jakiś kabel z pietra pociągnąć ale to 220V
    >> może wystarczy na powrót.doładować przez noc.
    >
    > W sumie to powinno. O ile jedziesz z noclegiem ... i o ile te
    > wspolczynniki jednoczesnosci nie spala pensjonatu :-)

    Najczęściej bez noclegu - trzeba się ładować w Kłodzku
    na dojeździe i powrocie. Tutaj jest porażka EV.


  • 226. Data: 2021-01-17 14:47:27
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:60043c26$0$555$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 17.01.2021 o 14:08, J.F. pisze:
    >>> Wszystko co jest nowsze niż 105N, EN57 klasik i EP09 ma. "Ja"
    >>> całkiem niedawno "spaliłem" 30 kW silnik za falownikiem. Najpierw
    >>> spalił się silnik, wymieniono, jakiś czas potem poleciał falownik.
    >>> Dzień jak codzień a to działało w naprawdę komfortowych warunkach
    >>> w porównaniu z branżą samochodową i było z serii "profesional" a
    >>> nie w standardzie "tesla 3".
    >
    >> Hm, wydaje mi sie, ze nie powinno ... co sie stalo ?

    >Dlaczego nie powinno? W silniku po prostu izolacja się przebiła
    >(prawdopodobnie po prostu ze starości), silnik gorący, ale nie w
    >ogniu, ma falowniku info że zadziałało overcurrent protection. Potem
    >w

    Aaa - takie "spalilem". Czyli normalnie ze starosci.

    >ma falowniku info że zadziałało overcurrent protection. Potem w
    >falowniku (tym samym) kondensator eksplodował i trochę szkód przy
    >okazji

    Ciekawe jak z kondensatorami w EV ... nie ma ?

    >narobił. Zwykłe zużycie eksploatacyjne. Silnik do przewinięcia,
    >falownik do wymiany (choć ja bym raczej dał do regeneracji... ale
    >ktoś inny wcześniej zdecydował).

    Skoro "szkod narobil" ...

    >>> A świat robi się coraz bardziej jednorazowy, więc jak słyszę bajki
    >>> o tym jak za dwadzieścia lat powszechnie będą jeżdzić elektryki
    >>> wybudowane teraz, to mnie pusty śmiech ogarnia. Ile procent
    >>> samochodów osiąga pełnoletniość? A te co idą na złom to zwykle idą
    >>> z powodu "niewydolności wielonarzadowej" po prostu przestaje się
    >>> opłacać je robić, ale często dojeżdzają na własnych kołach na
    >>> miejsce kaźni;)
    >
    >> Dokladnie, moje ostatnie dwa fordy to z powodu rdzy w karoserii ...
    >> no i klimy ...

    >No właśnie pomijając te akusy, to skąd założenie że elektryki będą
    >trwalsze niż reszta?

    Tesla nie nie jest z aluminium ?

    Poza tym trzeba miec garaz, aby bylo gdzie ladowac ... beda wolniej
    rdzewiec :-)

    >Powiem wiecej - szybciej je szlag trafi niż te co aktualnie jeżdzą.
    >Jak kupowałem samochód to dzwoniłem do mechanika od motocykla (silnik
    >spalinowe też robi), czy nie można podjechać, zeby zobaczyć od doły
    >wstępnie. Powiedział, ze można ale nie ma po co bo i tak jeden chuj i
    >zardzewieje;)

    Ale chyba warto sprawdzic czy dopiero zardzewieje, czy juz zardzewial
    ? :-)

    Fakt, ze mozemy miec dobrobyt jak w UK ... 10-letni samochod malo
    warty, ile wytrzyma tyle wyytrzyma ...

    J.


  • 227. Data: 2021-01-17 15:00:40
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2021 o 14:41, J.F. pisze:

    > Przeguby ... chyba, bo przeciez nie ja naprawialem :-)
    >
    > A oski jakies cienkie w porownaniu do poprzednich aut, ale moze nie
    > trzeba grubszych.

    Kolega ośkę ukręcił. Ten typ tak ma. Rdzewieją w jednym miejscu. W
    tojkach tak jest i nissanach.

    >> Co do butowania na zakręcie to co to ma do ośki?
    >
    > To oski nic, do przegubow juz troche tak ...

    Chyba, ale nie wiem czy rzeczywiście. Niby inaczej w zakręcie, ale czy
    gorzej? NIe znam się.

    >> Choć teoretycznie jak nie wiesz po co w zakręcie butować to się
    >> butowac po prostu nie powinno.
    >
    > No, stalem i chcialem w lewo skrecic przed pojazdem z przeciwka.

    No ale jak miałeś przednionapędówke, to akurat bez sensu butować, bo
    wtedy mniej skręcający on jest;)


    --
    Shrek


  • 228. Data: 2021-01-17 15:03:26
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2021 o 11:11, cef pisze:
    > W dniu 2021-01-17 o 08:14, Cavallino pisze:
    >> W dniu 16-01-2021 o 23:18, cef pisze:
    >
    >>> O której musisz wyjechać, żeby zdążyć na ten pogrzeb na 13.00?
    >>> Ile trwa przelot tych kilkuset kilometrów?
    >>> Tam jest 480 autostradą i z 50km lokalnymi dojazdu do celu.
    >>
    >> Czyli z 6 h jazdy i 3 h ładowania Zoe ZE40, albo 1 h ładowania przy
    >> większej baterii.
    >> Czyli praktycznie tyle ile spaliniakiem, zakładając że nie prowadzi go
    >> robot.
    >
    > Hmmm, wyjechałem ok 6.00 - byłem ponad pół godziny przed czasem

    A co na napisałem?
    6+1=7
    13-7=6

    I nie musiałbyś męczyć wszystkich naookoło sikaniem na czas. ;-)

    > Tyle, że pewnie i zasięg będzie malał jak będę zwiększał prędkość i
    > przybędzie
    > kolejne ładowanie - ale to tylko moje przypuszczenie, żeby nie było, że
    > hejt.

    Sam Ci to już pisałem, że trzeba się zastanowić (policzyć) czy warto
    prędkość zwiększać.

    > Wybór jak wybór - mimo, że lubię przejechać i mieć z głowy,
    > niż się turlać po 200km z przerwami
    > to i tak zawsze planuję dzień na dojazd.

    No właśnie.
    A wbrew pozorom spora różnica w prędkości teoretycznie przelotowej,
    wcale tak mocno nie zmniejsza średniej.


  • 229. Data: 2021-01-17 15:05:08
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2021 o 13:07, cef pisze:
    > W dniu 2021-01-17 o 08:14, Cavallino pisze:
    >> W dniu 16-01-2021 o 23:22, cef pisze:
    >>
    >>>>> Jeszcze niczego tu nie wymyśliłem.
    >>>>
    >>>> Nie kłam po raz kolejny, właśnie o Twoim wymyślonym zatrzymywaniu
    >>>> się ev w trasie, wymuszonym przez dbanie o baterię, rozmawiamy.
    >>>
    >>> Ekstremum tego zatrzymania i ograniczania jest przecież
    >>> rozładownie baterii.
    >>
    >> Albo wyczerpanie się paliwa.
    >
    > Ale to jest właśnie największy problem,
    > bo paliwo możesz przynieść w kanistrze

    A samochód dowieźć lawetą do ładowarki za friko, albo kilkadziesiąt zł
    rocznie - różnica między wersjami Assistance).


  • 230. Data: 2021-01-17 15:09:37
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-01-2021 o 12:15, J.F. pisze:

    > Masz tu w watku przyklad, Wroclaw-Tarnogrod na 13:00.
    >
    > Mozna wstac o 6:00, wyjechac o 6:50, mozna wstac o 3:00 i miec trzy
    > drzemki w trasie ...

    Albo wyjechać o 6 elektrykiem (trochę droższym).
    Wszystko zależy od decyzji kupującego.

    >co bezpieczniejsze ?

    Od jazdy non stop na taki dystans?
    Praktycznie wszystko....

    >> Szczególnie że różnica na
    >> szybkim łankowaniu w trasie w stosunku do ICE to w dużych porywach 30
    >> minut
    >> na 600km trasy.
    >
    > To przy jakich zalozeniach ?

    Tych powyższych.

strony : 1 ... 10 ... 22 . [ 23 ] . 24 ... 30 ... 34


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: