-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!reader02.eternal-september.org!bord
er1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.n
ews.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
r-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: samochody, energia, wodór
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <5...@4...net>
<5ffe2780$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<rtm6ft$uet$1$Cav@news.chmurka.net>
<5fff0860$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <1v23jbadwxuor$.dlg@myjk.org>
<5fff5b0e$0$518$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<60005b62$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
<9965994476$20210115003335@squadack.com>
<6001b30b$0$499$65785112@news.neostrada.pl> <1x8pfcebje0ra$.dlg@myjk.org>
<6002bed9$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sat, 16 Jan 2021 13:17:23 +0100
Message-ID: <1h981mpnt79em$.dlg@myjk.org>
Lines: 77
NNTP-Posting-Host: 83.6.196.147
X-Trace: 1610799442 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 521 83.6.196.147:53811
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690139
[ ukryj nagłówki ]Sat, 16 Jan 2021 11:24:21 +0100, nadir
> W dniu 15.01.2021 o 21:17, Myjk pisze:
>
>> Może po prostu przyznać że takie same ograniczenia są w ICE. Sam fakt że
>> mniej bolą bo tankowanie jest szybsze ogólnie niewiele zmienia. Szczególnie
>> że ta dodatkowa masa, dzięki sprawności elektryków, wcale użytkowników
>> jakoś szczególnie nie boli, bo nie wpływa znacząco na osiagi.
>
> A jakież to ograniczenie 1,5 litra na 55 litrów?
Po pierwsze wyciagnąłeś sobie to co ci wygodne. Zalecenie, tak samo jak w
przypadku baterii aby ładować do 80 a nie do 100 jeśli nei ma takiej
konieczności, jest takie aby nie wysysać paliwa do końca. I jest to
zdecydowanie więcej niż 1,5L, bo przy 1,5L w baku to już w zasadzie ściek a
nie paliwo.
> To jest niecałe 3%,
> które w przypadku samochodu spalinowego może starczyć faktycznie na
> kilka kilometrów albo kilkaset metrów. To są pomijalne wielkości w
> ogólnym zasięgu samochodu spalinowego.
Aha, czyli jak jest niewygodny fakt, choć prawdziwy, należy go pominąć.
Typowe.
> 20% pojemności akumulatora w elektryku to raz, że to jest rząd wielkości
> więcej,
Dotrze do ciebie w końcu, że można go ładować do 100%, a nawet ponad to, z
wszelkimi tego konsekwencjami (podobnie jak takie konsekwencje występują w
ICE, możę akurat nie w baku, choć owszem akurat też)?
> a dwa przekłada się na 20% w zasięgu.
Kłamiesz.
> A to już takie trywialne nie jest, można się do ładowarki nie doczłapać.
> Do dodatkowo w każdym samochodzie spalinowym jest bardzo tania opcja,
> która ograniczony zasięg likwiduje definitywnie.
No i znowu, bo zasięg oczywiście jest kluczowy.
I poziom hałasu przy średniej V 140/h.
> Nie wiem jak trzeba być ograniczonym, żeby myśleć, że producent coś
> wrzuca za darmo do jakiegokolwiek produktu? Użytkownik końcowy płaci za
> każdy gram metalu, plastiku i gumy jaki wchodzi w skład dowolnego
> urządzenia, nawet samochodu. Jak to w końcu zrozumiesz, to wróć.
No tak, ale jak w ICE dokładają ceny żeby samochód był niezawodny, ba, w
oóle użyteczny (vide dodawanie trującego ołowiu do benzyny) to oczywiście
już nie ważne i już się nie jest automagicznie ograniczonym.
> Takim samym ograniczeniom pałowania podlega silnik elektryczny.
Znaczy da się silnik na jedynce rżnąć aż mu się olej skończy?
> Już ktoś
> wyżej pisał że silniki spalinowe są obecnie mocno pokomplikowane po żeby
> użytkownik ich za szybko nie zajechał.
No, i pewnie producenci to wszystko za darmo robią, a jak! hehehe
> Oba rodzaje napędu mają jakieś tam ograniczenia.
Właśnie!
> Ale ja piszę cały czas o MAGAZYNACH energii w obu
> rodzajach pojazdów, a ty ciągle wyjeżdżasz z różnicami w zespołach
> napędowych. To już lepszy był ten argument o ciszy w elektryku.
W związku z powyższym dlaczego ma być dyskusja ograniczona tylko do jednego
elementu? Szczególnie gdy podajesz takie absurdalne argumenty które da się
swobodnie skasować przez należytą analogię.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 16.01.21 13:43 J.F.
- 16.01.21 13:52 J.F.
- 16.01.21 13:47 J.F.
- 16.01.21 14:04 Myjk
- 16.01.21 14:07 Michal Jankowski
- 16.01.21 14:10 cef
- 16.01.21 14:15 Myjk
- 16.01.21 14:17 cef
- 16.01.21 14:50 Myjk
- 16.01.21 15:25 cef
- 16.01.21 15:49 Cavallino
- 16.01.21 15:52 Cavallino
- 16.01.21 15:58 Cavallino
- 16.01.21 16:01 Cavallino
- 16.01.21 16:07 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=